"Dayana, sorry.. lama ke tunggu aku.. kereta buat hal tadi.. nasib mau hidup dan.. jalan."terang Firza panjang lebar ketika sampai ke kedai yang sering menjadi tempat lepak KDA tersebut tatkal ada masa lapang.
"No, its ok.. aku pun baru je sampai ni ha.. tak sampai 5 minit pun aku tunggu.. Syara tak ikut kita skali ke?" Tanya Dayana selamba.. amboi, dapat lepas dari rumah ber yahoo la Nampaknya.. lagi pun suami dia kerja.. minggu depan baru balik.. "Dia kena balik kampong katanay.. embah dia sakit.."sayu pula suara Firza mengatakan perkabaran itu.
Sepanjang pertemuan mereka berdua banyaak yang diualkan.. lagi – lagi bial Firza perlu menceritakan kisah yang berlaku apabila dia sedang koma .. satu per satu diceritakan Firza sampai naik lelah juga dia. Setahun bukan masa yang sekejap untuk menceritakan apa yang berlaku.. dari dia dan Abang Khai boleh bertunang.. macam mana Yana boleh kahwin dengan Nazrul.. Husna apa cerita sepanjang tu.. macam- macam yang dibualkan hingga tak sedar dah jam 6.30 petang...
"Aku balik dulu.. sian pulak orang kat rumah tu tak mkan karang.." kata Firza minta diri.."Ye la... orang tu dah nak kahwin.. untung la.. dengan sapa....' Mr.Mtured aku' hahahaaha......." Balas Dayana mengusik a.k.a peril si Firza... la orang tengah darah manis ni bukan boleh nak di buat main..
"Hish.. kau ni sempat lagi ek nak kena kan aku.. eh, bukan orang tu dah kahwin dengan Mr. pilot?? Eh eh... hahhhaha..."sempat Firza balas, ye la.. asyik di aje yang kena.. apa erita.. Dayana buat muka cemberut.. "Aku tak minta la.. nak cerai ngan dia.. aku tak nak kacau dia ngan husna.. sian dia.. kau ni.. main balas- balas pulak.." marah juga Dyana wlaupun tak serius..
"Dah.. karang tak balik kau dibuatnya... pantang bertekak la kau nih.. ok.. Cau.. asslamualaikum.." Firza terus masuk ke kereta dan jalan...
Dayana geleng kepala.. banyak masalah dia kalau nak dibandingkan dengan Firza tu.. motor di hidupkan dan dia pun beransur pulang...
^^^^^^
Dear Violet,
Alhamdulillah semua berjalan dengan lancer dan aku rasa puas hati dengan apa yang aku ceri ta dekat Dayana petang taddi.. aku harap dia tak gaduh lagi dengan Nazrul, Abang Khai pun.. baru je lepas tepon aku.. hehe.. suka pula ye.. sapa yang tak suka kalau tuning tepon.. ok la.. dari aku merapu baik pergi tidur..
Lampu ditutup dan Firza terus tidur..
END FLASHBACK....
So, itu yang jadi sepanjang 5 bulan lepas.. tak banyak yang berlaku tapi.. tu la hakikat yang tak boleh diubah..
"Za.. ooo... Firza.. ni apa yang dimenungkan.. karang lambat pulak kita fitting baju.." tegur Khai yang sedia ada di depan Firza. "Eh, bila abang sampai.. Za tak perasan pun.. ok.... Tak pe la jom... Mak, Firza pergi dulu..." ayat terakhir dikuatkan agar mak nya di dalam dengar jeritannya.. "YE..!" jawab mak Firza di dapur.
Mereka berdua beriringan menaiki kereta vios Khai.. dan pergi.. Aus kat mana?? Tinggal.. karang susah ulakmereka berdua nak pkai baju.. sebuk orang nak kahwin la katakan..
Hai semua readers MR.MATURED AKU maaf akan kelewat publish cerita ini, nampaknya Firza dah nak kahwin dengan Khai.. cik writer ni bilapulak.. eh eh.. hehehe... Tinggal beberapa bab je lagi.. and it was the last Chapter.. so, just wait.. Bye.
YOU ARE READING
MR. MATURED AKU (Complete)
Teen FictionPertemuan yang tidak disengajakan menyebabkan hadirnya sebuah perasaan yang tidak diundang kini hadir menyelubungi diri yang kian terluka atas kepergian seorang yang amat disayanginya.. "Hai Firza, awal datang harini.." teguran demi teguran buat Fi...