F o u r

1.2K 185 27
                                    

Pukk !

Tiba-tiba Guan Lin bangun lalu menepuk mejanya sambil memandang tajam mataku .

Semua yang berada dalam kelas tu senyap . Kenapa semua orang diam ni ?

Cikgu Hoseok buat-buat sibuk bercakap kat telefon . Kenapa dia pun senyap ?

Tap tap tap

Derapan tapak kakinya kedengaran dan makin menghampiri aku .

Aku terdiam . Betul ke ni Guan Lin yang dulu ? Inikah Guan Lin yang comel tu ? Suami aku ?

Aku menjadi ragu-ragu . Totally 100 % .

Aku tak pernah kenal sisi dia yang nampak dingin macam ni .

Kini dia sudah berada di depan aku .

" Ikut aku " katanya lalu mencengkam pergelangan tangan aku dengan kasar .

Aku hanya menurut langkahnya tanpa menyoal .

Sebaik sahaja kami keluar dari kelas 6-1 , Satu kelas menjerit kuat .

Sempat aku tangkap satu suara berkata ,

" GUAN LIN AKAN BUNUH DIA CIKGU !! "

Melampau betul

Teruk sangat ke Guan Lin ?

S K I P

Badan aku ditolak kasar hingga mengenai dinding . Aku mengerang kesakitan . Rupa-rupanya Guan Lin bawa aku kat rooftop sekolah .

" SIAPA KAU HAH ? " tanyanya kasar .

Matanya nampak merah seperti sedang marah . Pisau lipat kecil dikeluarkan dari poket blazernya .

Aku meneguk air liur aku .

Apa yang perlu aku buat sekarang ni ?

" M-minatozaki Sana "

Aku menunduk memandang lantai . Guan Lin mencengkam kasar dagu aku hingga aku mendongak melihat wajahnya .

Aku memalingkan muka ke arah kanan .

Guan Lin , hiks , ni Sana

" PANDANG AKU BODOH !! "

Tangannya memaksa aku supaya memandang wajahnya semula . Aku melihatnya dengan mata yang berair . Pisau lipat itu masih berada kemas dalam genggaman tangannya .

Dia mengacukan pisau tersebut ke arah leher aku . Aku terus menangis sebab takut .

Ok aku tahu korang mesti rasa aku ni lembik kan ?

Ha memang aku manja pun .

Mesti korang pelik macam mana aku boleh kahwin dengan Guan Lin kan ?

Tu semua cuma arranged marriage

Silap aku sebab aku mudah sangat menangis

Aku tak kuat macam perempuan lain .

Aku memang lemah

" L-lin .. Hiks , J-jangan m-macam ni .. A-awak dah t-tak sayang saya lagi ke ? HUAAAAA "

Aku menangis lagi hingga bahuku turut terhincut sama . Tanpa belas , dia mengacukan pisau tersebut ke arah leher aku lalu leher aku terus rasa sakit yang amat .

[C] My Future Wife | Minatozaki SanaWhere stories live. Discover now