Love is about trust 2
By Qumangmau
Chapter 1"morning abby" ucap abby untuk dia sendiri...
wah harini hari sabtu... time to enjoy...
"mummy??" suara budak perempuan...
"morning sunshine... where dady??"tanya abby...
"emmm.. dady ask me to wake u up... breakfast is ready..."
"okey... my baby chubby..." kata abby sambil cubit pipi budak tersebut...
abby terus bangun dan masuk ke bilik mandi... budak perempuan tu pun terus turun ke bawah..."catarina.. your mummy already wake up?? "Kata Robert...
catarina angguk2 kepalanya... catarina baru berumur 6 tahun itu sangat cute orang nya kulit putih pipi besar macam pau.."dady... where we want to go today??" tanya catarina memandang robert...
"err... where u want to go baby cat??"tanya robert... muka catarina bertukar jadi marah...
"dady please don't call me cat... am not a animal... robby is the cat..." marah catarina sambil menunjuk ke arah kucing abby yang sedang breakfast juga...
"hei2... kenapa nak bawa2 nama my robby??"tanya abby baru turun dari atas...
catarina dan robert memandang abby terus tersenyum..."that dady call me cat..." kata catarina memuncungkan mulut nya... sebab merajuk...
"err.. jadi mummy and dady nak panggil apa?? just tell us what u want us call u??" tanya abby mengarukan kepala nya yang tak gatal..
"mummy pernah katakan kalau mummy suka tu nama abigail kalau ada anak amoi... why don't u call me abigail... i like that name..." jawap catarina sambil makan breakfast nya...
abby masih ingat nama tu mum dan dady abby yang buat.. kata nya kalau ada anak perempuan lagi mereka mau buat nama abigail... so abby bercita-cita lah nak nama anak abigail..
"tapi kan nama baby sudah diberi catarina... we can't change that... " kata abby terus duduk sebelah catarina..
"ya i know... but it can be my nickname bah" kata catarina...
"adui2 jauh juga tu nickname dia.." kata abby dalam hati.. sambil memandang robert..
catarina memandang abby dengan muka sedih..."why?? tak boleh kah mummy.. or u don't love me anymore??" tanya catarina...
"no not like that baby..." kata abby terus menahan tangan catarina yang nak berlalu pergi sebab merajuk...
"ok2 mummy and dady will call u abigail.."kata abby terus memandang ke arah robert yang diam saja.. robert memang gagal dalam memujuk catarina.. cuma abby saja yang boleh pujuk catarina..
"yeah... abigail love u mummy.. and our name is same mummy... u abby and i abigail... muuaah..." kata catarina sambil kiss pipi abby... abby ketawa saja... melihat catarina... robert juga tersenyum melihat kedua dua mereka..
"ok that mean I have 2 baby... the same name... what should I call u then??" kata robert...
"ohh.. dady don't be stupid... u always call mummy angel and then why don't u just call me Abi??" jawap abigail ... besar mata robert memandang abigail.. abby ketawa saja.. sambil hi 5 dengan abigail...
"mati lah aku... menjaga dua budak nakal ni..."kata robert dalam hati...
"cepat2... nanti grandma and grandpa tunggu lama..." kata abby... mum dan dady abby menunggu kedatangan mereka sebab nak pergi jalan2 bawa cucu kesayangan mereka keluar...
YOU ARE READING
Love is about trust 2
RomantizmAbby sudah bangun dari koma dia selama 2 bulan.. kehidupan abby dihadiri malaikat kecil yang bernama catarina... siapakah catarina?? Dapat kah abby menemui cinta sejati nya?? #sambungan dari love is about trust (1)