Setelah Sunghoon oppa siap masak, kita orang terus makan sebab dah lapar sangat. Selepas makan, Samuel pun balik rumah dia. Katanya dia nak pergi Amerika. Maklum la, kampung dia kat sana. Tak dapat borak panjang.
Keesokkan harinya, aku tinggal di rumah seorang diri sebab abang aku Sunghoon kena pergi Busan ada hal. Abang aku yang Daniel tu pula pergi rumah Jinyoung nak tengok cerita yang baru Jinyoung beli. Aku di rumah keseorangan.
Aku duduk di rumah dan buat homework yang cikgu bagi. Berlambak wei, kalau sesiape nak tolong sila call. Aku call Jihoon datang rumah sebab homework yang cikgu bagi ni dalam pasangan yg ditetapkan. Jangan fikir tak elok ye kita orang buat kerja sekolah je bukan buat pape pun.
Ding dong, ding dong~
"Ouh awalnya kau datang , aku suruh datang pukul 3 tapi kau datang pukul 2, pahal?"kata aku dengan perasaan hairan.
"Sepupu aku datang rumah nanti sebab tu aku datang awal. Kalau dah siap ,cepat balik. Lagi pun kau kata kau tinggal sorang aku bawa la abang aku sekali,"kate Jihoon kepada aku.
"Hi."orang yg aku tidak sangka aku ke rumah aku.
"AHHHHH P..p.....Park Jimin!!"aku tak sangka jumpa Jimin haritu jumpa Jungkook kalau camni tak yah pergi fanmeeting la sebab dah meet dah.
"Reliks la wei, aku bawa abang aku ni pun sebab kau kata kau minat BTS."kata Jihoon. Aku dapat rasakan macam Jihoon ni dah kena virus Daniel.
"Itu bukan maksudnya aku suruh bawa abang kau ni. Aku minat je bukan aku cakap nk jumpa depan-depan. Kau nak aku mati awal ke?"aku menjemput mereka berdua masuk ke dalam rumah aku.
"Aku datang ni sebab takde benda nk buat boring la. Kalau nak lepak dengan Jungkook dia dengan Jinyoung pula." kata Jimin. Nampak macam cite tiga segi pulak. Meh aku mulakan cite clićhe aku. Jungkook couple dengan Jinyoung pasti Jimin orang ketige.
"Jinyoung ni adik Jungkook ke?" tanya aku dengan perasaan ingin tahu. Bias aku mesti la aku kene tahu. Tapi aku bukan hardcore fans okay.
"Takde lah diorang jiran je." kata Jihoon.
"Dah la nanti sepupu kita datang baik kau siap kan homework kau dulu." kata Jimin.
Aku dengan Jihoon pun buat la homework yang cikgu bagi. Lepas dh siap homework tu, Jihoon terus balik nak cepat la tu sebab sepupu nk datang.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jeon_Clover:Untungnya budak Yana ni. Cemburu pula aku bila tulis cerita ni. Okay la guys selamat membaca.
YOU ARE READING
[Malay] SCHOOL
FanfictionKang Yana ialah budak yg berumur 18 tahun. Ibubapa dia meninggal dunia disebabkan kemalangan semasa dia berumur 8 tahun. Dia budak yg senang move on. Dia tinggal dengan dua orang abang nya. Dia berkawan dengan seorang budak lelaki. Dan dia tak tau l...