Di sekolah~
Yana POV
Aku sampai awal sekolah dengan Daniel. Die dh pegi kat kelas dengan Sameul. Aku ni tengah boring. Aku pun jalan-jalan hirup udara segar.
"Boringnye."kate aku seorang diri.
Tibe-tibe aku nampak Taeyoung jalan ke arah aku dengan perasaan marah. Dh kenape budak ni. Pagi-pagi dah mood swing, ade orang curi chocolate dia ke?
"Wei aku dh warning ko kan jangan dekat dengan Jihoon!"kate Taeyoung dengan nada yg tinggi. Boleh hit high note! Power gak perempuan ni.
"Ko bukan mak aku pun. Buat kering tekak je jerit kat aku."kate aku.
"Ko makin kurang ajar. "atleast aku lagi pandai dari kau yang duduk kelas belakang
"Memang la, kau bukan tua dari aku pun kite same umur kan. So ko kate ko ni tua la ye."
Taeyoung mengangkat tangan nye untuk memukul aku. Nice kene pukul tengok la cincin dia besar kedabak tu, mau berdarah muka aku lepas kene tampar. Aku hanya pejam kan mata....okay clićhe, CUT!
"J...Ji...Jihoon oppa" kate Taeyoung.
Aku pun mule membuka mata aku...
"Taeyoung, kite dh takde pape hubungan. Kenape kau nk kacau hidup aku lagi?"okay, so we done. I think i should get going.
"J...Jihoon..oppa...awak tak masuk kan ape yang awak cakap tadi kan. Awak still sayang saye kan?"Oppa! Euww seriously!
"Tak, perkahwinan kite pun dirancang oleh keluarga bukan aku yg suke ko."
"Ta..tapi."belum sempat Taeyoung menghabiskan ayatnye..
"KO TAU TAK, AKU BUAT SEMUA NI UNTUK IBU DENGAN AYAH AKU BUKAN UNTUK KO!" kate Jihoon dengan kasar. Burn baby burn! Jap aku just cakap Jihoon baby. Okay CUT!!
Selepas itu, Taeyoung pun berlari keluar dari sekolah dengan mata yg berair. Serius macam drama yang aku tengok haritu. Korang tak perlu tau aku tengok ape. Yg pasti aku tengok bende halal.
"Yana, ko okay tak?"
"Aku okay."
Skip(waktu rehat)~
Jihoon POV
Flashback~
Hari Jihoon & Taeyoung kawin"Wei ko nampak Taeyoung tak?" kate aku.
"Mane aku ade nampak dia." kate Daehwi.
Aku dh tak tau nk cari Taeyoung kat mane lagi dh. Aku tak nk tengok muke ibu ayah aku resah gelisah. Mereka rancang perkahwinan ini atas urusan keje. Tapi Taeyoung tak muncul-muncul.
Akhir nye perkahwinan itu dibatalkan. Ibu dan ayah aku ingat aku yg suruh Taeyoung tak yah dtng. Aku sedih gile mase tu sebab ibu ayah aku main menuduh aje. Aku termenung dan sejak dari kes tu aku senyap dan tak banyak ckp.
"Sabarla Jihoon mungkin ko ade takdir dengan orang lain."kate abg aku Jimin.
Aku senyap. Aku benci hidup aku. Kenape la aku hidup kat dunia ni. Aku menangis tak berlagu di dalam bilik aku.
End of flashback~
"Dia buat hidup aku sengsara"kate aku.
"Aku rase die masih tak bersedia."kate Yana.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""'"""""
Jeon_Clover: okay dh malas balik. Bye bye.
YOU ARE READING
[Malay] SCHOOL
FanfictionKang Yana ialah budak yg berumur 18 tahun. Ibubapa dia meninggal dunia disebabkan kemalangan semasa dia berumur 8 tahun. Dia budak yg senang move on. Dia tinggal dengan dua orang abang nya. Dia berkawan dengan seorang budak lelaki. Dan dia tak tau l...