Beberapa tahun kemudian,
"Oit, kau ni dah kenapa.. termenung je..."sergah Syara.. "tak de apa la.. teringat kat Yana je.. cepat betul masa berlalu.. rasa macam baru je dapat cakap dengan dia semalam..."Firza ni pon.. jangan la dok bantutkan party birthday yang tengah happy ni.. aduh...
"Haih.. ye la.. maafkan aku.. bukan apa.. Cuma aku rasa kosong la.. selalunya kan dia je yang banyak songehnye.. ni aku dah ada anak ni.. pon dia tak dapat tahu.. tapi, kau janji nak ceritakan pasal kisah hidup akku dekat anak2 aku supaya sentiasa hargai kawan dan sahabat sejati.." kata Firza perlahan...
@@@@
Dear Violet,
Terima kasih sentiasa temani aku sepajang selama ini.. macam tak sangka yang semuanya berlu bergitu pantas.. maaf kan aku jika cerita hidup aku tak seperti hidup orang lain.. Terima kash iYa Allah kerana hadirkan Aus, Fatini dan Khasyaf.. dalam hidup aku, kini hidup aku hampir sempurna dengan ahli keluarga yang baru.
Yang paling penting anugerah terindah dari Allah buat aku dan terima kasih pada Dayana sebab support aku sampai hujung nyawa kau untuk satukan aku dengan suami aku kini... Untuk Yana, kau jangan risau.. adik kau dan Husna dah dapat cahaya mata dorang sendiri..
Dan yang terakhir.. abang Aus.. Za rasa lama tak cakap pasla abang.. rindu tak terkata rasnya.. abang Aus janji jagakan Yana kat sana ye.. cakap kat dorang jangan risau pasal Za.. Za OK.. sayang abang..
Buku yang menyimpan seribu kenangan itu ditutup dengan lafas bismillah..
"Za.. buat apa tu.. anak2 dah tidur ke??" sergah Khai dibelakang Firza.. "Ish, abang ni.. terkejut Za tau.. cuba la bagi salam ke apa ke.. ni tak.. sergah orang je tahu nya.. anak2 dah tidur la.. kalau tak tak denya Za boleh nak habis kan buku Za ni.. memori penuh rahsia.." haih dah kalau bercakap dengan suami tu.. ada je nak disangkalnya..
"Kalau cam tu tak pe lah.. nak call GF abang kejap.. rindu.." Khai ni sejak bila pandai nak bergurau dengan Firza pun tak tahu la.. ada je nak buat Firza tu cemburu.
"Abang jangan nak mengada ngada ee... banyak cantik ke Gf abang tu.. fine.. tidur luar..."Firza tolak Khai keluar pintu.. tapi, apa la sangat tenaga wanita tu kan.. akhirnya selepas main tolak tolak.. Firza terjatuh atas Khai... "Nak halau abang konon.. ingat sayang tu kuat sangat ke.. sedar diri la sikit.. hahhah"pinggang Firza dipeluk erat oleh Khai..
Firza yang sudah penat pun turut gelak sama dengan Khai.. sinar bahagia menyinari hidup mereka setelah melalui macam2 halangan setelah kehilangan orang orang yang tersayang..
Tiada kehidupan yang sempurna tanpa ujian.. segalannya ada hikmah disebalik apa yang terjadi.. dari apa yang terjadi dalam hidup Firza akan dikenang dengan berbagai rasa suka duka bersama dan apa pentingnya bersama setiap orang yang dikenalinya...
TAMAT....
*Salam sayang dari cik writer.. kini mengundur diri atas kejayaan ketika menulis cerita ini.. thank you kepada yang sentiasa support saya selama cerita ini sehingga akhirnya maaf juga jika ada banyak typo sepanjang menjayakan cerita ini . MR.MaturedAku menutup tirai . Moga kita bersua lagi..
YOU ARE READING
MR. MATURED AKU (Complete)
Teen FictionPertemuan yang tidak disengajakan menyebabkan hadirnya sebuah perasaan yang tidak diundang kini hadir menyelubungi diri yang kian terluka atas kepergian seorang yang amat disayanginya.. "Hai Firza, awal datang harini.." teguran demi teguran buat Fi...