BAB 11

211 4 2
                                    

" OMG cantiknya kauuuu Amanda !! Baju cantik orang cantik ! Suami kacak fuhhh !" Bebel Iris .

Amanda hanya memandang Faiqal dari jauh .

" Woi kau dengar tak ni ! " Tegur Iris .

" Haye ye dengar dengar ." Jawab Amanda.

" Haa dengar apa ? Tengok apa je kau ni ? haihhh." Soal Iris sambil melihat apa yang dilihat oleh teman rapatnya .

" Allahu ingat tengok apa . Kau ni pon tengok la aku ni haa daripada kau tengok laki kau tu . Malam nanti kau boleh tengok puas puas . Bukan setakat muka lebih daritu kau dapat tau !" Usik Iris .

" Kau ni Ris gurau tak bertempat la ! Kau tak ingat ke mamat tu ." Soal Amanda .

" Ingat apa pulak ni ?" Soal Iris pula.

" Mamat tu la yang aku stalk IG dia masa dalam kereta tu ." Jawab Amanda.

" Yang mana nii macam la kau stalk sorang je aduuuhh ." Soal Iris .

" Eh kau ni sejak bila jadi lembap ni ishhh yang mamat 20k followers tu laaa ! "
Marah Amanda .

" Oh ye laaaaaa ! OMG kau kahwin dengan orang hot babe ! Tak sangkanya aku !!! " Jerit  Iris keriangan .

" Eh dah dah kenapa kau yang lebih lebih ni aku yang kahwin kau yang excited. " Jawab Amanda .

" Alaaa aku excited untuk kawan kesayangan aku niii !" Jawab Iris sambil memeluk erat Amanda .

Amanda membalas pelukan temannya itu .

" Ha dah la jom la makan . " Ajak Amanda .

" Ok jom . Tapi sebelum tu mana mak kau beli baju ni haa . Simple but nice . Nak jugak ! Warna pon soft . Matchy matchy pulak tu dengan suami uhuiii ." Soal Iris .

" Mana la aku tahu nanti nanti la aku tanya mama okay dah jom  makan ." Ajak Amanda lagi .

" Okay lets ! "

Mereka berjalan masuk ke dalam rumah .

• • •

" Eh sini ." Faiqal memanggil Amanda .

" Nak apa ? " Soal Amanda ragu .

" Ibu panggil jom la ." Jawab Faiqal .

Amanda mengekori Faiqal dari belakang .

" Tinggi gila mamat ni betul betul macam korea ."

Bisik hati Amanda .

" Haaaa anak anak ibu . Kacaknyaa anak ibu sorang ni dengan pakai baju melayu ha samping biru . Anak ibu lagi sorang ni pon lawa . " Puji Pn Farha .

" Sesuai kan Rah baju dia orang ?" Tanya Pn Farha kepada Pn Natrah .

" Tengok la siapa yang pilih . Kita jugak hahaha ." Jawab Pn Natrah sambil tertawa .

" Ada apa apa lagi ibu ? Ma ? Kita orang nak naik atas ni tukar baju . Boleh kan ?" Soal Faiqal ?

" Ehhhh boleh boleh pergi la nak atas ." Arah Pn Natrah .

" Okay terima kasih ." Jawab Faiqal .

Faiqal terus menarik tangan Amanda menaiki tangga .

Amanda terkejut dek perlakuan suaminya . Dia hanya ikut dan memandang Faiqal .

" Mana satu biliknya ni . Haih susah la orang kaya banyak sangat bilik ." Soal Faiqal .

Cinta PER ? KE ? TER ? Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang