" Weh Qif . Agak agak aku nak buat apa birthday dia ?" Soal Faiqal sambil menghirup air yang di pesannya .
" Bila birthday dia ? " Soal Aqif semula .
" 2/2 ." Jawab Faiqal pendek .
" 2/2 hmm woi ! 2/2 tu esok gila ! Kau nak buat apa ?!?! Sempat ke ?? " Soal Aqif .
" Alaa aku baru ingat do . Nak buat macam mana ? Cepat lahhh nak buat apaaaa ni !!!" Jawab Faiqal .
" Kalau nak bawak holiday dia baru start practical . Alaa kau buat la surprise dekat rumah je malam ni haa senang ." Kata Aqif .
" Surprise malam ni ? Ha ye la nak buat apa tapi ?!?" Soal Faiqal .
" Aduhhh kau ni sejak bila slow . Kau punya isteri aku yang kena fikir . Ha ok macam ni....." Jawab Faiqal .
Mereka terus membincangkan bagaimana untuk surprise kan Amanda .
• • •
Amanda mengeluarkan telefon bimbitnya dan membuka apps whatsapp .
giraffy 🙆🏻♂️
Online" Ha bagus online ."
Bisik hati Amanda .
Amanda : Hareeq . Ha saya hari ni balik lambat sikit . Biasa lah hari first . ✔️✔️
giraffy 🙆🏻♂️ : Ha ye . Agak agak lambat tu pukul berapa ?
Amanda : Dalam pukul 8 kot. Lepas maghrib gitu haa . ✔️✔️
giraffy 🙆🏻♂️ : Oh ok . Take care . Bawak kereta elok elok . Bye 🖤 .
" Siap love love bagai . Ingat sweet ke haa ?"
Bisik hati Amanda .
Amanda : Thank you . Bye 🖤 ✔️✔️
Amanda terus menyimpan telefon bimbitnya ke dalam bag .
• • •
" Ok done . Ni kalau dia masuk kiranya lampu semua akan nyala sendiri . Aduhhh nervous pulak aku . Tak jadi kang buat malu je . Haih mudah mudah semua ok ." Kata Faiqal sendiri .
" Eh asal macam dah balik . Kata pukul 8 ni baru 7:50 p.m aduhhhh ."
Bisik hati Faiqal .
Pantas Faiqal menyorok dan mematikan ke semua lampu di rumahnya itu .
Perlahan Amanda membuka pintu .
" Aikk asal gelap semacam ni ? Takkan takde elektrik kot haihhh . Suis pon mana pulak ni "
Bisik hati Amanda .
Saat Amanda membuka langkah pertamanya lampu di kanan dan kirinya menyala .
" Eh mak kauu !!" Terkejut Amanda dek nyalaan lampu itu .
Amanda terus kan perjalanannya . Lampu di kanan dan kirinya juga turut menyala . Amanda mengikut lampu itu sehingga penghujungnya .
Akhirnya Amanda berhenti di tepi kolam .
" Banyak nyaaaaa lilin !!"
Jerit Amanda di dalam hati saat melihat lilin tersusun cantik di keliling kolam renang itu .
Amanda membulatkan matanya saat melihat ada cahaya terang di tengah tengah kolam .
" Pondok ? Apahal kat tengah tengah pulak ? Apebende mamat ni buat . Pelik pelik je . Ada majlis apa ni ?"
KAMU SEDANG MEMBACA
Cinta PER ? KE ? TER ?
Romance" Oh ni ke yang rapat dengan lecturer tu apa orang kata bercinta ? Bercinta dengan isteri orang ? " - Hareeq Faiqal " Apa masalah awak ni ? Kalau nak rapat dengan lecturer pergi la belajar betul-betul ha lagi satu siapa isteri orang ? Saya ? Saya k...