PART 36

157 1 0
                                    

Sebelum mereka pulang ke rumah farhan...mereka bersarapan bersama seisi  keluarga...ain berasa amat janggal ...dia rasa malu...dah lama x makan semeja...dengn farhan apatah lagi umi....

Farhan berjalan perlahan supaya tidak mahu mengejut uminya yang sedang menyanyi di dapur....

Amboi , umi happy nmpak ??? Han nak dapat baba baru ke ????

Ish !! , mengada sungguh...sapa la yang nak kat umi ni...dah la tua kerepot...dah la ada penyakit...huhu...

Apa yang umi cakap ni ??? Sapa kata umi tua kerepot .....pak kassim minat  kat umi...tapi umi yang reject dia hahaha..dah la umi cantik ...pandai bergaya ...pastu gatal ...bisik farhan ...

Ha apa yang kamu cakap ..gatal ... kamu  tu yang gatal ...kepala farhan diketuk senduk kayu....

Umi , sakit la....sambil menggosok kepalanya...akibat ketukan senduk dari uminya...

Ain mana???

Jap lagi turun la tu....

Ain , mai breakfast dulu....

Kejap umi...ain nak pergi siapkan adriana harini dia sekolah ...

Awak , adriana x nak pergi sekolah dia kata dia nak duduk dengan papa dia...esok je la dia pergi ...

Awak ,pelajaran tu penting tau...ala dia balik sekolah nanti awak boleh main dngan dia jugak...

Ain, biarlah esok je la farihah pergi..

Ye la umi....ain akur akhirnya...dia x nak lawan cakap umi....

bagus isteri saya ni...come seat....duduk tepi saya ni....farhan menepuk kerusi disebelahnya...

X nak saya nak duduk tepi umi
...x nak aqu duduk tepi x pasal pasal...bertekak pulak....

Umi tahu yang aqu masih malu , segan & seangkatan dengan nya...

Elok jugak ain duduk tepi umi ...boleh kita gosip kan..

Umi kan...mentang mentang dah dapat menantu lupa han kan....menci menci ...farhan menhentak kakinya sedikit tanda protes...

Umi mencapai senduk yang berada di sebelahnya lalu mendarat di atas kepala farhan...

Umi , apa ni...dah la buat depan ain...malu tau...

Dah tahu malu...yang gatal cari pasal dengan umi tu kenapa ....

Hihihi... saja x leh ka ???

Awak , umi kita makan dulu...jangan la bertekak depan rezeki ...x elok...

Ye la ain...jangan layan sangat farhan ...makin layan makin menjadi perangainya ....

Ya ya...ain menahan ketawa..

Mereka makan dengan selera sekali bubur ayam yang dibuat umi ...memang top meletop gila...sedap nak mampuih....farhan makan ntah berapa mangkuk dia tmbah...aqu pun apa kurangnya...makan dengan begitu lahap sekali...adriana makan roti & telur separuh masak je...sebab tu dah macam habit dia...duduk kt negara mat saleh memang camni...makan apa yang meraka makan...tu pun kalau halal la....

Awak , awak & adriana pergi dulu rumah tu...saya ada nak singgah satu tempat...nanti bila saya dh ambil barang tu saya pergi rumah tu...

  AWAK SAYANG SAYE TAK?Where stories live. Discover now