Craciunul.Cel mai bun prilej al omului de a sarbatori nasterea mantuitorului.Credinciosii se intorc multumiti de la liturghie cu sufletele mai curate ca niciodata.Copiii asteapta cuminti ca mosul sa le puna cadourile sub brad si se mira cum de nu-l prind niciodata in fapt.Casele dogoresc de atata caldura si colind...si....dar stati,ce insir eu aici e rupt de realitate.Eh lasati..lasati,am dreptate;sa o iau deci de la capat.
Craciunul.Cel mai bun prilej al omului de a sarbatori cu mancare,bautura multa si fast ziua de 25 Decembrie a carei semnificatie au uitat-o cu totii.Taierea porcului si toata carnea pe care romanii o cumpara din super-marketuri semnifica evolutia omului si se pare,a infratirii acestuia cu Porcul in cauza.Oare cand isi va da seama hilarul roman ca de fapt se mananca pe el?Intrebare strict retorica.Oamenii nici nu mai au nevoie de slujba bisericeasca,de cum se trezesc scot halcile de carne si sarmalele din frigider,dau muzica la maxim,isi aduna toate neamurile si dau muzica la maxim.De cum se aseaza la masa,cei adunati incep sa tipe unii la altii pentru ca nu se pot auzi din cauza muzicii...evident ca asculta colinde de Craciun cantate de Fuego si nu manele,muzica lautareasca sau alte chestii..nu.
Odraslele au asteptat in seara de ajun ca parintii lor sa scoata odata cadourile ascunse prin te miri ce locuri;oricum,nu mai reprezinta o surpriza,razgaiatii au avut grija sa scrie ditamai lista cu dorinte.Astia mai mari..au cerut de la mosu’ bani,ce mai incolo si incoace...lor le trebuie bani pentru ca tu!parinte natang ce esti nu ai gusturi compatibile cu ale copilului tau.Oricum tu esti de vina pentru asta,dar degeaba ma atat eu impotriva ta..ce naste din pisica soareci mananca.
Celor care mananca incontrolabil de Craciun pot sa le dau un sfat;sa ia exemplul grecilor.Aia la bancheturile lor nu faceau altceva decat sa manance si sa bea si cand ajungeau cu mancarea pana in gat vomitau in vasele alea ale lor,iar apoi mancau din nou pana nu mai puteau si tot asa.
Persoanele cu dare de mana petrec in cluburi cu animatoare-craciunite si cu niste cozonac din partea casei.De ei nu ma iau;sa spuna merci ca ii numesc persoane.
Dintr-un motiv pe care-l banuiesc,dar pe care nu o sa-l spun,Omul a uitat ce se sarbatoreste pe 25 Decembrie.Craciunul,stiu..adica pe Mos Craciun?Asta sarbatoreste majoritatea.Pe Mos Craciun cel cu tolba plina de jucarii pentru copii,cu bautura si mancare peste poate pentru adulti inconstienti,cu muzica pe care o aud si acum la vecinii mei desi e ora tarzie.Oamenii astia confunda sarbatoarea cu o nunta care tine trei zile:mirele e omul,iar mireasa e porcul.Bietul porc..animal-pretext de jertfa.Sa va spun ceva...Vechiul Testament spune clar ca Porcul,animal cu copita despicata nu poate fi mancat: Orice animal cu copita despicată, care are copita despărțită în două și își rumegă mâncarea, îl puteți mânca.[..]Porcul are copita despicată și despărțită în două, dar nu rumegă; acesta este necurat pentru voi. Asadar,ce e porcul taiat de Ignat?Jertfa..una nedorita.Oricum,daca veti avea curiozitatea sa rasfoiti Biblia veti afla multe.Din pacate multe contradictii,Biblia actuala este cartea care se anuleaza singura si spun actuala pentru ca datorita traducerilor si altor factori surveniti,Biblia a ajuns la noi usor modificata.Daca vreti sa aflati mai multe va invit sa cititi Lexiconul erorilor biblice de Walter-Jorg Langbein,dar sa nu uitati sa cititi si cate ceva din Biblie.
M-am cam distantat de subiect,dar am vrut sa arat ca razvratirile mele sunt uneori intemeiate.Eu nu am simtit Craciunul cum il simteam anii trecuti..si-a cam pierdut esenta,dar nu am uitat ce am sarbatorit si stiu ca nici voi.
Iisuse nu mai plange,lumea e a ta.
CITEȘTI
Fara titlu.Oricum e irelevant.
Non-FictionCapitolul XV: "Doare...pentru ca stim ca totul se duce si atunci ne intrebam “de ce ar trebui sa facem ceva pe lumea asta?”;ne raspunde doar o voce interioara care spune doar atat: “trebuie”.