School Part 15

647 45 0
                                    

Balik dari sekolah~

Yana POV

Sunghoon balik lambat lagi. Aku duduk kat ruang tamu tengok Hello Counselor. Daniel tengah buat die punye homework. Aku takde sebab ramai cikgu tak masuk kelas tadi dan itu adalah perkara paling rare yg terjadi dalam hidup aku. Beberape minit kemudian, Daniel pun turun.

"Ape yg adik kesayangan abg buat kat sini sorang-sorang."kate Daniel.

"Tak nampak ke aku tengah tengok tv."balas aku sambil death glare die.

"Macam bad mood je kau hari ni, kenape? Pasal Taeyoung ke?"jap setahu aku, aku tak bagitau dia.

"Macam mane kau tau ni?"

"Aku kan ade ramai kawan dan peminat."Daniel cube nk tukar topik. Annoying as always.

"Mentang-mentang dpt no 1 mase kat Produce 101 berlagak kau ye."

"Kau nk debut gak ke?"

"Boleh ke?"

Aku memang nk debut cepat sebab aku je ygtakx debut lagi. Abg aku Sunghoon tu dulu dia ade dlm group Sechskies tapi dh disband. Daniel dh ade dlm group Wanna One. Aku je tak ade. Sedih nye hati.

"Ape kate kite buat group nk?"

"Boleh ke?"

"Jihoon tu pun dh debut ko belum."

"Takpe la biarlah aku belajar dulu. Korang kan dh belajar kat Produce 101."

"Ye la."

Selepas habis Hello Counselor, aku pegi ke dlm bilik aku dan aku tengok album gambar keluarga aku dulu. Tuba-tiba, ku terasa rindu kat ibu dengan ayah aku. Kalau la ibu dengan ayah hidup lagi mesti Yana tak sedih camni.

Daniel POV

Aku dh janji kat ibu dengan ayah. Aku akan buat Yana gembira. Mase tu baru aku berumur 12 tahun dan Yana baru berumur 8 thn. Tapi sekarang aku rase aku dh gagal. Ibu maafkan Daniel ye.

Flashback~

"Danny ingat ckp Sunghoon ye."kate ibu aku.

"Eomma dengan appa nk gi mane?"kate aku curious.

"Eomma dengan appa ade keje sikit kat Russia "balas ayah aku.

"Kenape jauh sangat?"kate aku sambil mengalirkan air mate.

"Jangan la menangis. Danny janji dengan eomma, kalau eomma and appa takde jaga Yana baik-baik. Jangan buat die sedih sampai omma balik nanti ye"balas ibu aku.

Aku memeluk ibu dan ayah sambil melihat mereka pegi.

End flashback~

Aku tak sangka pulak tu kali terakhir aku melihat mereka berdua.

"Eomma bile eomma dengan appa nk balik? Danny sayang omma dengan appa. "

Tanpa aku perasan air mate aku mengalir.

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Jeon_Clover: ckp pasal Hello Counselor. Korang dh tengok dh Hello Counselor yg Kang Daniel, Park Jihoon dengan Hwang Minhyun dtng. Okay la chau dulu.

[Malay] SCHOOL Where stories live. Discover now