Yana Pov
Ding dong ding dong~
Bunyi loceng rumah aku berbunyi. Aku pun buka la pintu.
"Hi Yana." kata Raeun dan Daehwi serentak.
Ceh macam ada jodoh je dua orang ni. Kalau diorang tak bagi surat kahwin diorang kat aku nanti, aku akan menghantui hidup diorang. Aku ship diorang. Sape sokong hehe?
"Hi, wei korang hari ni halmonie aku datang. Korang jangan bising pula. Dia baru nak rehat."kata aku.
"Okay la." kata Raeun.
"Btw korang dah makan ke belum?"tanya aku.
Ye la dah dua orang ni banyak makan tak padan dengan size nya. Sebabtu la aku ship diorang, banyak persamaan. Bukan macam aku single, huhu sendu.
"Dah tapi lapar balik." kata Daehwi sambil memengang perutnya.
"Ada puding, haritu abang aku buat. Nak sikit ke?"tanya aku.
"Aku okay je asalkan bende tu boleh makan. Jangan kau bagi ubat penenang udah ler"balas Daehwi.
Takde mase aku nak letak ubat penenang dalam makanan kau. Buat membazir makanan aku je. Aku pergi la ambil puding kat dalam peti sejuk.
Daehwi POV
"Wei Raeun kenapa kau nak datang rumah Yana ni?"tanya aku. Takde la, kalau nak kate study group, budak ni punye la banyak alasannye. Sekarang tetibe rajin nak dtng rumah orang, demam ke?
"Ala aku nak tengok la macam mana rumah smiley sibling."balas dia.
"Smiley sibling?" tanya aku dengan perasaan hairan.
Peliknya nama dia bagi. Boleh dah panggil dia orang gile kalau nak. Tapi aku tak nak panggil dia tu, sebab aku baik orangnye. Bukan macam korang hahaha.
"Diorang kan adik beradik lepastu selalu senyum, kau tak perasan ke?"tanya Raeun sambil death glare aku.
Heeleh budak ni, nk juga death glare kat aku. Tak tau pula keje sambilan dia stalk orang. Lagi pun buat apa nak perasan, biar je la diorang senyum pun. Senyum tu kan sedekah.
"Ala aku mana reti nak bagi nama gelaran ni. tak reti aku nk bagi nama gelaran ni. Bagi aku dont judge book by its cover."kata aku sambil tersenyum.
"Heeleh ye la tu."balas die sambil memusing kan bola mata nya. Kalau terjatuh bola mata dia, aku tak nak kutip.
"Abang kau tak pergi bighit ke? Aku dengar diorang kene berlatih lagu barukan?"kata aku.
"Pergi tapi abang aku ni kan suka memasak. Menari tu aku rasa aku lagi pandai. Kenapa la diorang pilih abang aku jadi group bts tu? Kenape tiba-tiba je kau tanye ni?"kata die sambil sigh.
"Saje je lagi pun tak kan diorang nak ambil kau kot hahahah."balas aku. Betul la kan diorang ni boy group tiba-tiba sesat ada perempuan sorang. Tak ke nampak pelik.
"Jap abang kau dalam group BTS, Raeun."kata Yana sambil bawa puding lalu bagi kat kita orang berdua.
Ni lagi sorang bukan nk bagi salam ke apa. Tiba-tiba muncul. Kalau jantung aku tetibe berhenti, aku suruh dia dermakan.
Yana POV
"Abg aku Kim Seokjin."balas dia.
"WHAT THE FISH!!"
Aku memang selalu cakap what the fish sebab abang aku tak kasi aku cakap benda yang tak elok. Abang yang pelik."Lek la, Jin je kot. Kalau Charlie Puth takpe gak."kate Raeun sambil tergelak.
Bukan Jin golongan shyton tu, ni Kim Seokjin a.k.a. Jin okay thank you goodbye. Selepas habis borak, diorang pun menjamah puding yg aku bagi tadi.
"Sedapnya~macam mana kau buat puding ni?" tanya Daehwi. Kalau aku bagi recipe boleh ke dia ni buat? Yang aku tau dia reti makan je.
"Rahsia la, halmonie belah eomma aku yang ajar."
"Ala kongsi la." kata Raeun sambil buat puppy eyes dia.
"Talk to my hand."
Ish budak ni aku dah kata rahsia, nak juga tau
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jeon_Clover: Okay la nak tidur dulu zzzz. Ceh tipu je, korang baca la cerita aku sambil terlelap. Mana la tau tiba-tiba mimpi Daehwi minta recipe hahaha.
YOU ARE READING
[Malay] SCHOOL
FanfictionKang Yana ialah budak yg berumur 18 tahun. Ibubapa dia meninggal dunia disebabkan kemalangan semasa dia berumur 8 tahun. Dia budak yg senang move on. Dia tinggal dengan dua orang abang nya. Dia berkawan dengan seorang budak lelaki. Dan dia tak tau l...