XIX (pierdere,salvare,Eu sunt!)

171 12 4
                                    

Prinsa de lucrurile pe care trebuie sa le faci,nu ai timp de cele care iti plac.Te irosesti,te pierzi intre nimicuri de zi cu zi,pana devine o rutina si uiti cine iti placea sa fii si ce admirai.Asa ca o iei de la inceput.Te complaci cu intamplarile,cu alegerile voluntare sau nu,pana ajungi sa placi ceea ce trebuie sa faci,nu ceea ce iti placea candva.Deodata,cand te acomodezi apare din nou ceva impus de altii,acel “trebuie sa faci acum asa” pentru ca nu e de ajuns sa faci ceva ce iti place tie,ci ce place altora sau ce cred altii ca trebuie facut.Obosita,o iei de la capat,te adaptezi,mai tarziu iti place,iar apoi trebuie sa schimbi lucrurile pentru ca vin altii din afara si zic: “trebuie”;pentru ca ce faceai atunci era demodat si trebuia sa avansezi.Sa avansezi,in opinia lor.Pentru ca tu,in fapt,erai diferita de ei:aveai obisnuintele tale,felul tau de a privi lucrurile,acel gram de naivitate cand credeai ca o sa poti sa-ti pastrezi valorile ce te-au consacrat.Tu nu erai egala cu ei,ei erau mai sus....erau mai cu...dorinta de putere.Tu erai mica,dar omogena si dornica de stabilitate.Cand si-au trimis oamenii lor..te-au incantat!Ei erau mari,puternici,te-a bucurat gandul ca ai putea fi candva ca ei;si astfel le-ai intrat in joc.Poate ai vrut,poate nu ai vrut....dar cert e ca ai avut oamenii care te-au condus si te-au adus unde esti acum:Undeva in locul oamenilor privilegiati,unde numele tau a inceput sa fie rostit;si stii ca de fapt asta nu e un lucru bun.Dar de ce nu te opresti?Macar asa...sa salvezi ce a mai ramas din tine...

     Astepti probabil sa lupte altii pentru tine,dar niciodata nu o sa vina cineva sa-ti ofere salvarea;esti tu cea care trebuie sa gasesti ceva de care sa te agati...sa poti sa te ridici.Nici macar nu trebuie sa te grabesti,ai tot timpul din lume.Oamenii viteji de altadata...din pacate nu se mai nasc..si cand te gandesti ca au murit de veacuri si nimic nu ii mai aduce inapoi.Gena lor nu s-a mai transmis si altora..Dimpotriva!A suferit mutatii...Adu-ti aminte de secolul trecut!cate balarii au mai umplut pamantul....si nici macar acum,dupa atatea timp nu e curatat.

   A trecut vremea luptelor,a practicii...acum toti sunt buni in teorie.Cine ar mai vrea sa lupte pentru tine?Vreun fandosit de la birou?Ridica-te si fa ce-ti place,apara-te,fa-te mai frumoasa si mai puternica si nu uita:nu ai nevoie de altii pentru a fi tu.Spune tare “Eu sunt cel ce sunt!Eu sunt Romania si pot sa renasc din propria cenusa.”

Fara titlu.Oricum e irelevant.Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum