Dah seminggu lebih aku kat sini dan betul cakap kak yus. Buat kerja yang mulia ni memang best.
Aku happy tengok mangsa banjir dah mula balik kampung dorang sebab banjir dah semakin surut. So lepasni there's a lot of things to do.
Gotong-royong bersihkan lumpur-lumpur yang masuk dalam rumah dorang. Baiki balik apa yang rosak. And semua tu diserahkan kepada pihak berkuasa Jakarta.
So kitorang sampai sini je lah. Okay dah habis. Bye.
K gurau ja 😂
Kitorang stay sini lagi dua hari memandangkan ade lagi sesetengah kawasan kampung tu air belum surut. Kalau lebih dari dua hari jugak tugas ni diserahkan kepada siswa dan siswi kat sini.
Cakap pasal siswa siswi ni teringat pulak kat Maia. Tinggal dua hari je lagi dapat tengok muka dia. And dia pulak sibuk dengan tugas dia sendiri. I'm impressed hiuuu.
Aku pulak novel dah lelong habis. Thank you to nia sebab bawak rombongan datang booth novel aku hehe. Tak sangka ramai yang suke dengan novel ber genre favourite aku. Bagus.
"Hanah tolong ambik ubat selsema kat group bulan sabit merah tu jap, mak cik ni demam tak kebah lagi" lamunan aku terhenti apabila kak yus minta tolong untuk ambilkan ubat.
Aku mencari-cari ke arah kelompok yang memakai uniform hijau yang kak yus tunjuk.
"Coming in a minute" kataku setelah nampak dan terus menuju ke arah group tersebut.
"Sorry ganggu. Saye nak mintak ubat selsema sebab ade mak cik yang tak sihat kat sane" ujarku sambil menuding ke arah mak cik yang tengah baring atas riba kak yus.
"Ok, sebentar ya. Maia tolong ambilin obat flu dalam box samping tu" aku terkejut bila akak bulan sabit merah tu panggil Maia untuk tolong ambilkan ubat.
Maia yang sedang merawat seorang kanak-kanak yang demam campak itu datang lalu menuju ke arah kotak yang berisi ubat-ubat.Muka Maia juga kelihatan terkejut melihat aku yang berdiri di situ untuk mengambil ubat.
"Kamu sakit ya Han?" Maia menghulurkan ubat selsema sambil meletakkan belakang tangannya ke dahi aku. Nak pastikan crush dia demam ke tak."Tak lah mak cik yang situ tu yang demam tak kebah lagi" aku menunjukkan ke arah mak cik tua yang duduk bersama kak yus di sudut dewan pemindahan itu.
"Ayo aku pergi juga" ujarnya lalu memaut lenganku. Syoknya crush pegang tangan. Kami menuju ke arah kak yus dengan membawakan ubat yang diperlukan oleh kak yus.
"Cecey pegang-pegang tangan. Korang dah rasmi ke?" tanya kak yus melihat kitorang datang ke arahnya. Sambil itu kak yus memberikan ubat selsema berbentuk cecair kepada warga emas yang demam itu.
"Apa yang rasmi" aku blur dengan tangan masih berpegangan dengan tangan Maia.
"Korang ni dah rasmi ke jadi kekasih? Datang sini pun pegang-pegang tangan taknak lepas" aku baru perasan yang tangan aku belum dilepaskan tapi bila aku tarik tangan untuk dilepaskan, tangan Maia erat genggam tangan aku. Eii dia ni comey ngat aih.
Kak yus hanya ketawa dengan mak cik tersebut. "Korang pacaran je lah. Tengok dah cocok tu kan makcik kan?" kak yus tanya pendapat makcik yang demam itu.
"Iya cocok sekali" makcik itu seraya ketawa lalu terbatuk-batuk akibat tak sihat.
Dengan tak sengajanya aku dengan Maia ingin mencapai air untuk hulur kepada makcik itu dan tangan kami bersentuhan lagi.
"Kamu aja" Maia menarik tangannya untuk memberi peluang aku untuk hulur air tersebut.
"Tengok dua-dua buat benda sama tanpa sengaja kuatnye jodoh" usik kak yus lagi sambil memberikan air kepada mak cik itu.
"Kak yus kepo banget sih, aku sama Han kan masih belum resmi. Ntar kalau udah resmi kita kabarin kak yus. Sekarang masih sibuk" Maia bersuara sambil tersenyum ke arah aku.
YOU ARE READING
Perfect (Slow Update)
De TodoMengisahkan tentang cinta jarak jauh antara Hannah dari Malaysia dan Maia dari Indonesia. 89% dari kisah ni author ambil dari kehidupan sebenarnya. Selamat membaca!