Tukk4... ketukan di pintu kelas 3 anggur mengejut kan para pelajar di dalam kelas itu.." Assalamualaikum, cikgu boleh saya berjumpa dengan Firza Alwani Khairah, Aida Zurina, Dayana Azirah dan Syara Nadia.." kata Khai. "Waalaikumsalam, silakan...." keizinan cikkgu aminah membuatkan semua nama yang disebut bangun dan pergi ke luar kelas.. 'Ya Allah, terima kasjh!!' hati Firza sungguh menyatakan syukur.
Keluar sahaja dari kelas, laju sungguh Firza melamparkan senyuman. bukan untuk orang lajn, tetapi hanya buat Mr, matured kesayangan. Tergeleng kepala Dayana dan Syara melihat Firza sebegitu rupa..Mereka berdua merupakan sahabat karib Firza."Ok, erm, abang di tugaskan untuk mejadi senior dalam kumpulan pengawas korang. So, jangan lupa bagi tau ahli yang lain, Salam perkenalan.. nama abang Muhammad Khaizuran Muammar, dan yang kat sebelah abang ni Zarul Mukhriz. erm, tu je kot buat masa ni, ada apa2 nanti abang inform kat Dayana ye." dalam sebaris ayat, semua terangguk faham, apatah lagi Firza. Kesemua mereka mula masuk ke dalam kelas semula.. Kecuali.., "Erm, nak panggil abang apa?"tanya Firza.. amboi berani betul cik kak ni,, "Abang Riz.. ni, boleh panggil abang Khai.."balas Mukhriz. dan mereka berdua pula pergi ke kelas mereka setelah berterima kasih pada cikgu aminah. Apabila Firza sudah duduk di tempatnya semula...
"Hish.. tanya orang lain, orang lain pulak yang jawab.. tapi, tak pe lah.. asal kan dapat tengok dan abang Khai tahu nama aku pun dah bahagia..." Firza senyum sendirian..
*****
Dear Voilet,
Hari ini, aku bertemu dengan Mr, Matured aku, dapat tengok dia dari dekat for the firs time. Serius dia memang handsome, tipu la kalau kata tak cemburu bila budak depan kelas tak habis asyik tengok dia je.. tapi, aku masih boleh fikir waras lagi,, takkan nak cakap kat org yang aku ni minat kat abg matured.. eh, abg Khai la..cukup sekadar yana dengan syara je tahu.. k la.. want sleep bye!selesai menulis diari, Firza lelapkan mata dengan hati yang gembira sambil tersenyum..
Bersambung.....
*Hai guys.. sorry pasal ada new cerita ni.. buat masa ni.. saya akn publish new story ni dulu sebab ni yang dah sipa sepenuhnya.. erm, kalau ada typo tu sorry ye.. tak sempat nak edit.
YOU ARE READING
MR. MATURED AKU (Complete)
Teen FictionPertemuan yang tidak disengajakan menyebabkan hadirnya sebuah perasaan yang tidak diundang kini hadir menyelubungi diri yang kian terluka atas kepergian seorang yang amat disayanginya.. "Hai Firza, awal datang harini.." teguran demi teguran buat Fi...