School Part 3

1.3K 75 1
                                    

  Semase aku tengah syok-syok dapat jumpa Jungkook,  tetiba je orang ada orang datang ke arah kita orang. Kacau mood je. Orang nak bincang pasal kawin..eh. Ke situ lak. Hehe gurau-gurau

"Yah sunbe, bila sunbe nak belanja pizza. Dah lama aku tunggu sunbe kat parking kereta tu tau."kata budak lelaki tu. Kecilnya muka budak tu.

"Ye la, nanti sunbe belanje ye. Tak nak introduce yourself ke?"Jungkook memandang dia lepastu aku.

"Oh lupe pulak. Hi Yana, name saya Bae Jiyoung. Boleh panggil Jiyoung."jawab dia.

"Jap, macam mana kau tau nama aku."kata aku dengan berasa hairan. Takkan first day dah ade orang stalk aku. Pelik...

"Aku sekelas dengan kau la, kau je tak perasanke ?"balas dia sedikit kecewa. Ouh aku ingat, aku ni dah popular siap ade fanboy.

"Yana, aku balik dulu la ye. Kau naik dengan Sunghoon hyung."kata abang aku Daniel sambil melambai tangannya.

"Aku pun balik gak. Jom Jiyoung." kata Jungkook sambil memengang bahu Jinyoung. Aik aku bau kunyit di sini.

"Untung la ade kereta."sahut aku sambil sigh.

  Selepas beberapa minit menunggu, akhirnya sampai juga. Sunghoon datang menbawa keretanya menuju ke arah aku . Laju pula tu dia bawa. Kalau suruh orng lain bawa 80 k/h pun tak sampai. Sedih hidup aku huhu.

"Lama ke tunggu tadi?"kata Sunghoon.

"Takde lah. 30 minit je bukan lame pun."aku balas pertanyaan abg aku sambil mengulingkan biji mata aku.

"Sorry la ada oncall sebab tu dapat keluar lambat sikit. Sorry eh"jawab abang aku dengan rasa bersalah.

  Aku dah biasa sebab dia kan doktor. Kena la faham. Aku ni pun satu, kalau tak menyusahkan dia tak boleh ke? Tapi aku takut naik bus. Aish tabah je le

"Ye le, jom balik dah penat tunggu ni. Mau sunburn tunggu oppa lambat sangat."balas aku sambil masuk ke dalam kereta abang aku.

"Okay la."kata abang aku lalu drive ke rumah.

♧Skip♧

  Sampai sahaja di rumah aku, Aku terdengar bunyi orang main video game? Sejak bila ada video game kat rumah ni. Setahu aku, Sunghoon tak bagi main video game ni. Katanya tak baik untuk kesihatan. I don't know la ape yang tak baiknye

"Tak adil la kau main tipu." kata seorang lelaki. Nak kata comel boleh la. Tapi Jungkook lagi comel.

"Ala lek la bro video game je kot bukan dapat pingat pun. Kalau dapat hadiah, kawin dengan Jennie. Baru la semangat berkobar-kobar. Oh dah balik adik kesayang ku."kata abang aku Si Daniel sambil blow kiss sekali lagi.

Siapa la lagi nak blow kiss kat aku kecuali Si Daniel ni. Aduh berape lama lagi Si Alien ni nak masuk Universiti. Tak sabar-sabar.

"Ewww, gross."kata aku sambil buat-buat nak muntah.

"Siapa kau bawa balik rumah ni Daniel?"tanya Sunghoon.

  Kunyit Alert! Ninonino abg aku sakit mental ninonino. Beberape minit yang lalu, aku fikir Daniel tu gay. Selalunya mesti la perempuan kalau nak bawak balik pun, ni lelaki. Hish sekarang aku terfikir, bile dia nak ade girlfriend.

"Lupa pula nak introduce, nama saya Kim Samuel. Saya penyanyi solo takde group."kata budak lelaki tadi.

"Ohh ko yg dtang gag concert tu kan."kata aku sebab aku rase dia pernah datang.

  Aku tau cerite tu macam maharaja lawak mega. Tapi ape salahnye aku tengok. Abang aku Sunghoon pun selalu tengok gag concert kat kbs world. Kadang-kadang aku join sekali sebab nak tunggu music bank.

"Ye betul. Wei Daniel adik kau ni, dah debut ke belum?"kata Samuel.

Kenapa dia tanya soalan macam tu? Aku ni nampak macam dan debut ke? Aku tau aku cantik flip hair. Cahaya nur terpancar. Angin bertiup sepoi-sepoi bahasa. Nampak tak kecantikannye itu?

"Belum,dia banyak lagi kena belajar."kata Daniel sambil memengang bahu Samuel.

  Kenape aku rase nak hempuk je kepala Daniel ni? Nasib dia tua dari aku. Kalau tak, dah lame aku hempuk dia.

"Okay aku masak dulu la. Korang mesti lapar kan?"kata Sunghoon.

"Okay hyung."kata Daniel.

  Tu je bukan nak tolong. Tak patut, tak patut. Perut makan lame makin boroi. Aduh abang aku ni parah betul, lifestyle dia. Hantar rumah kebajikan la senang.

"Oppa, Yana nk tolong boleh tak?"tanya aku.

  Aku kan adik yang baik. Ceh puji diri sendiri. Kalau tak, takde sape yang baik dalam dunia ni nak puji aku. Kadang-kadang kite kene puji diri kite ni. Love yourself, love myself #tetibe

"Kau tu baru balik sekolah mandi la dulu. Busuk."jawab Daniel sambil memegang hidung dia.

"Aku tanya Sunghoon oppa bukan kau . Dah la mata kecil macam semut."aku pun mula mengejek abang aku Daniel tu.

"Dah pegi mandi. Lepastu turun makan. Ha settel."kata Sunghoon sambil memotong bahan-bahan.

"Ye le."kata aku sambil membongkok kan tangan dan memandang ke lantai lalu berjalan ke bilik untuk mandi.

"Hahahah kene marah."

"Macam budak-budak la ko ni Daniel."kate Samuel.
Yeay ade orang sokong aku. Sayang Muel.

"Ala biar la. Adik aku bukan adik kau."

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Jeon_ Clover: Korang rasa menarik ke part 3 ni? Saje tanya. Okay la semua terima kasih sebab baca fanfic ni ye.

[Malay] SCHOOL Where stories live. Discover now