CAST & PROLOG

867 12 2
                                    

Hujan lebat dibiarkan titiknya jatuh membasahi tanah bumi . Budak lelaki yang berumur 11 tahun itu hanya terdiam membisukan kata .

" Hareeq , kau okay tak ni ? Ke nak aku panggil ibu kau ? Kau teringat dekat arwah ayah kau eyh ? Kau nak apa apa tak ni ? " Hareeq menarik kerusi kayu sambil berdiri di depan Natyla " Kau ni banyak tanya la , tepi la aku nak keluar ."

Gadis berumur sebaya dengannya itu berlari anak keluar pergi ke bilik guru .
" Cikgu , cikgu haa Hareeq kata tadi dia nak keluar tapi tak tahu nak pergi mana ." Pn Farha terkejut dek kata kata  teman anaknya itu .

" Dia pergi mana ? " Sambil keluar ingin mencari budak lelaki tadi . " Saya tak tahu la cikgu " Sambil berjalan berdua dengan cikgunya hingga ke kelas 5 Akasia . " Ada sesiapa nampak Hareeq ? " Tegak berdiri di hujung kelas "Saya kat sini kenapa puan cari saya ? " Sambil memandang gadis tadi .

Pn Farha berlalu pergi masuk ke bilik guru semula . " Tyla weh tyla !" Gadis itu memandang sambil berjalan ke arahnya . "Kau nak apa ni , tadi dah marah marah aku lepastu cari aku pulak . " Sambil menjeling ke arah budak lelaki itu . " Ok ok aku mintak maaf pasal tadi termarah kau . Janganlah merajuk dengan aku . Nanti aku dah takde awek dah ." Mereka bergelak tawa sehingga lupa kesedihan dibelakangnya .

Kini dia perlu teruskan hidup walaupun tiada ayahnya di dunia akan tetapi dia masih ada ibunya dan kakaknya disisi .


P/S

*pelakon pelakon dia atas tiada kaitan dengan cerita yang ditulis , itu hanya gambaran fizikal tiada kaitan antara hidup dan mati.

Cinta PER ? KE ? TER ? Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang