Aku pun rehat la dengan Daehwi, Jihoon dengan Raeun. Dan tiba-tiba aku ternampak Jungkook dari group BTS. Gementar pulak rasa, nak tegur dia. Maklum la Bias Forever la katakan.
"Wei Yana kenapa kau tak makan makanan tu? kalau tak biar aku makan. Aku tengah lapar ni."tegur Raeun sambil ambik gimbap kat tray aku.
"Aku pelik juga dengan kau ni Raeun, makan banyak tapi still slim ade rahsia tak?"tanya Daehwi dengan perasaan malu. Apa la budak.
"Dah aku dilahirkan macam tu nak buat macam mana keturunan kot sebab abang aku pun sama macam aku."jawab Raeun sambil sumbat lagi makanan dalam mulut dia.
"Ish korang ni makan senyap la sikit. Mana boleh cakap masa tengah makan."sahut Jihoon sambil death glare.
"Correction, mana boleh cakap masa mulut penuh. Yana kenapa kau senyap je? Kau marah ke aku curi kau punya makanan tadi."tanya Raeun kepada aku.
Aku tak dengar ape budak ni cakap kan sebab aku asyik stare kat Jungkook je. Raeun melihat muka aku merah menyala. Dan dia lihat meja makan yg berada di depan aku. Tolong la jangan perasan. Aku dah la tengah blush hard ni. Macam tomato. Pernah an tengok tomato merah tu. Ha macam tu
"Kau suka Jungkook sunbenim ye?"tanya Jihoon yang duduk bersebelahan dengan aku.
"Minat je, tak boleh ke?"jawab aku dengan perasaan malu.
"Siapa je yang tak minat Jungkook sunbe tu, dah la handsome . Golden Maknae la kata kan. Yang kau ni dah anggau, kenapa?"kata Daehwi dengan perasaan rendah diri.
"Aku tak sangka pula aku kawan dengan adik BTS ni. Kecuali kau Daehwi."kata aku. Nampak tak ke'savage'an dia tu.
"Aku still tak faham, kenapa la ramai orang suka abang aku? Dia dah la over reaction. Dia tu dah la ge plus muk"jawab Raeun sambil sigh.
Loceng pun berbunyi tanda habis waktu rehat. Kita orang pun pergi kelas lepas habis makan. Belajar la macam biasa.
♧Skip♧
Waktu balikAkhirnye, dapat jugak aku balik. Penat betul hari ni rasa nk balik terus tidur je. Aku pun mengemas barang aku yang bertaburan di atas meja. Selepas itu aku pun keluar dari kelas dan berjalan ke pagar depan sekolah
Tengah aku seronok bayang mase depan aku dengan future husband aku, tetiba ada suara dari belakang menyapa aku. Aduh aku nak berimaginasi sekejap pun tak leh. Aku pun memandang manusia yang memanggil aku.
"Yo adik kesayangan aku, Yana. Tapi sebenarnya tak berapa nak kesayangan."kata Daniel sambil blow kiss kat aku.
Eww kenapa la aku jadi adik dia. Menjijikkan. Kenapa la ada orang tergila-gilakan abang aku sorang ni. Nasib baik aku ada 2 orang. Kalau ade 4 mau jadi gile aku. Tak boleh bayangkan ade 4 orang abang macam alien ni.
"Yo, abang yang pelik yang boleh di panggil alien. #budakmars_masukbumi."kata aku sambil angkat sebelah tangan aku.
"Jahat nya adik aku ni."balas dia sambil pura-pura nangis. Siapa kata aku baik?
"Reliks la bro, untung tau ada adik bukan macam aku. Alone." tetiba Jungkook menyaut. Aku pun tak tau bila dia berdiri di situ.
Gementar nya rasa dan hati pun berdegup kencang. Jarang ni jumpa Jungkook depan-depan. Okay dia just daniel's friend reliks la. Waduh mane boleh duh. Gementar dia macam aku buat presention kat depan cikgu.
"Daniel adik kau ni okay ke mukanya merah semacam je aku tengok. Sakit ke?"kata Jungkook.
"Dia nak kau beli cendol la tu. Budak ni ade 1 penyakit, name dia penyakit mental. Sebab tu la biyol sikit. Lagipun dia peminat group kau. Tiap hari dia dengar lagu BTS siap tau pergerakan menari sekali."kata dia sambil tergelak.
"Bangang punya abang." aku menyahut dengan nada yang rendah.
"Woah, Yana terima kasih ye sebab sokong kita orang sampai jadi popular." jawab Jungkook. Tak tau pula dia ni budak batak jumpa peminat.
"S....sa.......sama-sama."stutter pulak.
Aku mimpi ke ni Jungkook senyum kat aku? Please sesiape, tampar la muke I yang flawless ni. Senyum kat aku tau. Bukan korang, ha. Seronoknye hati rasa nk jerit je. Tapi tak boleh ramai pula nanti orang pandang. Nasib ada orang kalau tak aku dah melompat macam orang gila. Bukan aku memang gile ke. Nah aku awesome
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jeon_Clover: Aku saja je letak Jungkook sebab aku kan peminat BTS. By the way aku harap korang terhibur dengan cerita aku yang tak seberapa ni.
YOU ARE READING
[Malay] SCHOOL
FanfictionKang Yana ialah budak yg berumur 18 tahun. Ibubapa dia meninggal dunia disebabkan kemalangan semasa dia berumur 8 tahun. Dia budak yg senang move on. Dia tinggal dengan dua orang abang nya. Dia berkawan dengan seorang budak lelaki. Dan dia tak tau l...