BAB 6

233 2 3
                                    

" Abang abang ni ha papa sekali time Tyla dah nak balik U time tula semua baru balik haihhh "
Rungut Amanda .

" Alaaa baby girl abang ni . Chill la . Kita orang stay Malaysia la . Banyak lagi kerja nak buat kat sini . Tyla belajar je betul betul okay . "
Jawab Naqy sambil menggosok kepala adik perempuannya itu .

" Haa Tyla bila masuk U balik ? Dah jumpa rumah sewa ? Ke nak abang sewa kondo ? " Soal Naidan .

" Lusaaaa alaaa nak nangis la haihh . Eh tapayah la abang Idan . Rumah sewa yang Tyla duduk tu pon dah okay sangat dah ."

" Tapayah nak mengada sangat la nak nangis nangis " Usik Pn Natrah .

" Eee mama ni tabaik tau kesian Tyla kan papa kann ." Amanda menggesel pada Tuan Akbar pula .

" Ye la ye la anak papa sorang ni " Tuan Akbar pula menggosok kepala anak perempuan sorangnya itu .

" Tapayah nak suka sangat eyhhh . 2 weeks more okay sayang . " Pn Natrah mula membincangkan tentang perkahwinan anak perempuannya itu .

" Eee mama ni . Papa ! Abang Naqy ! Abang Idan ! Tengok mama ni . Tahu tak mama suruh........." Tidak sempat Amanda menghabiskan kata katanya pantas mereka semua menyampuk .

"Suruh Tyla kahwin . " Naqy , Tuan Akbar dan Naidan jawab serentak .

" OMG semua dah tahu dan setuju macam tu je keeee ? Arghhhh dah takde siapa nak back up Tyla !! "
Merungut Amanda.

" Semua yang kita orang bincangkan ada baiknya sayang . Kita orang pasti kita orang tak silap dalam memilih yang terbaik untuk anak mama sorang ni . " Pujuk Pn Natrah.

Amanda hanya melepaskan keluhan yang sangat berat .

• • •

" Maria ? " Soal Aqif .
" Yes I am ? Why ? Anything that I can help you ? " Jawab Maria sambil mengangkat keningnya yang terbentuk itu .

" Tak kenal I ke ? Aqif la . Kawan rapat Faiqal . " Soal Aqif .

" Wait . Oh Aqif ! Ya ya i know you ! Aik sorang je mana Faiqal ?Dia tak ikut ke ? Soal Maria sambil meneguk air arak .

" Oh ntah la Faiqal sejak sejak ni tanak ikut I pulak . U memang betul betul suka dekat Faiqal tu ke ? " Jawab Faiqal sambil meneguk air cokenya .

" I really really like him . Huhhh so handsome !! I boleh jadi gila tahu tak kalau dapat dia ." Maria sudah khayal dek kerana kesan air araknya itu .

" U takkan dapat dia la Maria . Sia sia je usaha U . So please stop liking him ."
Jawab Aqif .

" What the hell u ni ! I takkan berhenti untuk dapatkan dia walau apa pon terjadi !! Faham tak ! " Jawab Maria lantas terus ke tengah tengah pub menari bersama ahli ahli neraka yang lain .

" Aku suka kau Maria ."

Aqif mengeluh .

• • •

" Siapa ha budak tu . Haihhh boleh menjawab pulak tu aku cakap . Dah pelik . " Faiqal membebel seorang diri sambil membelek majalah majalahnya .

" Adik kakak sorang ni membebel apa dari tadi ." Tegur Hayla

" Weh kak terkejut aku ! Kau ni masuk tak ketuk . Kalau aku ada sakit jantung cane haaaa ! " Jawab Faiqal lantas meletakkan majalahnya ditepi .

Cinta PER ? KE ? TER ? Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang