Ep7

155 22 4
                                    

"marksingsangsung created group '  1-B Koeun Highschool Seoul"

"marksingsangsung added you"

casper
akhirnya korang add juga cikgu dalam group weibo ni 😣
berjanggut cikgu tunggu 😂


donghyuckleesavage sekarang baru pukul 9 malam cikgu 😌

leejenodontlikesornsajakul hai cikgu 😃

casper hai semua 😃👋

moominsaranghae hai rindu cikgu 😚

nanajaemin geng kunyit dikesan 💚

moominsaranghae aku bukan kunyit lah! 

imsornfromthailand aku ada kunyit kat belakang rumah.

marksingsangsung wuishh dasyatlah sorn 😱

imsornfromthailand buat apa nak takut tumbuhan je.

(jisungpwark online) 

jisungpwark borak pasal apa ni?  kunyit?

dolphinzhong sila rajinkan diri untuk scroll ke atas wahai anak encik park 😌

jisungpwark don't mention my father name 😒

casper jangan gaduh lah 🔫


nanajaemin tak takut lah 💣

imsornfromthailand berani mati sungguh budak ni. 👏

leejenodontlikesornsajakul
tak heran dengan budak tu.

donghyuckleesavage aku rasa dia terjun dari grand crayon pun dia boleh.

casper
merepek pula budak ni.

dolphinzhong diorang memang camtu biarkan je.

jisungpwark sebab tu kitaorang tak masukkan cikgu tapi cikgu dah minta kitaorang masukkan jelah 🐰

casper
so nak cikgu left lah ni? 


imsornfromthailand
takpayahlah cikgu 😞

Jaehyun hanya tersenyum membaca chat anak muridnya. Masuk air agaknya kepala masing-masing?

"Senyum-senyum tu pahal? Ada awek chat ko ke? " Doyoung duduk sebelah Jaehyun dengan tangan kanan pegang sekotak susu. 

"Mana ada ,aku tengah borak-borak dengan pelajar aku" Jaehyun tunjuk telefon pada Doyoung.

"Ingatkan chat awek tadi" ujar Doyoung lalu menukar channel tv menggunakan remote.

"Kau sama je dengan murid aku. Ada yang sampai promote kakak sendiri" Jaehyun merampas air milik Doyoung lalu meminumnya.

"So macamana dengan budak tu stress tak ?" tanya Doyoung .

"Tak stress pun . Aku rasa selesa mengajar kat sana" balas jaehyun.

Mereka berdua sedang tengok TV dengan diam tiba-tiba kedengaran bunyi jatuh dari tingkap dua.

"Kenapa tu? " Tanya Doyoung kepada Jaehyun.

"Jom tengok" Balas
Jaehyun.

Doyoung bangun dan matikan tv.

Mereka berdua memasuki bilik Taeil dan mereka berdua terkejut kerana Taeil sudah pengsan di lantai.

Mereka berdua memapah Taeil ke katil dan baringkan.

"Jaehyun, ottokae?"  Doyoung sudah cemas.

"Kita bawak dia pergi hospital" balas Jaehyun.

Taeil sedar dari pengsan dan  memegang tangan Doyoung dengan erat.

"Jangan.. " balas Taeil lemah.

"Jangan degil! " Marah Doyoung.

"Aku taknak Yujin dapat tau" balas Taeil lagi dengan lemah.

"Tolong lah kali ni dengar cakap kitaorang" Jaehyun merayu.

"Aku nak makan ubat. Aku okay"

"Kita biarkan je dia lepastu apa yang terjadi kat dia lantaklah" Doyoung kesal dengan Taeil.

"Dia abang kau, kenapa kau takde rasa kesian kat dia? " Jaehyun marahi Doyoung kerana pentingkan diri sendiri.

"Kesian? Buat apa nak kesian kat dia kalau dia sendiri tak kesian kat diri sendiri?! " Doyoung lantang bersuara.

PPAK! 

Satu tamparan mendarat di pipi Doyoung.

"Jj-jaehyun.. Kau tampar aku? " Doyoung memegang pipi yang baru ditampar kuat oleh Jaehyun.

"Hyung.. aku minta maaf" Tangan Jaehyun menggeletar kerana tidak mengaja menampar Doyoung .

"Seumur hidup aku omma dengan appa tak pernah jentik aku pun. Ttt-tapi kau dah tampar aku! " Doyoung keluar dari bilik Taeil dan menurun tangga dengan laju.

"Hyung, aku minta maaf.." Jaehyun mengejar Doyoung .

Jaehyun dan Doyoung yang sedang bertengkar di tingkat 1 terkejut dengan bunyi di tingkat atas.

"Apa aku dah buat... Semuanya salah ko Moon Taeil!" Taeil membaling semua barang-barang yang berada di atas meja.

Kemudian mereka berdua berlari ke tingkat 2 dan masuk semula bilik Taeil.

Bersepah , hanya itu yang dapat mereka berdua ungkapkan.

Taeil duduk di tepi dinding dan menangis teresak-esak. Doyoung mendekati Taeil dan duduk bersamanya.

"Aku punca segala masalah! " Taeil mengelap air mata yang mengalir deras.

"Kau tak pernah buat masalah" Jaehyun mengambil sapu tangan lalu mengesat air mata abang sulungnya itu.

"Apa maksud kau? Aku tak faham" Taeil memandang tepat wajah Doyoung dan Jaehyun.

"Kitaorang tak pernah anggap kau sebagai beban"

-TBC

Without You | 견딜만해 | Moon Taeil Where stories live. Discover now