BAB 35

166 3 0
                                    

" Dah pukul berapa ni ? Tak balik lagi . Aduhhh aku dah ngantuk dah ni ." Kata Amanda sendiri .

" Alaa tunggu la kejap . Sikit lagi hm ."

Bisik hati Amanda .

Lama kelamaan Amanda terlena di sofa itu .

20 minit kemudian perlahan lahan Faiqal membuka pintu rumahnya .

" Eh kenapa tidur kat sofa ni ? Tunggu aku ke ?!?"

Bisik hati Faiqal .

Faiqal terus berjalan ke arah isterinya .

Faiqal memandang wajah isterinya lama dan terus dukung Amanda bawa masuk ke dalam bilik tidur mereka .

• • •

" Kau dah bagi tahu Faiqal belum ?" Soal Iris .

" Belum . Semalam dia balik lambat haa aku dah tertidur dulu . Tu yang tak sempat tu ." Jawab Amanda .

" Kenapa dia balik lambat ? " Soal Iris lagi .

" Aku tanya jugak dia pagi tadi . Dia kata sebab kerja . Lagi pon baru kan haaa ."Jawab Amanda .

" Oh kerja ." Jawab Iris .

" Takkan aku nak cakap pulak yang aku nampak si Faiqal tu keluar dengan Maria . Kang kalau Amanda stress anak buah aku macam mana . No no . Aku tak nak bagi tahu . Haihhh Faiqal faiqal apa hal la kau keluar dengan minah tu . Dah ada isteri pon still nak menggatal dengan perempuan lain . Masalah la ."

Bisik hati Iris .

" Dah la Amanda ha jom lunch . Aku berlanja . Nak tak haaa nak tak nak tak ?" Soal Iris .

" Nakkk !! Aku nak hmmm ice cream ! " Jerit Amanda .

" Apa apa je la dah jom ." Ajak Iris .

Amanda terus mengekori Iris sehingga masuk ke dalam kereta .

Kereta Iris terus meluncur ke jalan raya .

" Aku bawak kau makan kat mana mana je eyh ." Kata Iris .

" Ok tak kesah pon ." Jawab Amanda .

" Tapi lepas tu aku nak makan ice cream tauuu !! Tauuu !!" Kata Amanda lagi .

Iris hanya tersenyum melihat perlakuan Amanda yang seperti budak budak itu .

Dia terus meneruskan perjalanannya ke kedai makan .

• • •

" Ris......Ris...." Kata Amanda sambil mencuit lengan teman baiknya itu .

" Ape dia kau ni ! Cuit cuit dari tadi . Nak apa sebenarnya . Makan dah . " Soal Iris .

" Tadi kan aku cakap nak makan ice cream . Hmmmm tak nak makan ke ?" Jawab Amanda manja .

" Laaa nak ice cream . Haihh dah jom jom . " Ajak Iris .

Mereka terus berjalan di dalam mall itu untuk mencari baskin robbins .

" Faiqal jom pergi situ ." Ajak Maria .

" Nak buat apa ? Tadi kan dah makan . Lunch break dah nak habis dah ni . " Jawab Faiqal .

" Tak kan la I nak beli kasut pulak . Nak makan ice cream la . Tadi tak ada dessert pon haaa . Jom la eyh . Sekejap je ." Pujuk Maria .

" Ha ye la ye la . Beli je tau . Makan dalam kereta ." Kata Faiqal .

" Iye iye ." Jawab Maria pantas dia menarik tangan Faiqal masuk ke kedai baskin robbins itu .

Cinta PER ? KE ? TER ? Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang