"Wei bangun la dah awal pagi ni. Kau nak tunggu aku simbah air kat kau ke?"kata abang aku yang sedang kejutkan aku.
"Aku dah bangun la. Sibuk je kacau beauty sleep aku."balas aku sambil mengosok mata aku.
"Habistu kenapa tak siap lagi? Dah bangun kan? cepat la bangun. Kau nak aku angkat kau ke?"kata dia sambil death glare aku.
"Pergi mana?"tanya aku still mamai lagi.
"Sekolah la takkan nak pergi kebun. Kalau kau nak boleh je."kata dia dengan perasaan geram.
Aku pun siap-siap nak pergi sekolah. Oh lupa nak bagitau, yang kejut aku tadi Daniel. Daniel ni anak yang kedua. Kadang-kadang dia annoying sikit. Aku tak faham budak-budak sekolah aku yang suke dia. Please la. Tolong la ade taste sikit.
Lepas aku dah siap-siap nak pergi sekolah, aku naik la kereta abang aku Sunghoon. Aku tau dia busy tapi aku terpakse naik kereta dia. Daniel tu annoying gile nak mampos.
"Mana Daniel?"tanya abang aku Sunghoon.
"Mana Yana tau. Rasanya dia naik kereta dia kot."
"Okay."
Ini merupakan hari pertama aku ke School of Performing Art. Nervous sikit bias ada sekolah kat sini. Sesiapa, kalau aku pengsan buat CPR tau. Tapi jangan buat pernafasan dari mulut ke mulut. Seriously jangan.
"Besar juga sekolah dia."kata aku dengan perasaan terkejut. Bukan apa sekolahnya besar sangat so batak sikit boleh an.
"Memang la besar semua penyanyi korea sekolah kat sini. Bukan calang-calang sekolah ni."kata dia dengan perasaan bangga.
"Sekolah ni popular la kiranya."kata aku. Kenapa la sekolah popular juga abang aku nak letak aku ni? At least letak la aku kat sekolah biase yang lelaki semua muke pecah. Bukan tak bersyukur, cume aku malas nak handle fangirl
"Lagi pun sekolah ni dekat dengan tempat kerja I. So senang la sikit I nak ambik you berdua."kata dia.
Aik budak ni betul ke tak? Deman ke? Nanti aku make sure dia dah makan ubat. Apalah doktor tapi tak makan ubat. Aku pun angguk lepas tu keluar dari kereta Sunghoon.
"Bye bye, Oppa."kata aku sambil melambai dia lalu masuk ke dalam sekolah tu.
"Aku rasa aku boleh sesat ni. Mana la Daniel ni. Dia yang pergi dulu batang hidung pun tak nampak."kata aku sambil merunggut.
Aku nk tanya orang kat sekitar kawasan sekolah 'mana pejabat' tapi semuanya glare kat aku. Rasa menakutkan pula nak tanya. Aku ni tertanya-tanya. Don't ask apa aku maksudkan. Sebab aku pun tak faham. Hahaha
"Hi, awak budak baru ke?"kedengaran suatu suara budak perempuan. Eh takde la budak lama.
Aku tengok seorang budak perempuan yang tanya aku tadi. Dia nampak friendly. Aku rasa umur dia dalam lingkungan umur aku rasanya.
"Ye saya memang budak baru kat sini."aku pun memberi senyuman manis kepada budak perempuan tu.
"Oh lupa pula nak introduce pula. Nama saya Raeun, Kim Raeun."
"Nama saya Kang Yana. Selamat berkenalan."
"Awak adik Daniel ke?"tanya Raeun.
"Haah."balas aku.
"Patutla muka macam serupa."kata dia sambil giggle .
Ada pulak dia samakan aku dengan budak flirt type tu dah la mata macam semut je aku tengok ish. Apalah aku ni. Nanti aku belajar kutuk depan-depan ye guys.
♧Skip♧
"Okay semua kita ada murid baru, sila perkenalkan diri kamu."kata cikgu. Cikgu,kalau tak nak boleh?
"Nama saya Kang Yana. Saya harap kita boleh berkawan."
"Okay, awak boleh duduk sebelah Daehwi, Daehwi angkat tangan kamu."
Cikgu, mesti lelaki ke duduk sebelah aku? Budak yang bernama Daehwi tu pun mengangkat tangannya. Aku pun duduk la kat sebelah budak nama Daehwi. Dia macam friendly juga. Tapi semua budak perempuan kat kelas tu dead glare aku. I know I'm popular tak yah la nak pandang camtu sekali detik hati aku. Aku rasa budak Daehwi ni mesti popular.
"Hi nama saya Lee Daehwi, selamat berkenalan Yana."kata dia sambil memberi senyuman manis kepada aku.
"Hi."aku pun membalas senyumannya tu.
"Okay semua buka buku text m/s 30."kata cikgu.
Btw name cikgu yg mengajar ni, name dia Kim Heechul dia dulu group Super Junior. Tapi dia orang dah lame tak keluar lagu. Haish, Kesian cikgu aku sorang ni. Tapi cikgu aku bukan sorang ye guys.
♧Skip♧
Waktu Rehat
"Wei Yana kau nak join kita orang rehat tak?" tanya Daehwi.
"Aku dah janji nak rehat dengan Raeun."
"Dia pun rehat sama dengan kita nanti."
"Okay la."
"Jihoon, cepat la kemas barang kau tu."
"Jap la."kata budak yang bernama Jihoon.
So nama budak yang duduk depan aku ni Jihoon. Aku rasa dia adik Park Jimin dari group BTS. Kalau tak silap la. Aku asyik lupa je nama adik Jimin. Tapi aku minat Jungkook. Sorry ye Jimin hahaha.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jeon_Clover:Okay semua nanti aku sambung esok penat la tulis panjang sangat, otak pun rasa nak meletop.😅
YOU ARE READING
[Malay] SCHOOL
FanfictionKang Yana ialah budak yg berumur 18 tahun. Ibubapa dia meninggal dunia disebabkan kemalangan semasa dia berumur 8 tahun. Dia budak yg senang move on. Dia tinggal dengan dua orang abang nya. Dia berkawan dengan seorang budak lelaki. Dan dia tak tau l...