BAB 4

1.3K 15 0
                                    

Kehebohan kelas 3 anggur tidak dihiraukan Firza, apa yang dihati ini lebih penting... entah kenapa perasaan sedih itu kembali apabila terlihat Hadif.. rakan baik Thaqif, crush Firza yang pertama. Kesedihan dihati hanya membuatkan dirinya diam tanpa bicara.. Bah kan persoalan Khai semalam dibuat tidak layan..

"Kenapa abg Thaqif tak pernah mincul depan aku lagi..?" Firza sendirian berkata.. Terus dia kembali mengingati bagai mana dia boleh meminati Khai setelah kepergian Thaqif dari sekolah ini...

*******

"Eh, Yana... kau tengok abg yang pakai baju biru tu.. handsome kan.." kata Firza ceria melihat Khai yang baru berjalan menuju ke kantin.. "Oit.. abg Thaqif kau cam mana? lupa dah?" balas Dayana tidak setuju....

 "Ouh.. abg Thaqif.. malas la cakap pasal dia.. bukan dia ada pun kat sini.."kata Firza yang saja lupakan Thaqif. sedangkan hati tidak berkata seperti itu.. 

"Erm, aku rasa ni first kau suka @ minat orang pakai spect.." kata Stara mencelah.. " Ye tal\k ye la...' sambung Dayana. "So, ni mesti jadi special punya.. the only different.. hehehe..."kata Firza tersenyum senang..

******

"Hai Firza.." teguran dari Khai mengembalikan dirinya ke alam nyata... "Eh, bila masa pulak abg Khai ada kat sini.. dan, macam mana abg Khai boleh masuk kelas saya ni..?"balas Firza memberi respon, itu pun setelah dia mengutip semula pennya yang terjatuh dari tangannya apa bila ditegur Khai tadi...

"Kawan2 adik yang suruh abg tegur adik.. lagi pun kebetulan abg lalu sini memang nak tengok adik pun.."balas Khai tersenyum.. Firza bgaikan terpukau degan senyuman dari Khai.. dia bukan apa agak terkejut dengan jawapan dari Khai sebentar tadi.. Sebenarnya kelas dah kosong pun.. semua orang dah pergi rehat kecuali Firza, Dayana dan Syara.. "Ouh.. dorang memang saja betul.. Nak kena tu.."balas Firza dengan muka yang marah melihat rakannya yang tergelak melihat dia dan Khai..

"Erm, adik ada masalah ke.. nak share ngan abg tak..?" persoalan yang tidak disangka oleh Firza.. " Eh, tak ada lah.. saya ok je.. cuma teringatkan kawan saya je dulu.. entah dekat mana dia sekarang ni.. lama sangat tak jumpa."jawab Firza agak mengelak sebenarnya.. 

"Khai.. jom la.. karang teachermarah pulak kita keluar lama sabgat.. sudah2 la dating pun.. "laungan Mukhriz dari luar menyentakkan Firza dan Khai..

 "Hmm, ye la.. aku datang la ni.." balas Khai balik. "Adik, abg pergi dulu ye.. Abg Riz tu bising pulak.. Kita dating lain masa la ye dik..' habis saja Khai berkata di terus keluar dari kelas 3 anggur dan menuju ke kelasnya.

Firza ternganga.. :o "Wooo... ada orang dating.. dengan Mr, matured pulak tu.. untung kot.." kata Dayana saja je nak kenakan Firza ni.... Akhirnya, Firza senyum sampai ketelinga sebab seronok sangat.. Dayana dan Syara tersenyum sama sendiri.. dapat juga mereka buat Firza kembali ceria....

*sorry bab ni pendek.. nanti saya cuba panjangkan lagi.. jangan lupa vote dan komen ye

MR. MATURED AKU (Complete)Where stories live. Discover now