BAB 16

197 2 0
                                    

" Wow kereta siapa seh ! Kau ni siap pakai shades lagi takde lah panas sangat haaa aku tahu ! Ni mesti feeling feeling masa bawak kereta kan ." Bebel Iris sambil berjalan ke arah Amanda yang sedang berdiri di hadapan pintu kereta milik suaminya itu .

Amanda hanya tersenyum melihat teman rapatnya .

" Masuklah . " Ajak Amanda .

Pantas Iris masuk ke dalam kereta .

" Kereta siapa ni weh siap ada barang barang lagi ni . Kau shopping ke ? " Soal Iris .

" Kereta laki aku la . Takde lah shopping sangat . Beli barang dapur sikit ." Jawab Amanda .

" Kau beli sorang ?" Soal Iris lagi .

" Berdua ." Jawab Amanda pendek .

" Eh mana suami kau ? " Soal Iris pelik .

" Kena culik ." Jawab Amanda sambil tersenyum .

" Betul betul la ! " Pinta Iris .

" Nanti aku cerita la bagi aku drive dulu ." Jawab Amanda .

Pantas Amanda menekan minyak dan terus meluncur ke jalan raya .

• • •

" Laaa aku ingat kau nak bawak aku gi makan ke apa ke ni tepi laut ." Kata Iris .

" Lepasni aku bawak la kau pergi makan ." Jawab Amanda pendek .

" Haye la . Kau ni tak boleh bukak ke shades tu . Rimas la . Meh sini ." Soal Iris .

Pantas Iris menanggalkan shades milik Amanda dari mukanya .

" Oh my gashhhh ! Kau nangis Amanda ?!? Woi pahal ni ." Soal Iris pelik .

" Aku nak cerita la ni . Kau ni sabar la bak sini shades aku balik ." Jawab Amanda dan terus mengambilnya semula dari Iris .

" Okok sorry . Ha cerita lah dengan tenang ye sahabat ." Kata Iris .

" Ok . Kau ingat tak mamat yang aku cerita 4 tahun lepas . " Soal Amanda .

" Yang mana ha ? Kau ni banyak sangat mamat la ." Jawab Iris .

" Ishhh kau ni . Yang blah macam tu je masa aku cinta cinta beruk dengan dia tu la !!! " Marah Amanda .

" Hmmm jap . Tariq ? Hm ke Afqaa ? " Soal Iris .

" Eh bukan bukan lain lain ." Jawab Amanda .

" Mamat mana yang tinggalkan kau haa . Eh kenapa dengan mamat tu pulak kau ni ." Soal Iris .

" Ingat je la cepat nanti aku bagitahu la ." Jawab Iris .

" Adoo yang mana ni . Haaaaaa Har.....Eh wait . Nama laki kau apa ? " Soal Iris pelik .

" Hareeq Faiqal . " Jawab Amanda .

" What the ?!?!!!! Srs la Hareeq yang dulu tu laki kau sekarang !!??! " Soal Iris terkejut .

" Ye ." Jawab Amanda pendek .

" Bila kau tahu ni ?!?! Dia tahu tak yang kau tu kira ex girlfriend laa haa ? " Soal Iris lagi .

" Masa aku jumpa ibu dia la . Gila aku tak kenal bekas cikgu aku kot . Dan dia tak kenal pon siapa .Hm ." Jawab Amanda sambil mengeluh .

" Tak kenal kau ??! Nak mati ke mamat ni how can boleh lupa pulak ? Oh ye la maybe sebab kau makin cantik kot . Dulukan kau noob noob je haa ." Soal Iris .

" Jangan sampai kau yang tak kenal aku lepas kena tampar nanti ." Marah Amanda .

" Haa tak tak hehe ." Iris tergelak dengan guraunya sendiri .

Cinta PER ? KE ? TER ? Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang