Amanda mengambil tempat di sebelah Pn Natrah .
" Eh apa ni ngendeng kat mama ni ? Pergilah duduk sebelah suami sana."
Arah Pn Natrah sambil menolak anak bungsunya itu ke arah Faiqal .Amanda berganjak ke sebelah suaminya akibat tolakkan Pn Natrah .
" Entah Natyla ni nak malu malu pulak dengan Reeq ." Jawab Faiqal sambil memeluk bahu Amanda .
" Haaa siapa kata malu ! Tyla suka laaaa !" Jawab Amanda terus memeluk pinggang Faiqal dengan kedua dua tangannya .
Faiqal terkejut dek perbuatan isterinya itu pantas memandang mata Amanda .
Amanda terus memandang mata suaminya lama .
" lawanya warna mata dia "
Bisik hati Amanda terpana dek mata suaminya yang warna hazel itu .
" Eh dah dah tapayah nak pandang pandang pulak ." Kacau Pn Farha .
" Eh haaa ." Jawab Amanda teragak agak .
Mereka terus meleraikan pelukannya .
" Haaa sudah sudah ibu dah nak balik dah ni ." Kata Pn Farha .
" Haa Reeq duduk sini dulu okay lepastu rumah ibu boleh balik rumah Reeq sendiri ." Soal Pn Farha lagi .
" Laaa ibu dah nak balik dah ke ? " Soal Faiqal .
" Eh kenapa anak manja ke ? " Gurau Amanda sambil tersenyum sinis .
" We will see siapa yang manja ."
Jawab Faiqal sambil mengangkat sebelah keningnya ." Haaa dah la sudah gaduh pulak ."
Lerai Pn Natrah ." Eh jap tapi Far rumah dia orang ? Dia orang dah ada rumah ke ? " Soal Pn Natrah pelik .
" Ohh dah ada dah I dah settle kan hari tu ." Jawab Pn Farha .
" Laa yeke I baru nak hadiahkan dia orang haih kalau macam tu kene bagi hadiah lain ni ." Soal Pn Natrah .
" Eh tapayah susah susah la ma ." Jawab Faiqal .
" Eh mana bole macam tu . Mama rasa ok mama tahu nak bagi apa !" Jawab Pn Natrah .
" Mama nak bagi ticket honeymoon la !" Kata Pn Natrah lagi .
" No ! "
Amanda dan Faiqal jawab serentak .Pn Natrah dan Pn Farha terkejut dek jawapan anak menantunya itu .
" But why ? Ok la tu kan ?" Soal Pn Farha .
" Eh no maksud Reeq haa kita orang nak study lagi haa takkan nak cuti pulak ." Jawab Faiqal sambil menyenggol lengan Amanda meminta bantuan .
" Haa betul tu ma ibu . Lagi pun nanti kita orang nak final dah . So susah la kita orang nanti kalau tak masuk class . Lagi pon kalau kita orang cuti serentak nanti mesti jadi perbualan orang haa macam mana kalau dia orang tahu haaaaa ." Jawab Amanda .
KAMU SEDANG MEMBACA
Cinta PER ? KE ? TER ?
Romance" Oh ni ke yang rapat dengan lecturer tu apa orang kata bercinta ? Bercinta dengan isteri orang ? " - Hareeq Faiqal " Apa masalah awak ni ? Kalau nak rapat dengan lecturer pergi la belajar betul-betul ha lagi satu siapa isteri orang ? Saya ? Saya k...