"Lepas lah..!" teriak Firza yang cuba untuk melepaskan pegangan lelaki itu. "Nantilah.. kita main2 dulu.. tak salahkan.."kata lelaki itu. Firza memijak kaki lelaki itu dan terus berlari. "Arh!!.. woi jangan lari.."jerit lelaki itu..
Firza kalut. dia ternampak seorang lelaki yang dia agak baik kot.. laju dia tarik tangan lelaki itu dan menyorokkan diri di belakang lelaki yang di temuinya.. "Eh, cik.. "tak sempat lelaki baik tu nak berkata...
'Woi ! kau siapa haa??!"sergah lelaki yang ditendang Firza tadi. "Aku suami dia! kau nak apa hah? apa masalah kau nak kacau isteri aku!!" balas si dia yang membantu. Firza terpempam.. 'eh, sedap je kata aku isteri kau..' namun difikirkan keadaan darurat itu, Firza biarkan sahaja. Lelaki yang jahat tadi melarikan diri saat si dia mengeluarkan telephone..
"Cik, tak apa2 ke..? maaflah sebab cakap saya suami cik tadi."jelas dia. Firza memandang muka lelaki itu dan dia terkejut..
"Ira.."... "Abang Thaqif?"
********
"adik, abg kena pergi nih.. maafkan abg sebab tak dapat teman adik. bye adik.."ayat terahkir saat Thaqif pergi meningglkan Firza sendirian.. laju air mata Firza turun. perginy dia saat aku perlukan saat kehilangan abg Aus sangat menderitakan..
"Firza, dah la tuh.. jom kita balik.."pujuk Dayana disisi. "Ha'a.. jom jangan kisah sangat pasa Lelaki mangkuk cam tu.. bagi harapan dan hancurkan hati orang"tambah Syara geram...
********
"Assalamualaikum... hai Firza.."teur Khai ceria saat datang ke rumah Firza.. saja nak jumpa adik...
Firza laju peluk Khai.. Khai jadi batu. Tersengguk-sengguk Firza di pelukan Khai...
"Erk, Firza.. kenapa ni?? Ada masalah ke?" soalan Khai dijawab dengan erangan tangisan Firza yang semakin kuat. Khai tak tahu nak buat apa... dia tepuk belakang Firza. mungkin itu akan bagi sedikit ketenangan padanya.
Selepas 5 minit...
"Firza..!!! kau ok tak?" sergah Dayana yang baru sampai kerumah Firza. "erkk....Yana tolong abg.."pinta Khai.. sejuk dia dibuatnya .. Firza masih memeluknya. "Firza.. meh peluk aku, yang kau peluk abg Khai tu buat apa?"bebel Dayana. Firza terdiam tapi, dia berkalih untuk memeluk Dayana pula.
Khai yang terasa janggal, menggaaru tengkuk yang tidak gatal..
"Za, ce cerita kat aku.. apa jadi.. kau ok tak ni..?"kta Dayana perlahan.. "Aku.... aku... jumpa...abg Thaqif.." ya, sebaris nama yang membuat Dayana sendiri terdiam.. Dayana membawa Firza masuk rumah. tiada sesiapa yang berada di rumah Firza kerana mereka balik ke kedah.. Dayana yang menemani Firza yang sendirian di rumah.
*****
"Abg, sebenarnya....."
cerita yang diceritakan Dayana saat Khai bertanyakan tentang Firza sebentar tadi agak mengejutkan dia.
"Yana minta tolong kat abg nasihat dan tolong Firza jadi gembira.. saya dah tak sanggup nak tenggok Firza macam tu..." kata2 Dayana tadi bermain di kepala Khai...
Apa aku nak buat nih..'' gumam Khai sendiri.
*****
"Ira... lama abg tak jumpa Ira.." Thaqif berkata sendirian kerana teringat saat dia ketemu dengan Firza. diamakin cantik la skarang.. namun, apa yang difikirkan hanya satu.. adakah Firza sudah berpunya atau belum..??
*******
"Hai kak Za.. lamanya tak jumpa akak.. rindu.." pelukan dieratkan.. "Husna.. akak pun rindu kamu juga.. tapi,... kamu datang dengan siapa ni..??" mata Firza, Dayana dan Syara memangdang sekeliling.. dan ternyata ada seorg jejaka datang menghampiri..
YOU ARE READING
MR. MATURED AKU (Complete)
Teen FictionPertemuan yang tidak disengajakan menyebabkan hadirnya sebuah perasaan yang tidak diundang kini hadir menyelubungi diri yang kian terluka atas kepergian seorang yang amat disayanginya.. "Hai Firza, awal datang harini.." teguran demi teguran buat Fi...