BAB 35

7.4K 240 3
                                    

• " Kerana Dia Jodoh Aku " •

• " Kerana Dia Jodoh Aku " •

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


_____✿_____


" Saff! Bangun dah pagi ni. " Puan Suraya mengetuk pintu bilik Saffiyah.

" Hurm. Ye. Okay, okay. Nak bangunlah ni. " Saffiyah menggeliat malas di atas katil.

" Morning, baby. " Saffiyah mengusap perutnya.

Dia mula berjalan ke arah tandas dengan berhati-hati. Dia tak nak perkara buruk jadi ke atas dirinya dan bayi di dalam kandungannya.

Selepas selesai menyegarkan dirinya, dia turun ke ruang makan untuk bersarapan bersama keluarganya.

" Morning umi, abah. " Saffiyah mencium pipi Encik Faizul dan Puan Suraya. Dia duduk menghadap adiknya, Sorfina.

" Nak makan apa? Nasi goreng atau mee goreng? " Tanya Puan Suraya dengan lembut.

" Nasi goreng. " Kata Saffiyah dengan manja. Matanya juga memandang ke arah Sorfina yang memandangnya dengan pandangan tajam. Cemburu lah tu.

" Saff, hari ni cuti hujung minggu, tak ada plan ke? Tak bosan ke asyik terperap dalam rumah? " Tanya Encik Faizul yang dari tadi diam.

Saffiyah diam memikirkan jadualnya hari ini.

" Ada. Hari ini Saff nak keluar dengan Fahmi. " Kata-kata Saffiyah itu membuatkan Puan Suraya dan Encik Faizul berhenti mengunyah makanannya.

" Saff dan Fahmi ada apa-apa ke? " Tanya Puan Suraya dengan serius.

Yalah, menantunya baru tiada seminggu, tetapi anaknya dah ada lelaki lain. Kalau ternampak oleh jiran-jiran ni, mesti anaknya akan jadi bahan untuk menggulai.

" Maybe. " Jawab Saffiyah dengan selamba.

Encik Faizul sudah ternganga mendengar kata-kata anaknya itu.

Saffiyah memang menempah maut dengan Puan Suraya.

" Nuradilah Saffiyah! " Pipi Puan Suraya sudah merah kerana menahan amarahnya.

Saffiyah tersedak apabila uminya menjerit dengan lantang itu.

Encik Faizul yang berada di sebelah Saffiyah menghulurkan air kepada anaknya yang terbatuk-batuk.

" Umi dah kenapa? " Tanya Saffiyah dengan sayu. Kecut perutnya apabila melihat muka garang umi nya itu.

" Saff, duduk rumah je hari ini. Umi tak izinkan Saff keluar. " Kata Puan Suraya dan kembali sambung makan.

" Kenapa? " Tanya Saffiyah.

Tetapi Puan Suraya melayannya seperti dia tidak wujud di ruang makan tersebut.

Kerana Dia Jodoh AkuWhere stories live. Discover now