." Jadi , kau nak aku terbang tinggi ke jihoon ? " soal Mina pada Jihoon yang mengukirkan senyuman .
" Ya . Tak perlu terbang cantik sebab kau dah cantik " puji jihoon bersahaja . Mina turut tersenyum malu lalu memandang ke arah lain . Tanpa mereka sedari , perbuatan mereka sebenarnya sedang diperhatikan oleh Seongwoo . Seongwoo tersenyum gembira .
" Mungkin diorang dah boleh hidup gembira mulai saat ini " bisiknya .
+++
" HAH ? BIAR BETIK PEN APPLE PINEAPPLE ?!! " Terkejut beruk Sana apabila Seongwoo menyatakan hasratnya . Matanya terbeliak sedikit melihat Seongwoo yang masih boleh tersenyum riang .
" Terima kasih sebab selalu ada dengan aku . Aku hargai apa yang kau dah buat tapi sekarang ni tugas aku dah selesai . Aku akan kembali kepada asal aku " jawab Seongwoo serius .
" Asal kau kat mana ? " soal Sana pula . Rasa ingin tahu turut timbul dalam benak akal fikirannya
" Asal aku kosong . Kau faham kan ? " balas Seongwoo semula .
Sana terlopong sebentar .
" Jadi , kau akan menghilang kan ? " teka Sana pula
Seongwoo menggeleng perlahan . Sambil tersenyum dia berkata ,
" Kau jangan fikir pasal percampuran sperma dan ovum pula . Letih aku nak jadi berudu tu . Asyik berenang jer . Sekarang ni aku dah bebas . Hahaha . Aku cuma harapkan kegembiraan mereka berdua jer "
Sana mengangguk faham . Tak lama selepas itu , wajahnya berkerut .
" Kenapa Sana ? " soal Seongwoo . Barangkali dia tahu apa yang bermain dalam fikiran Sana .
" Kalau dalam masa 3 bulan ni aku dapat pikat Guan Lin .. Adakah aku akan menghilang juga ? Bukan ke kau dah selesaikan misi kau ? Kenapa kau kena hilang macam buih kat lautan tu juga ? Ingat ni cerita dongeng ke ? "
" Kau dah tahu risiko tapi kau tetap cuba kan ? Kau nak tahu tak ke mana kau menghilang ? "
" Ke mana ? "
" Ke tempat yang kau inginkan " jawab Seongwoo lalu memandang ke langit .
" Kau nak jadi langit ke ? "
" Tak . Aku nak jadi bintang "
" Eh aku tak tanya pula "
" Eh aku sekeh kepala kau kang ! Loyar buruk betul " marah Seongwoo sambil tangannya dicekakkan ke pinggang .
" Sana .. Kau nak ke mana lepas habis hadap semua ni ? "
" Aku ? Aku nak pergi ... "
Sana mengeluh lemah namun masih mengukirkan senyuman manis . Seongwoo juga turut tersenyum . Lalu , angin menghembus perlahan dirinya yang bertukar menjadi buih di udara . Sana melambaikan tangannya ke arah buih tersebut .
" Bye , bintang kecil "
YOU ARE READING
[C] My Future Wife | Minatozaki Sana
Hayran KurguDemi menyelamatkan hubungan rumah tangga mereka , Sana mengambil keputusan untuk kembali ke masa lalu dan mengubah permulaan kisah cinta mereka Berjayakah dia memikat Guan Lin semula ? Atau masa depan tetap tidak akan berubah ? [Reedit ff] 100% my...