PART 32

142 1 0
                                    

Keesokannya.............

Riana , kau rasa betul tak apa yang aqu buat ni???? Soal ain

Ain , kau nak tahu tak ?? Masa kau menghilangkan diri...farhan berubah 360% dia pergi kerja dengan baju x iron , dia x pergi makan , x attend meeting...first day kau hilang kan diri kau...aqu sedih gila....dia pergi rumah aqu...tanya kau ada ke x ???
Aqu tahu takkan aqu nak bagitahu....dia paksa aqu...aqu tetap x nak bagitahu...dia  macam orang hilang arah....jarang ada kat rumah...kerja kat office tu...dia x buat...dia selalu marah , bengis....macam macam la...dia rasa menyesal ....setiap kali lunch hour...dia pergi ke surau...dia baca yassin la...macam macam la dia buat semoga allah cepat pertemukan kau dengn dia...itu je...aqu terpaksa bagitahu kat dia.. semasa kau call kat aqu kata kau nak balik malaysia dia dengar setiap perbualan kita...dia minta aqu jelaskan...kalau aqu x jelaskan...aqu kena pecat...aqu ceritakan setiap apa yang kau cerita dekat aqu ..bila dia  tahu yang kau pregnant dia happy...petang sebelum balik..dia ajak semua staff pergi dinner dia belanja..aqu happy tengok dia berubah...sampai hari kau nak balik sini...setiap 10 second dia call aqu ...kau sampai x lagi....aqu jawab la kata dia otw nak smpai dh ..sabar jap....dia pakai baju t-shirt couple yang kau hadiahkan kt dia....aqu x tahu nak described mcm mana...bila dia tahu korang dah ada anak...uishh bukan main happy..siap dia bagi semua staff balik awal......sebelum aqu balik...dia buat sujud syukur...kalau kau ada kat tempat aqu haritu...konfom kau nangis punya....aqu sebak...aqu tahan dari air mata aqu jatuh ..aqu rasa ni keputusan yang terbaik....sekarang ni aqu nak kau berbincang dengan dia..jalan yang terbaik untuk selesaikan masalah ini...ok..

Ain menangis teresak esak mendengar penjelasan dari riana....

Riana , kau x faham .....tiap hari aqu dapat gambar yang farhan tu keluar lunch dengan sorng perempuan ni...cantik....pakai tudung labuh...tiap hari aqu nangis..sampai si ad tu dia tahu aqu nangis sebab apa..

Cuba kau bagi peluang kat farhan manatahu dia boleh bahagiakan kau...kau tunjuk kat aqu gambar tu...aqu nak tengok kut la aqu kenal

Ain keluarkan iphone 7+ lalu ditunjukkan kepada riana ...

Ain aqu kenal perempuan ni..dia PA baru si farhan...nama dia fathinah aulia

Fathinah...nama dia mcam fitnah je pun....hahahah

Riana , ain jom makan...dah siap ni....ajak dell

Dell , ad mana ??? Tanya ain

Ad tido dah....balik je dia terus masuk bilik mandi andthen dia terus tido....

Nasib la dia ada  anak yang memahami.m.dell dia makan x lagi...

X ...jap nak pergi kejutkan dia...

Ok..thankss

Most welcome.

Nasib la ada dell & riana kurang jugak beban dia ni....

Selepas makan, telefon ain berdering ada call dari nombor yang tidak dikenali...

Helo?? Ni tengku ain farisha ke??

Ye..kenapa??

Aqu nak bagi warning kat kau..kalau kau cuba nak berbaik balik dengan farhan better lupakan...kalau tak , anak kau jadi mangsa..kalau kau sayangkan anak kau...better kau jauhkan diri kau dari farhan !!! Fahamm?!?!

Kau siapa ni?? Tetiba je nak bagi warning kat aqu...

Kau tak perlu tahu siapa aqu...yang kau perlu buat sekarang ni..jauhkan diri kau dari farhannn...faham ?!?! Kalau x anak kau jadi mangsa..

Siapa ni !?!?!?!!aqu buat report polis nanti...

Kau x payah nak ugut aqu bagai..kau buat je keja kau tu..lepas kau jauhkan diri kau..kau akan bahagia...INGAT TU!!!!

woi!!!!

Tut tut tut tut....talian putus..

Ain kenapa ni???tanya riana...

X de apa pa...

Aqu kenal kau lama dah..aqu boleg tahu kau ada masalah kan sekarang ni...

Hmmm , tadi ntah la mamat mana call aqu...dia suruh aqu jauhkan diri aqu dari farhan..kalau aqu cuba berbaik dengan farhan , anak aqu jadi mangsa...aqu x nak anak aqu terlibat dalam masalah ni....dell , aqu nak minta tolong kau boleh takk???

What ??

Boleh tak kau bawak ad ni ke AUS lagipun kau nak balik kann . .kau nak balik bila???

Maybe lusa....ouh ok je...

Thankssss ...

Ain , kau sabar je...aqu rasa better kau jauhkan diri kau dari farhan lepas mamat ntah sewel mana call kau terus aqu rasa x sedap hati...kau jauhkan diri kau please...demi anak kau....

Ain , aqu idea !!! Jerit dell

Apa??

Apakata kalau aqu call darwish suruh datang sini  andthen kita upah dia supaya jadi husband kau.....ok tak ??

Tak apa ke ??  Pastu tiket flight kau tu cmna ?? Nanti burn ...Soal ain

X pe.. alah tiket tu boleh beli bila bila ...don't worries...selagi aqu & riana ada kami cuba bantu ....lagi pun kami baru tunang kann...aqu x jealous...lagipun si ad kan panggil dia daddy...

Thanksss againnn...Ya jugak kann...kau call si darwish tu sekarang jugakkk!!!!



**********************************
Sorry for late update...

:-)

  AWAK SAYANG SAYE TAK?Where stories live. Discover now