BAB 8

740 10 0
                                    

5 Tahun kemudian...

"Firza, jom la balik kampong.. minggu ni kan cuti deepavali.. sseminggu ni bleh la kita dok lepak kat kampong.. reronda ke.. or pergi lepak ngan abg Khai ke.. eh, Lama gak tak jumpa.." kecoh Dayana yang sedang sibuk kemas buku.. ye la baru habis kelas..

"Boleh tak kau jangan cakap pasal abg Khai.. aku tak suka lah... ingat dia tu.. buat sakit hati je.. dah la kahwin tak ajak.. dengan sapa pun dia tak kenal kan.. Hantu punya senior.." marah Firza. orang simpan hati kat dia.. dia leh kawin ngan orang lain cam tu je.. hii!!! BENCI..

"Woi, yang kau nak marah sangat tu kenapa.. dah tak ada jodoh kau ngan dia, kalau korang berjodoh.. tak kemana la.. kau kawin gak ngan dia.. cukup la kau minat dia hampir lima tahun ni.. hidup harus di teruskan.. capai cita2 kau dulu.. kata nak jadi penyarah.." sampok Syara.. mereka bertiga ni memang tak berpisah langsung. kecuali tahun depan.. Dayana harus melanjutkan pelajaran di Irealand.. nak jadi doktor la katakan.. Syara pula akan pergi ke UBSI.. kalau dah nak jadi cikgu tu.. kena ke situ juga la..

" Ok.. fine, kita balik.. tapi, jangan harap la aku nak pergi jumpa abg Khai.. mati hidup balik pun aku tak hingin jumap dia.." tak sempat Firza habis cakap lagi.. Dayana memotong.. " Ko nak mati sangat.. ha.. mati la.. pastu hidup balik.. kau kalau bercakap ikut dan je..".... 

" Ha'a, tu la.. mulut kau tu masin agaknya.. dulu time kita form 5 kau cakap abg Khai nanti kawin awal.. now see what.. aku tak alah dalam hal ni.." laju je Dayana dengan Syara angkat tangan seperti orang tidak bersalah..

" Weh.. korang ni.. tak membantu la.. aku mintak nasihat.. korang dok bukak pasal cita ni.. kenapa??? dah la aku mandi dulu.." selesai berkata, Firza terus membolosi pintu bilik air.. Dayana dan Syara berpandangan sesama sendiri dan terus menggeleng kan kepala.. Firza.. Firza..

*****

"Za.. ni yang bakal jadi suami za.. so, jaga dia baik baik ya.." habis sahaja Firdaus berkata bayangannya pun hilang..

" Abang Aus..!!!!" jerit Firza yang terbangun dari tidur.. " tok tok 2. Kak Za.. ok tak.. asal jerit nama arwah abg Aus.." laung Firash dari luar bilik Firza.. " Nothing.. termimpi je tadi.. akak tertido.." balas Firza semula.. 'haih, kenapa abg aus cakap abg Khai yang akan jadi suami aku? dia dah kawin la.. tak kuasa nak ganggu suami oaran la.. buat malu je nanti.. tak pepasal tambah sakit hati..' gumam Firza sendiri..

*****

bersambung...

* maaf lama tak write cita ni.. sibuk exam, now dah freedom.. so, inshaallah akan selalu ada cita ni.. untuk pengetahuan pembaca.. 'Mr.Matured Aku' akan tamat pada bab yang ke 10 nanti..

MR. MATURED AKU (Complete)Where stories live. Discover now