School Part 20 ~Ending~

925 49 12
                                    

Yana PO

Aku bukak mate dan lihat di sekililing aku. Kenape aku ade kat rooftop sekolah ni? Dan aku perasan tangan aku diikat. Aku terlihat bayang-bayang seorang perempuan dan dua orang lelaki.

"Ohh dh bangun ye kau."kate budak perempuan.

"Kau sape?"tanye aku .

Perempuan tu pun dtng dekat. Dan aku kenal sape budak tu.

"Kau nk ape Song Taeyoung? Kenape aku kene ikat ni?"

"Sebab kau rampas Jihoon dari aku."

"Serious la Jihoon je kot. Bukan Prince Matten pun. Duh macam budak-budak aje."

"Kau boleh pulak buat lawak. Kau tak sedar lagi ke nyawe kau dalam bahaye."

"Ade aku kesah? Kau bukan mak aku nk kate nyawe aku dlm bahaya. Kalau kau nk bunuh aku pun, keluarge kau pun akan sengsara."

"Kau memang menempah maut tau tak?"baru aku tak maut boleh tempah. Korang pernah booking maut tak?

Sebenarnye aku ade kunci rumah dan keychain aku dlm dia ade pisau lipat. Aku saje je buat lawak dengan dia. Dan aku ade black belt dlm karate. Cume aku belajar senyap-senyap sebab confirm Sunghoon tu tak bagikan. Tali yg aku asyik potong dari tadi pun dh putus.

"Kalau aku menempah maut. Mane malaikat mautnye? Tak sampai-sampai pun aku tengok."

Sebelum Taeyoung sempat mengambil pisau di dalam poket dia, Pintu kat rooftop tu tibe-tibe terbukak. Semua orang nk aku mati cepat ke. Lemah jantung aku, jadi heroin dalam cite ni. Tak habis-habis nk terkejut kan aku. Ni yang susah ni sejak bile ade kite main selamat-selamatkan orang ni. Setahu aku ,aku tak daftar pun.

"Ohh hero dh sampai."kate Taeyoung dengan evil smirk dia tu.

"Lepaskan dia"kate Jihoon.aku ter'cringe' jap

"Mane boleh. Duit aku banyak habis semate-mate nk culik perempuan ni."kate Taeyoung. Aduh, lebih baik kau travel pegi Disneyland kat Hong Kong.

"Kalau macam tu baik tak yah culik aku."kate aku. Saje je nk menyibuk.

"KAU SENYAP LA INGAT LAWAK KE!!"kate Taeyoung dengan perasan yg sangat marah. Lawak la, terhibur aku.

"Aku tak ckp bende tu lawak. Hambar ke? Kalau camtu aku bagi kau 3 Ha... hahaha"kate aku mengejek dia.

"Geramnye aku."Taeyoung pun mendekati aku sambil mengambil pisau dlm poketnye dan di letak kan dibawah tengkuk aku.

"WEI TAEYOUNG KAU JANGAN BUAT KEJE GILE!"kate budak lelaki yg aku tak kenal. Hero kedua ke? Tapi ep akhir baru nak sampai. Ape bende ah.

"Taeho, abg jangan nk halang adik."kate Taeyoung

Kenape la banyak lelaki hensem kat cite ni?
(Biarla habistu kau nk aku letak Hodong sunbe ke) tak pela(tau pun). Tapi an name dia macam Tae o ais. Wush sedapnye.

"Tolong la adik. Adik tak kesian ke dengan eomma. Adik tau kan omma yg jage kite sampai besar. Appa pun dh takde adik still perangai camni."kate Taeho.

"Abg tau kan mase Appa hidup. Appa suruh adik kawin kan? Sampai sekarang adik tak dpt nk tunai kan janji appa."kate Taeyoung menahan rase sedih di dlm hati.

"Kau ingat kalau Mr.Song hidup die gembira ke kalau kau bunuh orang camni"sampuk Jihoon.

"Baik kau dengar je ckp eomma dengan abg kau, Taeyoung. Kau tau kau sebenarnye untung ade ibu aku ni ibu dengan ayah pun takde baik kau jage ibu kau elok-elok." sambung aku.

[Malay] SCHOOL Where stories live. Discover now