"Firza..... tengok la..." camera DSL yang di pegang oleh dayana menangkap gambar Firza yang sedia menunggu di dalam bilik pengantin untuk menunggu kedatangan tok kadi..
"tak nak la.. malu weh.." hahaha.. pipi Firza blushing. Klik! Klik!.. Tersenyum senyum Dayana menangkap gambar Firza.. "cantik sungguh kawan aku nih.. lek la.. jangan nervous.. aku pon nervous gak.. kau dah nak kawen ni.. dengan sapa la ye...."Dayana buat tak tahu je dengan sapa Firza kahwin.
"Dengan Mr. Matured dia la. Sapa lagi. Eh, dah jom keluar.. tok kadi dah sampai.. ready Firza steady.."celah Syura terjah bilik Firza.. muka Firza time ni... tahan tarihk nafas.. haha.. "kalau ye pon nervous agak2 la.. tak payah la sampai cam tu sekali." Tegur Dayana memimpin Firza ke ruang tamu
.
"Kau nih.. kau lain la.. kawen time kau tak sedar... kau ni malu la. Bukan bleh cover muka.."bebel Firza.. haih sempat lagi kau nak membebel Firza oi.. chek abe kat depan mata dah nih.. "Kau tak yah la nak libatkan aku.. aku kes lain.."muka Dayana hampir mencuka.. tapi, dia buat tak layan je.. malas nak ungkit benda yang dah lama lepas.
Firza duduk bersimpuh di sebelah maknya sambil tertunduk.. sebenarnya dari tadi dia asik tunduk je.." weh, tak lengoh leher ke? Asyik tunduk je.. pandang la bidadara kau kt depan ni.. segak sangat weh.. aku plak macam tersuka..ahha"gurau Syara.. saja bagi Firza senyum,, tak pun marah dia ke. Tapi, Firza balas dengan jelingan.. kalau tak selalunya dah kena cubit dah..
4 minit berlalu,
"Aku nikahkan dikau Muhammad Khaizuran Muammar bin. Aqrabin dengan puteriku, Firza Syakira Alwani binti Ahmad dengan mas kahwinnya RM500 tunai" kata pak cik Ahmad ia itu ayah Firza.
"Aku terima nikahnya , Firza Syakra Alwani binti Ahmad dengan mas kahwinnya RM500 tunai." Tangan ayah Firza digoncang dan... mereka memandang tok kadi yang setia di sebelah pak cik Ahmad, tok kadi menganguk dan memandang yang lain.. "sah..?".... "sah... sah..." ujar yang lain.
"Alhamdullillah.." tangan diangkat mengaminkan doa yang dibaca oleh tok kadi atas penyatuan dua jiwa yang baru ini. Firza pula menitiskan air mata gembira.. 'lepas ni tanggungjawab aku makin bnyak.. ready Firza.. tugasan baru datang...' gumamnya sendiri dalam hati..
Selepas mendirikan solat sunat, tiba masa untuk pembatalan air sembahyang.. "yes, masa yang ditunggu telah tiba.."jerit Firash. 'ceh, sakai punya adik.. tambah gabra aku' marah Firza dalam hati.. dan... kini abnag Khai berada dihadapan.. drum roll skit... hahaaa (cik writer pon nervous)
Bermula dengan.... Tangan Firza dicapai oleh Khai, cincin disarungkan, manakala Firza berbuat hal yang sama dengan Khai sebenatr tadi. Lantas Firza KUCUP tangan Khai... time ni la flash camera tak berhenti – henti merakam detik bahagia dorang berdua.. Dayana ngan Syara tak lepas peluang.. ikut sekali..
Seterusnya, dahi Firza pula dikucup oleh Khai... tamat.........
( baku jadinya ayat cik writer tulus semua ni)
EH, JAP... INGAT DAH HABIS KE.. BELUM LAGI.. SABAR..
2 bulan berlalu,
Dayana P.O.V
'Firza dah kahwin, aku pon ,dah lega.. lepas ni aku tak payah risau lagi dengan orang sekeliling aku.. semua dijaga dengan baik. Mahupun one and only adik aku yang kini suami aku... tapi, tak lama.. aku akan pergi tak lama lagi, . Husna ada nak jaga adik aku.. aku tak perlu risau yang tu.. tapi, sayang sebab aku tak boleh lama dengan dorang.. masa aku hanya ada seminggu je lagi.. bye korang..' diary memo diSAVE dan seterusnya disimpan dengan selamat dalam fon .
"sayang... jom turun makan... buat apa kat atas ni lama2"Nazrul terjah bilik aku.. suka hati dia je.. huh... "Kau turun makan je dulu.. sikit lagi aku turun la nak settlekan kerja ni sikit lagi" balas aku.. korang mesti pelikkan kenapa Dayana still cakap cam tu dengan Nazrul.. semunya disebabkan 'penyakit' dia yang tak bleh dihalang lagi. 'Aku rela kau benci aku'.......
*HAI... harini cita pasal Dayana dan Nazrul lagi.. sebenarnya apa kena dengan dorang ni.. aduh, saya pun dah pening bila tulis.. sebenarnya..
YOU ARE READING
MR. MATURED AKU (Complete)
Teen FictionPertemuan yang tidak disengajakan menyebabkan hadirnya sebuah perasaan yang tidak diundang kini hadir menyelubungi diri yang kian terluka atas kepergian seorang yang amat disayanginya.. "Hai Firza, awal datang harini.." teguran demi teguran buat Fi...