BAB 39

174 4 0
                                    

" Eh mana pulak minah ni ? Dah tak nak balik rumah ke ? Dah penat ohra pura pengsan terdampar semalam dekat lantai ? Blah macam tu je ? Dengan pintu tak kunci ." Bebel Faiqal sendiri .

Faiqal mengeluarkan telefon bimbitnya dari poket .

" Aduhh battery habis pulak . Masalah betul lah . Ni sebab perempuan tu la semalam . Ruined terus cuti minggu aku hari ni ." Bebel Faiqal lagi .

Faiqal terus masuk ke dalam bilik nya itu mengecas telefom bimbitnya. Dia terus mengambil tuala dan masuk ke dalam bilik air .

10 minit kemudian .

Faiqal terus melihat telefon bimbitnya.

" 14 missed call ?!? Siapa call aku banyak banyak ni ? Aduhh ." Keluh Faiqal sendiri .

" Abang Naidan ? " Soalnya sendiri .

" Nak call balik ke tak ha ? " Soal Faiqal .

Telefon bimbitnya bergetar menandakan notification masuk .

" Amanda masuk wad . Nak datang , datang . Tak nak datang dah . Saya dengan abang Naidan boleh jaga ."

Faiqal membacanya teliti .

" Tyla warded ? "

Bisik hati Faiqal .

" Takkan la semalam tu dia betul betul pengsan ."

Bisik hati Faiqal .

Faiqal mengingati keadaan Amanda semalam .

" Muka dia....muka dia pucat !" Kata Faiqal sendiri tergagap gagap .

Faiqal terus menyarung baju dan berlari keluar dari rumahnya .

• • •

Setibanya Faiqal di hospital yang berdekatan dengan rumahnya terus dia berlari ke arah kaunter pertanyaan .

" Haa nurse ada tak pesakit yang bernama Nur Natyla Amanda binti Akbar . Haa pagi tadi baru dia masuk ." Soal Faiqal kepada misi yang menjaga kaunter itu .

" Haa kejap ye . Saya tengok dulu ."Jawab misi itu .

Faiqal hanya mengangguk .

" Haa ada tapi boleh saya tahu apa hubungan awak dengan pesakit ye ?" Soal misi itu .

" Saya suami dia . " Jawab Faiqal .

" Oh ok . Haa bilik A8 area VIP . " Kata misi itu kepada Faiqal .

" Terima kasih nurse ." Kata Faiqal .

Misi itu hanya balas dengan senyuman .

" Muda muda dah kahwin . Haihh aku nak cecah 30 tahun ni pon belum kahwin ."

Bisik hati misi itu .

• • •

Faiqal menjenguk dari luar bilik itu kelihatan Amanda seorang diri terbaring di katil itu .

Perlahan lahan Faiqal membuka pintu bilik hospital itu .

Amanda yabg sedar dengar pintu yang dibuka itu terus membuka matanya perlahan .

Amanda mengerutkan dahinya .

" Apa awak buat kat sini ?" Soal Amanda .

Faiqal berjalan dekat ke arah Amanda .

" Tyla aku......" Kata Faiqal sambil memegang tangan Amanda .

" Lepas lah !!! " Jerit Amanda .

" Tyla aku datang ni sebab aku nak tengok keadaan kau ." Kata Faiqal .

Cinta PER ? KE ? TER ? Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang