Tijd vliegt, zeiden ze altijd tegen mij. Ik kon me er nooit iets bij voorstellen. Alle dagen leken voor mij hetzelfde. Nu weet ik dat ze gelijk hadden. De jaren na de geboorte van mijn kleine meisje zijn voorbij gevlogen. En hoewel ik het me als de dag van gisteren kan herinneren dat ze op mijn borst werd gelegd is mijn mooie, lieve Lily inmiddels een vrolijke 4 jarige kleuter. Ik keek naar de foto op mijn bureau en een glimlach sierde mijn mond. Afgelopen zomer waren we voor het eerst met z'n 3tjes op vakantie geweest. De jaren ervoor hadden Wolfs en ik Lily te klein gevonden. Terwijl Wolfs en Lily een zandkasteel aan het maken waren had ik stiekem een foto gemaakt. En die pronkt nu op mijn bureau. Lily in haar knalroze my little pony badpakje en Wolfs in zijn roze boxershort. Lily is een echt meisje-meisje en wil alles roze. Ze had erop gestaan dat haar vader en ik ook allebei een roze zwemoutfit zouden dragen. Aangezien Wolfs alles voor zijn kleinste prinses doet had hij een roze boxershort gekocht en had daar de hele vakantie maar wat trots mee rond gelopen. En ik moet zeggen dat het hem echt onweerstaanbaar sexy maakte. Ik voelde zijn hand op mijn schouder. "Ga je afsluiten, schatje? Gaan we ons prinsesje ophalen." Ik liet mijn ogen naar de onderkant van mijn beeldscherm glijden en zag dat het inderdaad al tijd was om het bureau voor vandaag te gaan verlaten. Ik gaf een kort knikje en gaf mijn computer de opdracht zich uit te schakelen. Met een sierlijke beweging kwam ik overeind en dook in mijn zwarte leren jasje die Wolfs voor me omhoog hield. Hij stopte een verdwaalde pluk haar achter mijn oor en kuste me. Vandaag was een saaie dag met veel bureauwerk geweest waardoor mijn handen regelmatig door mijn haren waren gegaan en het nu een enorme warboel was. Wolfs genoot daar enorm van want een nieuwe pluk haar werd liefkozend achter mijn oor gestreeld. "Wat ben je toch ook een prachtige vrouw." "Gaan jullie al scheiden, Wolfsie?" Kon Sven het niet laten een opmerking te plaatsen. Hij was al jaren hopeloos verliefd op me en vroeg Wolfs zeker wel 1 keer per week of we gingen scheiden. "Want dan weet ik wanneer ik mijn slag kan slaan en die prachtige vrouw van je mijn prachtige vrouw kan maken." "Vergeet het vriend." Gaf Wolfs Sven een knipoog. "Eva is mijn prinses en dat zal ze ook altijd blijven. Degene die ons ooit uit elkaar kan krijgen zou de Nobelprijs moeten krijgen." Grapte hij. "Eef en ik hebben al zo ontzettend veel meegemaakt samen. En dat al ver voor we een relatie kregen. En als je Eva's hart wil winnen moet je haar hele gebruiksaanwijzing van voor naar achteren uit je hoofd kennen en dat gaat je nooit lukken." Hij stak zijn hand naar me uit. "Ga je mee, schatje?" Ik legde mijn hand in de zijne en zwaaide met mijn vrije hand nog even naar Sven die ondanks dat hij verliefd op me was, heel goed wist dat hij Wolfs en mij nooit uit elkaar zou krijgen en alleen maar met ons dolde. Ik liet mijn hoofd op de schouder van Wolfs zakken. De hele dag binnen zitten had me behoorlijk afgepeigerd. Het liefst vloog ik de hele dag van hort naar her om een moordzaak op te lossen. "Rij jij, lieverd?" Had ik echt de puf niet meer om eerst langs de BSO te rijden om Lily op te halen en daarna ook nog naar de Ponti te rijden. Hij drukte een kus in mijn haren. "Is goed, schatje. Maar dan mag jij er bij school uitspringen om ons moederskindje op te halen." De glimlach, die mijn mond nog niet had verlaten, werd zo mogelijk nog groter. Lily was stapelgek op haar vader maar als het er echt op aan kwam hing ze aan mij. Wolfs zei altijd dat het kwam omdat we innerlijk en uiterlijk elkaars klonen waren. "Mag ik dan de sleutels, mevrouw Wolfs?" Zwaaide zijn hand voor mijn ogen. "Huh? Wat?" Hij gaf me een kusje op mijn neus. "Wat vroeg je me nou net?" Ik fronste mijn wenkbrauwen. "Of je wou rijden?" Hij gaf me nog een kusje op mijn neus. "En wie heeft er vanmorgen gereden?" "Ja, ik." Wist ik nog steeds niet waar hij heen wou. "Dus wie heeft er dan de sleutels?" Grinnikte hij nu en eindelijk viel bij mij het kwartje. Ik griste de sleutels uit mijn kontzak en overhandigde ze aan Wolfs. "Een beetje moe, schatje?" Gleed zijn hand over mijn wang. Ik knikte bevestigend. "Een beetje wel, ja." Hij drukte op het knopje en gewillig liet ik me op de bijrijdersstoel zakken om meteen mijn ogen te sluiten. Zijn hand wreef lief over mijn hoofd. "Dan stop ik je vanavond vroeg in bed. En ik wil geen commentaar."
"Mama?" Werd er zachtjes aan mijn dekbed getrokken. Langzaam opende ik mijn ogen en keek vragend naar mijn dochtertje, die nooit wakker werd 's nachts. "Wat is er, schatje?" Ik knipte het lampje op mijn nachtkastje aan en zag haar pruillipje. "Lily heeft auwa buikje. Mag Lily bij mama liggen?" De snik in haar stem zei me dat ze echt pijn had. Lily was helemaal niet kleinzerig. Ik hield het dekbed voor haar omhoog. "Natuurlijk, lieverd. Kom maar lekker bij mama liggen." Lily kroop bovenop me en legde haar hoofdje op mijn borst. Ik legde mijn hand op haar voorhoofd en voelde hoe ze gloeide. "Wil je een beetje water, schatje?" Ze stopte haar duimpje in haar mond. "Nee, mama liggen." Ik drukte een kus in haar haartjes. "Dan maken we papa toch wakker of hij wat water voor je wil pakken?" Lily schudde haar hoofd tegen mijn borst. "Nee, mama. Lily wil geen water. Lily wil slapen bij mama." Zachtjes streelde ik door haar haren heen en hoorde aan haar ademhaling dat ze meteen weer in slaap was gevallen. Ik deed het lampje weer uit en zag op de klok dat het pas half 3 was. Ik sloot mijn ogen en deed ook een poging om nog even wat te slapen.
Ik kan niet beloven dat ik van dit verhaal iedere dag een deeltje kan plaatsen! Ik wou eigenlijk wachten tot ik een paar hoofdstukken af had om het eerste deel te plaatsen maar ik kon het niet laten!
JE LEEST
Zoete wraak
FanfictionDit is het vervolg op mijn vorige Flikken Maastricht fanfic, Onherstelbaar. Je hoeft het niet perse te lezen om dit verhaal te begrijpen, maar het kan handig zijn! Meer informatie over dit verhaal is te vinden in de inleiding!