School Part 10

719 48 1
                                    

Raeun POV

Di rumah Raeun~

Aku siap-siap nak pergi rumah Daehwi sebab ada hal penting aku nak cakap dengan dia. Jangan fikir macam2 ye. Aku pergi dekat Jin oppa.

"Jin oppa free tak hari?"tanya aku.

"Free. Kenapa tanya?" tanya abang aku. Nak kata tak kerja, ada kerja. Aduh abang, ponteng dance class lagi.

"Boleh tak hantar Raeun pergi rumah Daehwi? Please~"kata aku sambil buat aegyo sikit.

"Kenapa kau selalu keluar dengan Daehwi tu?"

"Ade hal penting."jawab aku. Kalau nak keluar dengan abang aku ni mesti banyak alasan dia bagi.

"Bile balik?"

"Ish banyak tanya pula hantar je la. Bukan suruh hantar pergi club. Nanti pun Raeun sorang-sorang kalau oppa pergi bighit petang ni."kata aku sambil buat-buat nangis.

"Ye la."

Jin oppa pun hantar aku kat rumah Daehwi dan aku ada cara nak pujuk dia gi taman untuk jalan-jalan. Sebenernya nak ajak pergi mall.

Daehwi POV

Aku mengemas baju aku sebab esok nk gi balik kampung. Dah lama tak jumpa nenek Lee, rindu la pula. Seingat aku, last aku jumpe dia time atuk aku meninggal. Ibu aku panggil aku, katanya ada tetamu. Aku lihat sape tetamu tu.

"Hi Daehwi."kata Raeun. Aish budak ni bukan nak mesej nak datang rumah. Nasib baik dia perempuan.

"Apahal kau datang sini Raeun?"tanya aku.

"Jom keluar pergi dating."kata die blow kiss kat aku. Aik dah kene virus Daniel la ni asyik nak blow kiss je.

"Aku rela gi dating dengan Jihoon dari kau."

"Eww gay. Tak saja je la nak ajak jalan-jalan. Nk ikut ke tak?"

"Jap aku tanye ibu aku dulu."

Aku pun pergi la jumpa ibu. Kalau dia bagi bagus la malas la nak kemas beg.

"Eomma boleh tak Daehwi keluar petang ni?"

"Kalau dah kemas baju semua. Boleh pergi."

"Yeay sayang omma."kata aku sambil cium pipi ibu aku.

"Eomma pun sayang Daehwi juga."

Lepastu aku jumpa Raeun. Ye la dia yang ajakkan.

"Ibu kau cakap apa?"

"Dia kata okay. Jom pergi taman."

"Ehhh jap. Kita kena ambik Yana dengan Jihoon dulu."aku bau something fishy, mesti dia nak jodoh kan Yana dengan Jihoon ni.

"Heeleh kate nk dating."kata aku sambil memuncungkan mulut aku.

"Kau pernah makan penumbuk tak? Setahu aku tak pernah. Kau pernah makan nasi kan tak pernah makan penumbukan?"

"Ye la."

"Ehh kejap makan dulu. Makcik ada masak ni. Tak nak makan dulu ke."tiba-tiba ibu aku mencelah.

"Kalau macam tu makan dulu."

"Itu lah Raeun yang aku kenal."

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Jeon_Clover: rajin sikit hari ni. Okay la terima kasih ye baca. Bye bye.

[Malay] SCHOOL Where stories live. Discover now