Tudtam, hogy nem a testvérem ölelem, mégis megnyugtatott a jelenléte, és az, hogy egyből mellém ugrott. Hallottam, ahogy nyugatót szavakat mormol a fülembe, mégse fogtam fel a szavakat, amik elhagyták az illető száját.
- Mi történt? - hallom meg érdes hangját, és szégyellem magam, amiért ennyire elgyengültem, főleg az ő kezei közt.
- Rosszat álmodtam. Ennyi az egész. Csak egy rémálom volt. - mantrázom, hátha magam is elhiszem.- Elmeséled? - kérdi, miközben lazít szorításán, így fel tudok nézni a szemibe, amik zöldebbnek tűnnek a fénytől, mint amilyenek.
- Ha nem muszáj, ne szeretném. - motyogom, majd felkelnék, de ő visszahúz eredeti helyemre, és ismét átölel.- Szia. - köszön halkan Teó Ádámnak, én pedig felnézek kezei közül. - Miért sírtál Anyuci?
- Csak egy kicsit bevertem a könyököm. - mondom neki, mire ő hatalmas szemeit Ádámra mereszti.
- Megint te bántottad? - kérdi, én pedig megrázom a fejem.
- Nem szívem, ő most vigasztal. - válaszolok Ádám helyett, aki csak bólint, eme kijelentésemen.- Viszont prücsök, azt hiszem a mai játszótér elmarad. - néz rá Ádám Teóra.
- Nem baj, majd megyünk akkor, amikor Anya jól lesz. - vonja meg a vállát. Sietve kitörlöm szemeimből a könnyeket, majd szemeim kettőjük között kezdem el jártatni.- Én jól vagyok, úgyhogy felőlem, akár most is indulhatunk a játszótérre. - mondom, majd felkelek Ádám öléből, és a konyha felé veszem az irányt. Kiveszem a baracklevet a hűtőből, majd töltök 4 pohárba, és visszaviszem a nappaliba.
- Átöltözhetek szép ruhába? - kérdi Teó, én pedig megrázom a fejem.
- Nem, mert a játszótéren koszos leszel, és utána nem tudom majd kimosni. - mondom, ő pedig megrázza a fejét.
- Megígérem, hogy vigyázok rá. - néz rám komolyan.- Ha pedig még sem sikerül, még mindig elmehetünk venni egy másik szép ruhát. - veti közbe Ádám, én pedig felvont szemöldökkel meredek rá.
- Ohh, nem. Meg kell tanulnia vigyázni a dolgokra. - nézek farkasszemet Ádámmal.
- De hát rád is állandóan vigyázok. - sóhajt nagyot Teó, mi pedig felnevetünk.
- Oké. Akkor menj és öltözz át. - sóhajtok én is nagyot, ő pedig vidáman ugrándozik a szobája felé.- El sem hiszem, hogy ennyire rossz. - csóválja a fejét Gergő. - Pedig a szemeim előtt nőtt fel.
- Még csak 3 éves lesz. Szerinted mi lesz így vele, amikor 12 lesz? - nézek lányom után, és azon gondolkozom, hogy vajon hol rontottuk el ezt a gyereket.
- Nem értelek titeket. Szerintem gyönyörű és nagyon okos kislány. - néz ránk Ádám, mi pedig döbbenten meredünk rá.- Szóval ilyen az, amikor valaki nem ismeri Teót. - nézek Gergőre, aki bólint. Hiszen többször hallotta Anyánktól vagy Bencétől, hogy mennyire lenyűgözőnek találják a lányom, miközben néha egy valódi rémálom.
- Miért? Annyira nem lehet rossz, mint amilyennek te beállítod. - néz rám Ádám.
- Nem is azt mondtam, hogy rossz. Csak egyszerűen nem hallgat senkire. - vonok vállat. Majd sietősen távozom a lányom szobájába.
- Mehetünk. - ütközik belém, miközben kiabál.
- Jó, de nem kell egyből kiabálni. - nézek le rá, miközben forogni kezd, hogy megmutassa a rózsaszín szoknyáját. Elmosolyodom, ő is, majd együtt indulunk a nappaliba.- Nahát, de gyönyörű vagy. - méri végig Ádám Teót.
- Köszönöm. - pirul el, majd a lábamhoz bújik.
- Elmondhatok egy titkot? - kérdi Ádám Teótól, aki bólint, majd hozzásétál. - Most sokkal szebb vagy, mint az anyukád.
- Köszönöm. - suttog vissza a lányom is, amit amúgy mindenki hallott. Szóval így nem is titok, azt hiszem.- Az apukámtól kaptam ezt a ruhát. - mondja Teó, majd ismét pörögni kezd, hogy Ádám is megcsodálhassa a ruhát.
- Az apukád eltalálta, hogy mi illene tökéletesen a lányához. - mondja Ádám is, nekem pedig könnybe lábadnak a szemeim. Összenézek Gergővel, majd Ádámra vezetem a tekintetem, aki csak szomorúan elmosolyodik. Habár a mosoly erős szó, mert csak fintorgásra telik tőle is.
- Menjünk. - kapom fel a telefonom a dohányzóasztalról, majd kifelé indulok, hogy cipőt húzhassak. Teó is így tesz, míg Ádám várakozik ránk.
- Arra gondoltam, hogy elsétálhatnánk a szomszéd utcáig. Van ott egy fagyizó, és a közvetlen közelében egy játszótér is. - mondja, mi pedig egyszerre bólintunk a lányommal. Kilépünk a napsütésbe, és mindannyian szemüveget húzunk. Teónak is odanyújtom a saját napszemüvegét, majd elindulunk az úti célunk felé. Csak pár percet sétálunk, amikor meglátom a hatalmas épületet.- Ott van. Ott van. - kiabál Teó, én pedig a szájára teszem a kezem.
- Ne rendezz jelenetet az utcán. - mondom, ő pedig bólint.
- Köszönöm, hogy elhoztál ide minket Anyával. - öleli meg hirtelen Teó Ádámot, aki erre inkább felveszi. Így lépünk fel a fagyizó teraszára. Ádám odavezet egy 4 személyes asztalhoz, ami elég közel van a fagyizó mellett lévő játszóházhoz. Ahogy körbe nézek észreveszem, hogy többen is ülnek egyedül, miközben a játszóházat figyelik, ahol a gyerekek teljesen egyedül vannak.
- Előbb játszani akarok. - mondja Teó, majd fel is pattan, és elfut a játszóház irányába. Éppen, amikor odaér hozzánk a pincér.- Jó napot! Mit hozhatok önöknek? - néz ránk, én pedig értetlenül meredek Ádámra.
- Mit szeretnél? - kérdi kedvesen.
- Nem tudom. Tetszik ez a Peach parfait is meg a Sottomarino is. - vonok vállat.
- Én Sottot eszek. Ha gondolod megkóstolhatod majd. - veti rám féloldalas mosolyát, én pedig felnevetek. - És Teó?
- Neki nem kell semmi most. Csak gyümölcslé. Majd ha megunja a játékot, akkor egyen. - nézek a játszóházra.
- És te mit iszol? - kérdi Ádám.
- Vizet.
- Rendben. - mondja, majd németül leadja a rendelést.- Köszönöm. - mosolygok rá.
- Szívesen. - néz rám.
- Mindent. Azt is, hogy délután ott voltál, és gondolkodás nélkül megöleltél. Jól esett. - vallok színt, ő pedig átnyúl az asztalon, és megfogja a kezem.
- Szeretnék többször itt lenni neked. - mondja. - Mi lenne, ha elölről kezdenénk?
- Az egész jó lenne. Habár, nem hiszem, hogy egy hamar elfelejtem, hogy miket vágtál a fejemhez. - mondom.- Szia, Ádám vagyok. - nyújtja felém a kezét.
- Szia Ádám. Én pedig Izabella vagyok. - rázom meg kezét, amit ő nem enged el. Helyette a szájához emeli, és csókot lehel kézfejemre.- Elmeséled az álmod? - kérdi, én pedig elfordulok tőle.
- Csak a balesetet álmodtam újra. Néha előfordul. Olyankor így kelek, ahogy most láttál engem. Fáj látni, ahogy Máté szemei rezzenéstelenül merednek rám, miközben Teó ordít a hátsó ülésről. És tudom, hogy Teónak is hiányzik az apukája, hiszen imádták egymást. Csak fáj ez az egész. - sóhajtok nagyot.- Sajnálom. Mesélsz róla? Mármint Mátéról, hogy ő milyen volt? Lehet, hogy segítene kicsit a lelkeden. - mondja, én pedig a távolba nézek.
- Persze. - mondom, majd töprengeni kezdek, hogy vajon mit is mesélhetnék róla.
YOU ARE READING
Rabul Ejtve
FanfictionBatik Izabella élete tökéletes volt, míg nem egy napon súlyos tragédia történt vele. Soha nem akart az élettől semmit, csak egy boldog és szerető családot. De egy hibás döntésért nagy árat fizetett. Öccse Gergő Németországban él, így Izabella hozzá...