BAB 14

202 4 0
                                    

" Dah kemas barang kau sikit sikit ? Esok dah nak pindah dah ." Soal Faiqal yang sedang baring di atas katilnya yang empuk itu .

" Dah tapi ada tinggal lagi sikit ." Jawab Amanda .

" Barang awak ? ." Soal Amanda .

" Ha tak payah aku kemas sendiri nanti . Lagipon half barang aku dah ada kat sana ." Jawab Faiqal .

" Awak dah pernah duduk sana ke ?" Soal Amanda lagi .

" Takdelah duduk cuma letak barang tengok tengok ha dah la ." Jawab Faiqal malas .

" Ha saya nak bawak barang semua ke macam mana ?" Soal Amanda lagi .

" Haihh kau ni banyak tanya la . Bawak je semua ha lepastu esok ke bila bila la singgah rumah mama ambik lagi baju kau bawak pindah terus kat rumah kita . Faham Pn Natyla Amanda ?" Jawab Faiqal panjang .

" Oh okay tapi........." Tidak sempat Amanda menghabiskan kata katanya pantas Faiqal memotong .

" Haa dah tak de tak de kaunter pertanyaan dah di tutup . Tidur tidur ." Jawab Faiqal sambil menepuk bahagian yang kosong di sebelahnya .

Pantas Amanda bangun dan bergerak ke katil .

" Nak tabya tak haa siapa Maria ? Hmm tapayah la nanti kena marah lagi hmm ."

Bisik hati Amanda dan keluhan berat dilepaskan .

Faiqal mendengar keluhan dilepaskan .

" Aku berkasar sangat ke tadi ? Haihhh ."

Bisik hati Faiqal .

Amanda terus menutup matanya dan lena dibuai mimpi mimpi .

• • •

" Haa ibu Reeq pergi dulu. Ibu hati hati tauu dengan kakak ." Faiqal bersalaman dengan ibu dan kakaknya sebelum masuk ke dalam kereta .

Giliran Amanda pula bersalaman dengan ibu mertuanya dan kakak iparnya .

" Sabar eyh kalau dengan Reeq tu ." Pesan Pn Farha .

" InshaAllah ibu . Amanda cuba yang terbaik ." Jawab Amanda .

" Btw Reeq really love grilled lamb. Nanti Amanda try la masak . Mesti dia suka ."
Pesan Hayla pula .

" InshaAllah kak ." Jawab Amanda sambil tersenyum .

" Eh dah dah pergi sana Reeq dah panggil tu ." Arah Pn Farha sambil menolak lembut menantunya .

Amanda berjalan ke arah keretanya .

" Berbual apa je dengan ibu tu lama sangat" Soal Faiqal .

" Girls talk ."

Jawab Amanda dah terus masuk ke dalam keretanya .

" Suka hati kau lah ."
Bebel Faiqal sendiri dan gilirannya pulak masuk ke dalam keretanya .

" Haih sampai bila lah dia orang nak naik kereta asing ." Kata Pn Farha dengan keluahannya dilepaskan .

" Satu hari nanti bu kita doa baik baik je ."
Balas Hayla sambil memeluk bahu ibunya .

• • •

Cinta PER ? KE ? TER ? Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang