School: Special Episode

932 36 0
                                    

Daniel POV

Aku berjalan untuk ke Kolej baru aku sebab kereta aku tiba-tiba je rosak. Rindunye aku kat Yana.

Di dalam kelas~

Macam biasa aku borak dengan Samuel pasal game. Hari ni aku dengar ade murid baru masuk kelas aku. Aku tak tau sape. Beberapa minit kemudian, cikgu dengan murid baru tu pun masuk ke kelas aku.

"Okay, semua kita ada murid baru."kata cikgu kepada kami semua.

"Hi, nama saya Park Sooyoung, awak semua boleh panggil saya Joy."kata budak yang bernama Joy tu.

Cikgu pun scan satu kelas ni. Tempat kosong dalam kelas aku ialah kat depan aku bersamaan dengan tepi Samuel. Tempat aku tepi tingkap.

"Okay Joy, awak boleh duduk sebelah Sameul. Sameul angkat tangan kamu."kata cikgu.

Samuel pun angkat tangan. Aku rasa aku dah jatuh cinta pandang pertama kepada Joy.

Jihoon POv

Aku termenung. Boring la hari ni. Tak tau nak buat apa............tiba-tiba phone aku berbunyi. Aku tengok la id caller tu. Daehwi rupanya, aduh kenapa la dengan budak ni. Aku pun angkat la call tu.

"Kenapa call aku ni?"tanya aku.

"Ryana merajuk lagi."balas Daehwi.

"Anak kau, bukan anak aku. Kau pujuk la sendiri."kata aku.

Btw Ryana a.k.a. Lee Ryana. Anak kepada Daehwi dan Raeun.

"Tapi dia nak Daddy Hoonie dia."kata Daehwi

Ish anak-beranak kalau tak kacau aku, tak sah.

"Ye le. Aku pegi rumah kau."balas aku.

"Thanks Daddy Hoonie."kata Ryana.

Dah agak dah, mesti pakai loud speaker. Sebelum aku pegi ke rumah Daehwi, aku pegi beli bunga untuk pegi ke kubur Yana.

Tempat perkuburan~

"Yana....aku datang melawat ni.....Ni bunga untuk kau.....Daehwi dengan semua orang sihat je......kau kat sana sihat tak..."kata aku sambil air mata aku mengalir.

Yana...

Di rumah Daehwi~

Daehwi POV

"Mana Daddy Hoonie? Ryana nak Daddy Hoonie."kata Ryana sambil whine.

"Ala tunggu la ke jap boleh tak?"kata Raeun.

"Tapi Ryana nak Daddy Hoonie."kata dia.

Ish kenapa dia nak Jihoon ni. Ayah dia yang comel ni tak nak pulak.

"Kalau Ryana tunggu kejap. Appa belikan aiskrim nak?"kata aku.

"Coklat?"kata dia sambil memandang aku.

"Ye la aiskrim coklat."kata aku.

"Sayang appa."kata Ryana.

Ding dong~

"DADDY HOONIE!!"Ryana berlari pergi ke pintu.

"Aigoo, Ryana dah besar dan cantik sekarang."kata Jihoon.

"Tak,Ryana comel lagi."kata Ryana.

"Nah Chocolate untuk Ryana."kata Jihoon.

Pandai dia jaga budak kecik. Aku dah jadi ayah pun tak reti lagi. Sedih nye hidup.

[Malay] SCHOOL Where stories live. Discover now