Tempat pertama
typo_warrior
(Misteri romance horror)"Huh..huh... huh..." aku mengembus nafas perlahan.
Aku tahu apa yang aku lakukan. Bermula dari kunjungan ke sebuah festival patung malam hari yang dipenuhi dengan barangan bercahaya neon di sekitarnya.
Tingg!!... Ting!!!.... Ting!!!
Ketukan pada sebuah patung kedengaran.Aku mula menghampiri tukang ukir patung tersebut.
Swushh...
Angin sepoi-sepoi bahasa mengusap halus pipiku."Er...er... encik... tukang patung... " kataku menggeletar.
"Ye?" Penukang itu mulai menghentikan kerjanya.
"Ar.. sa...sa.. saya nak tolong encik.." ujarku lagi.
Tap.. tap.. tap..
Penukang itu mula mendekati aku.
Kelihatan susuk tubuhnya yang kurus sasa membuatkan hatiku menggeletar.
Adakah aku sudah jatuh cinta?
Ini kerja gila!"Wah... adik.. pipi adik lembut la.." kata pemuda itu sambil mengusap lembut wajahku yang sudah merah bak tomato.
"Te..rima kasih..." balasku malu-malu.
"AAAARRRRRGHHHHHHH!!!!!!!!!!" Satu jeritan kuat kedengaran.
Aku dan pemuda itu tersentak seketika.
"Adik.. adik nak tolong abang kan?" Soal penukang kepadaku. Lirik matanya hijau menggoda mula membuatkan aku khayal.
"Ya..." balasku sepatah.
PRAKKKK!
Dengan serta merta tubuhku dilipat dua ke belakang."AAAAAAGGHHHHHHH!!!!!!!!!!!!" Aku menjerit kesakitan.
"Adik... adik sendiri kata nak tolong abang bukan..." kata penukang sambil mengikat tubuhku yang telah berlipat dengan tali tebal kasar.
TINGGG!! TING!!!!
Ketukan pada patung kedengaran.ZAPPPPP!!
Tanpa sedar satu tusukan padu diberikan oleh penukang tepat pada tubuh patung menggunakan parang yang sebelum ini tersisip pada pinggang pemuda itu. Darah meleleh keluar dari patung tersebut."Hiks... hikss... " kedengaran patung tersebut menangis kesakitan.
"Haaa... adik... adik nak tahu sesuatu tak??" Soal si penukang.
Aku yang terikat hanya mendiamkan diri.
Aku cintakan penukang itu.
Aku tak mahu meninggalkannya.
Dia comel.
Dia sangat comel."Adik... patung ini perlukan sentuhan seni... adik kan cantik... apa kata adik jadi peneman abang... abang sayang patung ni... sentiasa..." kata penukang gila itu.
"Sudi..." jawabku lurus.
Penukang itu mula menghampiriku.
Srakk srak srak..
Tanganku dilapah perlahan-lahan menggunakan parang.
Sakit ?
Aku mampu bertahan...PRAK!
"AAAAARRRRGHHHHH!!!!!" Aku menjerit kesakitan apabila pemuda itu mematahkan tulang tanganku.
Gila!
Dia gila!
Tapi aku cintakan dia!Zraaappp!!!!
Tubuhku dikelar.Slurp..
Buah pingganku dipegang kemas oleh penukang itu."Ohhh... buah pinggang kat sini." Pemuda itu meletakkan buah pinggangku pada tapak tangan patungnya.
Sraaaaappppp!!!!!!
Ususku ditarik kuat."AAAAARRRRRGHHHHHHH!!" Kegilaan apakah yang aku rasa!
Dengan nafas yang tercungap-cungap aku dapat lihat ususku dililit menjadi tali pinggang pada patung tersebut.
"Baiklah dik... matamu yang menarik inginku ambil.. paru-parumu yang mengembang mengecut membuatkan aku tergoda.. dan... jantungmu yang berdegup akanku jaga sepenuh hatiku... " kata-kata indah dari si pujangga penukang.
SRAAAKKKKK!!!!!!
Urat-urat keliling jantungku tergoncang hebat menampar satu sama lain selain mengamburkan beribu-ribu hemoglobin di serata tempat.Slurp..slurp..
Dengan menggunakan tangan, penukang tersebut mengambil kedua-dua mataku."Jantung di sini.. paru-paru pulak kat sini... haaaa siap! Inilah patung terbaik masa kini! HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH" tawaan mental si penukang patung.
"Oh.. mata... " penukang mula berjalan ke sebuah lorong.
Tik!
Butang rahsia pada lidah patung disentuh.Plakkk
Pintu bawah tanah terbuka di lantai.Kedua-dua bola mataku diletakkan di dalam sebuah gelongsor kecil.
Swushhhh~
Bola mataku menggelongsor sehingga ke satu tempat.Tempat aneh..
Tempat yang amat aku tak pasti..
Adakah ini..
Tempat itu?
"Himpunan bola mata.. mata manusia... Jika ada yang mahu membantuku kumpulkan mata. Datanglah padaku. Apabila jumlah sudah mencukupi segenap angka.. kau... aku... dan semua yang ada... aku akan menguasaimu" Kata si penukang patung.
BAMM!!!!
pintu dihempas kuat.________~~________
Berita hari ini. 12/7Festival patung yang sepatutnya berlangsung telah ditunda. Diharap pengunjung tidak pergi ke festival tersebut kerana pihak berkuasa meletakkan pesakit mental dunia untuk dipulihkan di tempat tersebut. Walau apa pun yang berlaku jangan ke sana.
_______~~________
Dan ya... aku ke sana.. kenapa aku ke sana?
Kerana pesakit mental iaitu penukang patung adalah cinta pertamaku.
HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
-TAMAT-
Pengajaran: beringatlah kalau nak suka orang pun.. jangan lupa dengar cakap pihak berkuasa. Sekian.
Done challenge by: typo_warrior
YOU ARE READING
Scary Challenge
Horrorahli kumpulan pada setiap malam jumaat membuat cerita psiko,creepy,gore,mystery untuk menakutkan sesama sendiri dan kalau anda nak sertai buat cerita seram sila pm kami kalau taknak fikirlah sendiri