.”-Yahoo messenger.”;”-Yahoo cum?”;”Da mamaie,messenger.Facebook,hi5”;”hai ce maica?”;”las-o balta bre,nu vorbim aceeasi limba.ce face tataie?”.Cam asa reactioneaza batranii cand pomenesti de astfel de chestii;sper doar ca batranul uda rosiile prin fundul gradinii si nu-si facea profil de facebook.Dar nu-i problema,daca tot e nepotul in vizita la bunici le face ambilor cate un profil;cu fotografiile se rezolva imediat doar are baiatul intotdeauna un aparat de fotografiat la el pentru a imortaliza momentele importante;deja imi imaginez batrana pozandu-se cu Ghita si Gigel(cei doi porci pe care ii are in grajd). La intoarcerea de la bunici nepotul posteaza deja vreo zece poze de fiecare cel putin;
E de notat faptul ca Hi5-ul a pierdut in fata Facebook-ului;se pare ca majoritatea a abandonat hi5-ul in favoarea celui de-al doilea.Si ce de nickname-uri ciudate aveau:fetita smecherita,baiat dulce,cocalar jegos ce sunt,destrabalata number one.Ma rog..ce am enumerat e doar orientativ,dar nu e departe de adevar.Facebook-ul,din cate am observat inca nu e infestat de astfel de virusuri;insa fiti fara griji,baiatul smecherit si nebunatica pitipoanca asteapta sa iasa de sub acoperire.Ce mi se pare amuzant desi nu prea ar trebui e faptul ca s-a ajuns sa se scrie in testele de la scoala asa cum se scrie pe mess si credeti-ma,am vazut cu ochii mei.Nu-mi pot crede ochilor cand vad in jurul meu persoane carora le este pur si simplu lehamite sa pronunte cuvinte complete.Pana si in vorbire s-a ajuns la degradare.La ce o sa se mai ajunga?
Parintii sunt de parere ca odrasla lor,in varsta de cinci ani trebuie sa aiba neaparat un PC.Nici nu ma mira ca la varsta adolescentei nu ar pune mana pe o carte;ar prefera sa stea cu ochii atintiti in monitorul care pare-se i-a dat educatia.Caci asta s-a intamplat de cativa ani incoace:copilul a fost “educat” de o tastatura si de un mouse.
Dar cu limba romana ce avem?Nu ne place,de asta ne batem joc de ea?Sa ne imaginam o conversatie pe messenger intre doua prietene.”-cf”;”-eu fac bine,dar tu?”;”-sh eo st bn vb cu mihai baiatu ala kre lam intalnit ieri in mall.ce ziki merem maine la o kfea””-sigur,mergem,doar ca am cateva chestii de rezolvat inainte si nu stiu cand termin.te sun eu,ce zici?”;”-k”.Sa vorbesc despre estetica acum,nu e cazul;si ca sa fiu rautacioasa prietenia dintre aceste doua fete e utopica.Unii ar spune “pai da,dar e o discutie intre doua persoane care se cunosc foarte bine si fiecare stie ce cunoaste si ce poate celalalt;deci nu e cazul sa se piarda vremea cu gramatica limbii romane”.Stai putin, ai zis gramatica limbii romane?Asadar esti roman?Pai nu se vede.Ce pierdere de timp?E chiar atat de greu sa scrii complet si corect?
Chiar nu ne dam seama ca avand acest comportament tindem sa ne obisnuim cu el si sa nu mai facem diferenta cand suntem online si cand suntem in fata unui test pe care trebuie sa il rezolvam?Bietul Titu Maiorescu...cred ca se rascoleste in mormant cu tot cu Teoria formelor fara fond;slava domnului ca totusi avem o limba fonetica si nu etimologica ca a Frantei sau ca a Rusiei,altfel am fi ajuns la un grad de analfabetism mult mai ridicat ca al Indiei.Cel putin situatia indienilor e precara,majoritatea populatiei traind in mediul rural,dar noi?
Recunosc ca sunt si eu prinsa in jocul asta nebun insa mi-am impus o limita.
CITEȘTI
Fara titlu.Oricum e irelevant.
Non-FictionCapitolul XV: "Doare...pentru ca stim ca totul se duce si atunci ne intrebam “de ce ar trebui sa facem ceva pe lumea asta?”;ne raspunde doar o voce interioara care spune doar atat: “trebuie”.