Apa itu gore? What is the total meaning of that?
Secara ringkasnya, mengikut kefahaman aku, gore mungkin perkara yang terlalu ekstrem yang berlaku kepada benda hidup tak kiralah apa caranya sekalipun. Macam mana nak kasi lebih detail ni hmm?
Gore ialah benda yang menjijikkan, memualkan dan meloyakan. Serta dicampur aduk dengan sedikit unsur seram. Ataupun sedikit aksi. Gore ni lebih kepada kandungan cerita yang terlalu ekstrem dan boleh membuat orang termuntah. Contoh, organ dalaman manusia.
Dalam challenge yang kedua kali ni, ahli kita orang kena buat cerita bertemakan gore pulak. Dan latar tempatnya adalah di hutan. Well kenapa hutan? Sebab hutan ialah tempat yang rahsia, sedikit tenang dan sukar dilihat oleh orang lain.
Tersembunyi.So apa tips2 nak buat cerita yang ada kandungan gore ni?
Nak kata kena tengok movie yang ada kandungan gore pun even aku tak sanggup mcm Chucky atau Saw. Cuma The Purge jelah yang aku boleh tahan. Darah memercik atau memancut keluar, itu pun dikira sebagai gore. Kalau setakat darah melimpah atau darah menitik tu bukan gore. Sebab yang tu kita boleh andaikan sebagai air. Tapi kalau dah tetak leher sampai terpancut keluar darah, memang gore.
So tips nak buat citer gore, apa boleh aku cakap, bacalah buku2 gore, berlambak aje kat wattpad ni ha. Cucuk bola mata, kerat usus besar, potong z-kar, or even keluarkan otak lepastu goreng dengan minyak Alif tu ialah antara idea2 yang dah cukup gore dan cukup psiko.
Kedua, boleh je berimaginasi. Apa yang kau nak buat dekat orang yang paling kau kat dunia ni? Kau nak ikat dia pastu renjat dia ngan elektrik? Cabut kuku dia satu persatu? Sumbat kala jengking dalam mulut dia? Idea akan datang mencurah-curah datang dari situ.
Lastly yang ketiga, kita orang dah buat contoh2 cerita yang ada kandungan gore ni, jadikanlah sumber rujukan, manalah tau boleh membantu korang semua dalam penulisan atau pembunuhan.
Sekian.
Tunggulah challenge akan datang.
YOU ARE READING
Scary Challenge
Hororahli kumpulan pada setiap malam jumaat membuat cerita psiko,creepy,gore,mystery untuk menakutkan sesama sendiri dan kalau anda nak sertai buat cerita seram sila pm kami kalau taknak fikirlah sendiri