19

67 3 0
                                    

Jag och Jason var och shoppade lite kläder och smink åt mig. Jason är riktigt förbannad och anklagar mig för att ha flörtat med killen i kassan, men oavsett om jag gjorde det, han har ingen rätt att va arg! Han är inte min pojkvän!

"Samantha!Jag såg det!", skriker han.

"Jason, skrik inte", jag himlar med ögonen och öppnar dörren.

"Himla inte med ögonen åt mig!", skriker han och trycker upp mig mot väggen i hallen.

"Lugna ner dig", jag försöker knuffa bort honom.

"Jag såg dig Samantha! Du flörtade med honom! Tror du jag är så dum eller?", Jason spänner käkarna och lägger sin hand på min hals. "Tror du inte att jag ser hur ni flörtade med varandra, hur han kollade på din kropp?!".

"J-Jason släpp mig", Jason tittar argt på mig och spänner greppet om min hals. "J-Jason.."

"Håll käften!", skriker han åt mig, jag försöker andas.

"J-jag kv-vävs", jag försöker få bort hans hand.

Jason rycker till och släpper mig snabbt, han drar händerna genom håret några gånger och går runt i hallen.

"Allt är ditt fel!", skriker han.

"Du bestämmer inte över mig", säger jag efter att ha andats. "Du är inte min pojkvän eller pappa!".

Jason tittar på mig och trycker upp mig mot väggen igen. Varfan är killarna?!

"Jag bestämmer här! Jag är Jason Mccan!", jag himlar med ögonen och knuffar bort honom med all kraft jag har. Snabbt springer jag mot trapporna.

"Du borde heta Jason psykopat!", muttrar jag och springer in till Zayn rum och låser dörren. Jag Sätter mig på sängen och tar ett djupt andetag, jag tar upp min mobil från fickan och känner på halsen med andra handen, fan det kommer finnas märke där. Snabbt skriver jag ett meddelande och skickar det till Zayn.

Till: 💤ayn
14:56
Zayn
14:56
Snälla kom hem
14:58
Jag är jätterädd
15:00
Var är du????

***

''Sam..''

''Sam..snälla''

Försiktigt öppnar jag ögonen och tittar runt i rummet, efter att ha skickat meddelandet till Zayn så hade han ringt och sagt att han kommer hem snart. Men jag tror inte att han har kommit hem än, jag tittar runt och försöker se varifrån ljudet kommer från. Inbillar jag mig? Kan det verkligen vara en dröm?

''Sam..'', viskar någon, mitt hjärta börjar dunka snabbt. Jag tar snabbt min mobil och ställer mig upp. ''Snälla..''

Vad är detta för skämt? Vem är det?

''Vem är det?!'', viskar jag, jag hör hur någon snyftar.

''Gullet..'', hans röst är sprucken, jag går fram till dörren men öppnar inte.

''Jason?'', viskar jag.

''Jag är en idiot'', snyftar han.

Gråter Jason?

''Jag vet att du sover eller du kanske bara låtsas så du inte behöver se mig, jag är så feg. Jag är så rädd att förlora dig, jag kan inte ens berätta detta för dig.'', hans röst är så låg, jag sätter mig ner och lutar mig mot dörren. ''Du är mitt allt, du är min ängel, du är ljuset i mitt liv. Jag kan inte låta någon annan ta dig och när jag ser hur killar kollar på dig så vill jag döda de med bara mina händer''.

Jag tar ett djupt andetag och torkar bort mina tårar, tyst snyftar jag så han inte hör.

''Jag älskar dig så mycket att det gör ont, jag vet inte ens vad detta är för känslor. Att ha sånna känslor för dig skrämmer skiten ur mig, jag är Jason Mccan, jag kan inte älska och jag har inga känslor.'', jag hör hur Jason tar ett djupt andetag och harklar sig. ''Jag skulle aldrig kunna skada dig för jag älskar dig''.

''Men du har skadat mig'', viskar jag lågt och lägger handen på halsen.

''Fan att jag måste vara så misslyckad'', plötsligt hörs något högt och ett stön, har Jason slagit väggen? Igen? ''Jag är så självisk att jag inte kan låta dig gå, jag behöver dig och kommer att hitta dig vart du än går''.

Han är en psykopat! Sam du måste rymma härifrån!

Snabbt skakar jag på huvudet och ställer mig upp, jag går mot fönstret och öppnar det. Det kalla luften träffar mig rakt i ansiktet, jag tittar ut. Det enda som syns är träd, det är mörkt. Jag hör röster, min blick förs mot infarten. Killarna hoppar av bilen och skrattar och pratar, Zayn går bakom killarna och skakar på huvudet medan Niall och Liam gör en high five.

Jag stänger fönstret och sätter mig på sängen, jag vill inte gå ner och vill inte träffa Jason. Jag lutar mig bakåt mot sängen och tar upp min mobil, vad kan jag göra? Jag trycker på snapchat appen och kollar på folks story, jag kollar på Alex story och ler. Jag saknar honom så mycket, när killarna kidnappade mig igen så fick jag ringa till Alex och säga att jag har åkt på en liten resa och att han skulle meddela det till mina föräldrar eftersom jag inte kommer ha signal hela tiden.

''Sam?'', säger Zayn och knackar på dörren, jag harklar mig och säger att han kan komma in. Zayn kommer in och låser dörren efter sig, han vänder sig om och tittar på mig, hans ögon spärras upp och inom ett par sekunder sitter han framför mig och känner på min hals. ''Vad har hänt?!''

Jag försöker hålla inne tårarna och drar in honom i en kram, Zayn håller om mig och smeker mitt hår.

''Vad har hänt Sam?'', frågar han oroligt.

''Jag vill hem'', snyftar jag. ''Snälla Zayn ta mig hem"

"Vem gjorde det där?", Zayn tar närmare titt på min hals. "Var det Jason?"

"Ja.."

"Fucking idiot! Jag ska döda honom", Zayn släpper mig och går ut ur rummet snabbt medan han ropar argt på Jason.

DilemmaWhere stories live. Discover now