"Maaf encik Ammar.. isteri encik tidak dapat di selamatkan, kami dah buat yang terbaik, tapi, alhamdulillah anak encik selamat.banyakkan bersabarlah ya encik." kata doktor amir dan berlalu pergi.
"Ya Allah apakah dugaan ini semua.. Rin, kenapa tinggalkan abang.." Khai menangis pilu. anak yang berada didukungannya ditatap sayu.....
"Abang janji dengan Rin jaga anak kita ye.. cari ibu yang terbaik buat dia.." Itu dalah kata2 terakir Arianna sebelum masuk ke bilik dileveri.. "Abang janji akan jaga anak kita sayang.. abang janji..." menangis Khai memandang anaknya yang baru sahaja diazankan tadi...
*******
Firza termenung sendiri.. 'apalah nasib akukan.. ada orang propos dulu tak nak..tunggu juga abg Khai.. now what is go na I do..'... " Oit, sorang ja ke.. nak aku teman tak.." Sapa Fakrul.... laju je dia ambil tempat di atas pangkin yang berada di depan rumah Firza
" Ish, kau ni kalau tak ganggu aku tak sah ke.. sibuk je.." marah juga Firza dengan kedatangan Fakrul yang tidak di undant.. "Alah.. tak pe lah, kau marah aku.. aku balik la.." alah2 merajuk je suara dia.
" Weh, kau tak yah la balik.. meh la lepak ngan aku.. aalng2 aku tengah tunggu kekawan aku ni.."kata Firza melayan.. Fakrul denagan senang hatinya datang duduk kembali di atas pangkin tersebut.. "Hehehe.. sayang gak kau kat aku ek.." kata Fakrul dengan senyuman yang kononnya menggoda la tu..
"Eh, tak ada maknanya.. sorry sikit, aku da orang lain.. " balas Firza agak menympah.. "Weh, kau ni memang singa betul, aku cakap sikit nak marah2.."tempelak Fakrul masih mengusik sebanarnya. "Suka hati kau lah.. banyak songeh kau.."balas Firza malas. Di pun sedang sebuk membelek telephonenya.. tengah cotcet ngan kekawan bila nak sampai la tu..
Pon!!!!2 ' Yes finaly my KDA coming..' gumam Firza sambil tersenyum.. "Assalamualaikum.. amboi dating ke..?" sapa Dayana yang baru turun dari kereta. "Ha'a.. aku tengah dating la ni.." balas Firza dengan selambanaya..
"Ouh... dating ke.. sorry la kacau.. habis tu Mr. matured kau tu nak campak mana.." tambah Syara pula. "Mr. matured..?? whose that Firza.. kau tak pernah cerita ngan aku pun pasal dia." tanya Fakrul agak bingung..
"Kau tak kenal dia pun.. so, tak payah nak menyemak ok.. .. dah la, nanti malam kita lepak lagi.. ajak adik kau sekali.. bye, aku go dulu.." kata Firza lantas terus masuk ke dalam kereta.. mereka pun pergi meninggalakan Fakrul sendirian..
******
Dalam sedang berjlan di pasaraya... Firza dan rakan2 nya sibuk membeli barangan untuk barbeque untuk malam itu... Firza terlanggar seseorng yang sedang menggendong anak dia yang baru 7 bulan saja lagaknya...
"Eh, sorry.. saya tak sengaja.. maaf.. anak encik ok tak.." mana tak risu gaya Firza sebab dia ketika itu sedang membawabakul yang berisi penuh barabgan mentah.. " Eh, tak adalah its ok.." kata pemuda itu pula.. mereka sesama berpandangan.. "Eh, abg Khai.." tegur Dayana.. haih selamba je dia tegur orang..
"Eh, firza, Dayana, and Syara ppun ada.. apa khabar lama tak jumpa.. dah setahun lebih dah kan..." balas Khai pula.. pada ketika itu juga.. Firza yang sibuk gelak ketawa mati terus senyumannya.."Ouh.. abang Khai.. baik.. ni.. anak abang ke?" walau pun hati Firza sedih namun, hruslah dia menjawab soalan abg Kahi itu.. " Ha'a.. ni, Firdaus Khairul..' balas Khai dengan senyuman yang begitu manis + memikat. wow.. sah la Firza tergoda.
." Ouh.. hai si comel.. firdaus ye.. pandai abang pilih nama.."kata Syara yng baru mula bersuara.. "Eh, nama anak abg sama dengan nama abg Firza la.. kan.."kata Dayana yang tersedar akan hal itu.. "Ye ke Firza.. " tanya Khai dalm tak sangka, wahal di memang memilih nama itu lagipun arawah isterinya suka dengan nama Firdaus itu..
"Ha'a.. tapi, abg tau kan yg abg Aus dah tak da.." sayu juga suara Firza berkata tentang hal itu.. pada waktu itu, mereka semua sudh berada di sebuah restoran untuk minum petang..." Ye.. abg tau..Mungkin dia dah jumpa isteri abg kat sana.." kata Khai. saat itu, Firza laju mngangkat kepala..
"Isteri abg dah...."tak sanggup gak nak cakap.. tapi.. "Ha'a.. dia pergi waktu nak lahirkan aus kecik ni.. tapi, abg redha je.. dah takdir dia pergi dulu.." kata Khai agak sedih.. tapi, tak akan dia nak tunjuk sedih dia kat Firza ni.. Hilang maco.. walaupun duda anak satu.. masih laku ek.." amboi, korang berdua ni.. sembang tak ingat kitaorg ek.." celah Dayana..
"Dah, kau ingat malam n nak masak2 dah pukul brapani.. tak nak balik ke..?'tambah syara pula..
"masak2?" Khai pelik .. "Abg jemput la datang umah saya, abg ingat kan kat mana.. klo tak abg tanya la kak Ana.. mesti dia ingat.. bye bang.. kami balik dulu.. abg balik la.. sian aus tu.."siap berpesan lagi Firza ni.. nampak lagi yang dia tu suka Mr, matured dia tu..
"Ok.. abg pun dah nak balik ni.. inshaalah abg datang.. Bye.." balas Khai tersenyum.. beredar saja Firza dan kekwnnya... "Papa rasakan Aus, papa dah jumpa org yg boleh jaga Aus...' kata Khai tersenyum memandang anknya yg tersengih melihat papanya..
TERUS VOTE DAN KOMEN APA TAK PUAS HATI
YOU ARE READING
MR. MATURED AKU (Complete)
Teen FictionPertemuan yang tidak disengajakan menyebabkan hadirnya sebuah perasaan yang tidak diundang kini hadir menyelubungi diri yang kian terluka atas kepergian seorang yang amat disayanginya.. "Hai Firza, awal datang harini.." teguran demi teguran buat Fi...