1

2.7K 56 0
                                    

Hanah's POV

"Dah packing semua barang ?"tanya kak yus. Aku mengangguk lalu masuk ke dalam van. Tidak lama kemudian kami telah sampai ke KLIA tepat jam 1 tengah hari.

"Kak yus best tak kerja macam ni?" Kak yus angkat kening sebelah lalu terseyum "Okay je. Hanah jangan risau. Mesti la best sebab kita dapat bantu orang-orang yang susah kat sane"

Aku mengganguk lalu bersedia untuk mengangkat barang-barang yang dibawa tadi. "Alah Hanah jangan risau la trust me,kerja ni best" sambung kak yus lagi setelah dia lihat aku berdiam lama.

Actually aku baru start jadi sukarelawan ni. Disebabkan aku tengah cuti sem,jadi elok lah aku ikut buat kerja sukarela. Aku ikut kak yus ni pun sebab ahli tak cukup sorang and aku dapat info secepat ni sebab kak yus housemate aku. (Panjang nau explanation kau)

Kitorang angkat barang-barang keperluan untuk bawak ke sana macam makanan,baju-baju terpakai,ubat-ubatan and aku pulak bawak buku-buku terpakai aku.

Lepas tu kitorang pergi solat zohor dulu memandangkan flight pukul 4 petang. Habis je solat semua kitorang makan sekadar alas perut.

"Hanah bawak buku apa je?? Banyak pulak tu" kak yus tengok buku aku yang bawak satu per satu. "Ni novel masa Hanah sekolah menengah dulu. Sekarang dah takde masa nak baca,kat rumah ade simpan sikit hehe".

"Haa bagus lah tu mane tau kat sane nanti ade penggemar novel macam Hanah ni" kata kak yus lagi.

"Group 3 sila berkumpul di kawasan departure dan pastikan ahli-ahli mencukupi" kami segera bergerak ke kawasan yang diberitahu oleh penolong skuad misi bantuan banjir.

Group 1 dengan 2 dah bertolak sane awal lagi sebab dorang bertugas sebagai bantuan pasca banjir. Btw lokasi banjir tu kat perkampungan di Jakarta.

Jumlah skuad ni sikit je. Group 1 ade 15 orang and group 2 ade 10 orang sukarelawan. Yang group 3 ni lagi sikit ade 8 orang je sebab ni group yang last. Kitorang bawak barang-barang yang tak cukup and ade lah tambah-tambah barang sikit.

Setelah dah scan barang semua,ade yang family dorang hantar dah mula peluk cium ucap selamat tinggal.

Perfect (Slow Update)Where stories live. Discover now