BAB 27

178 4 0
                                    

" Tyla ." Panggil Faiqal .

Amanda yang sedang berjalan bersama Iris ter berhenti . Amanda memusingkan badannya untuk melihat gerangan siapa yang memanggilnya .

Amanda terkejut apabila melihat Faiqal di hadapannya .

" Ganggu ke ? Pergi dulu eyh Amanda ." Kata Iris sambil ingin berjalan meninggalkan mereka .

Pantas Amanda menarik tangan Iris .

" Tak tak kau stay je ." Arah Amanda .

Iris hanya berdiri diam di sebelah .

" Awak nak apa ? " Soal Amanda .

" Asal tak kejut aku tadi ." Jawab Faiqal .

" Haa woi senyap la ." Kata Amanda sambil menutup mulut Faiqal .

Faiqal pelik dengan perlakuan Amanda .

Faiqal menurunkan tangan Amanda .

" Aku tanya je . Bangun bangun kau dah takde ." Jawab Faiqal .

Amanda memandangnya lama .

" Dia ni takde rasa bersalah ke haa kiss aku semalam haihhh ."

Amanda melepaskan keluhan berat .

Kelihatan Maria sedang berjalan ke arah Faiqal .

" Haaaa tu girlfriend awak dah sampai saya pergi dulu ." Kata Amanda .

" Sayang !!!! Kenapa tak datang dah dua hari dah . I call U tak angkat . I message U reply sepatah sepatah je . Semalam I jumpa adik sepupu U nak tanya pasal U laa boleh dia biadap dengan I marah marah I sebab tanya pasal U . Eee nak je I lempang muka dia tu . Geram betul ." Kata Maria sambil memegang lengan Faiqal .

Amanda yang sedang berjalan ter berhenti . Dia menarik dan menghembuskan nafasnya .

" Ris . Kau tunggu sini . Jangan pergi mana mana ." Arah Amanda .

" Weh weh Amanda kau jangan buat macam macam wehh ." Jerit Iris dari jauh .

Amanda berdiri di hadapan Maria yang sedang membelakangi nya .

Amanda berdehem . Pantas Maria memusingkan badannya .

" Ehh kau buat apa kat sini ??" Soal Maria .

" Cik Maria . Untuk pengetahuan awak boyfriend kesayangan awak ni demam semalam sebab kena hujan . Kesian dia . " Kata Amanda .

" Yeke sayang ?? U demam ? How now ? Dah okay ?" Soal Maria sambil memegang pipi Faiqal .

" Eh jap mana kau tahu Faiqal ni demam sebab kena hujan ??" Soal Maria pelik .

" Sebab aku isteri dia . " Jawab Amanda pendek .

Faiqal dan Maria terkejut dek jawapan yang diberikan oleh Amanda itu .

" Haaa btw untuk soalan kau yang tanya aku buat apa kat sini jawapannya ni boleh U bapak kau yang kau sorang boleh belajar kat sini ." Jawab Amanda dan terus berjalan ke arah Iris .

" Hishhhhh kurang ajar betul !!! I rasa nak tampar tampar mulut dia tu ." Marah Maria .

" Jap tadi dia kata dia isteri U ! Betul ke ??!? " Soal Maria kepada Faiqal .

" Nampak ada cincin ? Takkan ." Jawab Faiqal .

" Tapi kenapa dia cakap macam tu ?!" Soal Maria lagi .

" Sebab nak sakitkan hati U . Dah jom lah . " Jawab Faiqal .

Mereka terus berjalan .

" Wehh kau omg terkejut aku kau cakap macam tu tadi wehh ." Kata Iris .

Cinta PER ? KE ? TER ? Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang