Seperti biasa Sunghoon oppa tak balik lagi. Dia tidur kat hospital. Mesti penat. Sian abang long aku. Aku pun bersiap-siap untuk ke sekolah.
"Pakai la kasut tu cepat sikit. Dah lama aku tunggu."kata Daniel. Dia ni reti sabar tak. Sabar tu kan separuh dari iman.
"Ye la."kata aku. Aku pun naik la ke kereta Daniel yang macam sarang tikus tu.
Sampai di sekolah~
Aku pergi ke locker aku nak ambik buku. Hari ni ade Bio, Addmath, Fizik,Math, Bi. Tiba-tiba Raeun datang kat aku.
"Wei Yana, petang ni kau free tak?"Raeun menegur aku.
"Mestila free. Kenapa tanya?"tanya aku.
"Aku ingat nak bawa kau pergi taman jalan-jalan."kata dia sambil wink.
Dia ni terkebil-kebil ni dah kenape. Raeun? Jalan kat taman? Mimpi la. Harap-harap wink tu takde makna, aku tak nak jadi lesbian. I'm still a beautiful girl lol.
"Setahu aku, kau mana reti bawa kereta."dia ni dah la tak tau bawa kereta kat accident aku tak tau. Lepas tu nak jalan sana, jalan sini. Aduh pening.
"Kau bawa la Daniel tu."
"Haha lawak sangat. Kau ingat dia nak bawa ke? Itu tak akan terjadi. Susah sangat, bawak je la Jihoon dengan Daehwi."
"Daehwi nak balik kampung."
"Sukati la kau nak bawa sape-sape. Kalau jadi call aku."
"Okay."
Raeun pun bertanya kawan-kawan dia sape ikut pergi taman. Gigih bai. Aku pun berjalan untuk ke kelas sebab kelas akan bermula lagi 15 minit. Tiba-tiba aku nampak seorang budak perempuan berjalan ke arah aku.
"Kau Kang Yana kan? Aku Song Taeyoung" kata budak perempuan itu. Baju tu dah la tak cukup kain, pastu jalan cat walk pakai heels. Kalau jatuh aku gelaj dulu. Ada aku tanya ke nama dia? Takde kan~
"Ye kenapa tanya?"
"Aku nak kau jauh kan diri kau dengan Jihoon."macam cari pasal je budak ni.
Kalau Zayn Malik takpe la aku jauh kan diri. Ni Jihoon kot. Kalau Charlie puth ke Shawn Mendes ke takpe gak. Ni Jihoon, seriously.
"Kenapa pula? dia kawan aku buat ape aku nak jauh kan diri dari dia. Kau ni pasal tiba-tiba je datang warning orang. Ada hutang ke? kalau ade bayar la."
"Kau tengokla nanti apa akibatnya." Taeyoung pun beredar dari situ.
Mestila aku tengok aku ada mata duh. Dia ingat aku buta ke apa. Budak tu macam psycho la pula aku tengok. Nanti la aku tanya Daehwi. Aku pun mula bergerak menuju ke kelas. Aku terus ke tempat duduk aku sebab tempat aku kan kat sebelah dia.
"Wei Daehwi kau kenal tak Song Taeyoung?"
"Kenal, dia tu ex tunang Jihoon dulu."
"Tunang??"tanye aku dengan perasaan terkejut. Belum habis sekolah menengah lagi dah bertunang ape la budak zaman sekarang.
"Family Jihoon rancang nk jodoh kan Taeyoung dengan Jihoon tapi masa merisik tu Taeyoung tak datang. Jap macam mana kau kenal Taeyoung ni??"aku search kat google. Kau nak tau apa yang keluar? Badut sebab dia pakai makeup tebal sangat. Lawak gila badut tu, dia siap belanje aku belon.
"Dia warning aku. Dia suruh jauh kan diri dari Jihoon."
"Baik kau jangan cari pasal dengan perempuan tu. Dia dah la pembuli, muka je cantik. Tengokla nanti aku siat-siat muka dia."sahut Raeun tah mana dia datang. Muka tu kau kata cantik? Aku lagi flawless (flip hair ke belakang) lol
"Terkejut Daehwi dengan aku tadi. Nasib tak mati."
"Hehe, sorry."
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jeon_Clover: Happy birthday untuk rapmon oppa. Oppa! Seriously, tak pe la.
YOU ARE READING
[Malay] SCHOOL
FanfictionKang Yana ialah budak yg berumur 18 tahun. Ibubapa dia meninggal dunia disebabkan kemalangan semasa dia berumur 8 tahun. Dia budak yg senang move on. Dia tinggal dengan dua orang abang nya. Dia berkawan dengan seorang budak lelaki. Dan dia tak tau l...