- Anya, Anya, Anya – kiabál Teó a teraszról. – Nézd találtam egy csigát.
- Tényleg? És milyen? Megmutatod? – kérdezem, miközben sétálok felé.
- Igen. Nézd meg mekkora. – magyaráz, miközben a csigát tartja a kezében.
- Nem is tudom kire ütött ez a gyerek. – szólal meg Máté is, majd átöleli derekam.
- Valamelyik nagyszülő lesz a tettes. - szólalok meg.- De menjünk, mert Anyukád mérges lesz, ha nem érünk oda időben. - mondja Máté, majd befelé kezdi terelni a pici gyerekünket. El sem tudom már képzelni az életem a kislányom, és a férjem nélkül.
- Vajon a Mama csinált nekem sütit? - néz ránk Teó, miközben a kabátját húzza magára, majd leül az előszobában, hogy az átmeneti csizmáját is a lábára húzza, ami pont ugyanolyan, mint az enyém.
- Milyen sütit? - kapja fel Máté is egyből a fejét.
- Hát tudod Apa, azt a habos- babos valamit, ami Anya szerint már túlontúl édes. - néz rá Apukájára.
- Most én is reménykedni kezdtem ebben. Remélem a Nagyi szeret minket eléggé, hogy meglepjen minket vele. - néz rá kislányára, aki a születése óta a szeme fénye.
- Akkor menjünk, és derítsük ki. - mondja Teó, majd a garázs felé veszi az irányt egyből.- Kék autót akarok. Azt szeretem. - mutat az autóra, én pedig leveszem a kulcsot, és egyből kinyitom, így be tud ülni.
- Segítek bekötni az öved. - mondom, majd odasétálok hozzá.
- Te vezetsz vagy Apa? - kérdi, én pedig kérdőn nézek rá.
- Te mit szeretnél? - kérdem.
- Ha te vezetnél. Te lassabban vezetsz. Apa néha autóversenyzőnek képzeli magát. - nevet a saját viccén.
- Ki lesz autóversenyző? - sétál oda Máté is hozzánk.
- Hát te, Apa. - nézek rá.
- Szóval akkor én vezetek ma? - kérdi, majd kezét nyújtja a kocsikulcsért.- Dehogy vezetsz, majd én vezetek. - nevetek fel én is, majd a távirányítóért nyúlok és rányomok az ajtó nyitására szolgáló gombra. - Na pattanj be, mert nem várlak meg.
- Értettem főnök asszony. - szalutál, amin Teó nevetni kezd, én pedig fejem rázva ülök be az autóba.
- Azt hittem hátra ülsz. - nézek Mátéra.
- De hát Anya, én már nagy vagyok. Most már hivatalosan is három és fél éves vagyok. - háborodik fel lányunk hátul.
- Jól van na. Nem kell velem egyből kiabálni. - nézek hátra rá. - Minden rendben? Mehetünk?
- Igen. Mr. Alien megvan, a többi megvár itthon. - mosolyog rám, én pedig bólintok, és tolatni kezdek kifelé. Kiérve a garázsból bezáratom a garázsajtót, majd kifelé fordulok az utcából, hogy minél előbb felérjek az autópályára, ahonnan majdnem 2 óra alatt anyukáméknál lehetünk. Bekapcsolom a rádiót, hiszen Teó imád énekelni. Éppen Sam Smith legújabb számát jelentik be a Too Good At Goodbyes, amikor érzem, hogy az autó kezd irányíthatatlanná válni, majd megcsúszik valamin. Gyorsan reagálok, így sikerül ismét egyenesbe állítanom az autót és tovább vezetnem.
- Oké, megmentetted szívem a helyzetet. Megállsz majd ,hogy átvegyem, vagy vezetsz tovább? - néz rám Máté, de én nem veszem le a szemem az útról.
- Nem kell, mindjárt ott vagyunk úgyis. ezt a kevés időt már kibírom, majd hazafelé te vezetsz. - mosolyodom el kedvességén.
- Minden rendben hátul, Maki? - néz hátra utána Teóra, miközben megszorítja a sebváltón pihenő kezem.
- Mr. Aliennel arra vagyunk kíváncsiak, hogy mikor érünk oda, mert mindketten éhesek vagyunk. - hallom kérdését.
- Hamarosan kicsim, csak egy pici időt kell várnod, és már ott is vagyunk, a Mami pedig meleg ebéddel, és sütivel vár. - mosolygok rá a visszapillantóban.
-Remélem, mert nem szeretnénk éhen halni. - mondja.
- Nem fogsz, megígérem. - mondom, majd Máté hangja szíkat minket félbe.
- Kicsim vigyázz. - kiált, előttnk pedig éppen szarvas átvonulás van.
- Úristen. Rám hoztad a frászt. - kapok a szívemhez.
- Ne aggój, én is megijedtem. - mondja, én pedig felé fordulok, éppen akkor, amikor egy szarvas nekifut az autónak és a szalagkorlátig tol minket, ahol a kocsi átfordul az autópálya másik sávjába. Hallom, ahogy Teó hátul sírni kezd.
- Ne sírj, kicsim. minden rendben lesz. - nézek rá, majd hallom a kamion hangját, amint éppen dudál, de a következő pillanatban már a sötétség ragad magával.
YOU ARE READING
Rabul Ejtve
FanfictionBatik Izabella élete tökéletes volt, míg nem egy napon súlyos tragédia történt vele. Soha nem akart az élettől semmit, csak egy boldog és szerető családot. De egy hibás döntésért nagy árat fizetett. Öccse Gergő Németországban él, így Izabella hozzá...