E i g h t e e n

789 120 20
                                    

[ Situasi Sana dan Ong Seongwoo ]

" Alamak , sudah .. masak
la aku "

" Kau kenapa Sana ? "

" Iphone aku tertinggal kat gelanggang bola keranjang !! "

" Lek ah , bukan ada orang curi pun "

" Bukan tu masalahnya . Yang jadi masalahnya adalah masalah tu sendiri . Dengan kata lain , masalah adalah masalah "

" Pale hotak kau , elok-elok la cerita ni "

" Ok macam ni , iphone aku tu jenis kau tahu member hanat macam mana ? Kaki mengumpat , kaki selfie dan kaki buka aib orang . Mulut iphone tu memang tak boleh duduk diam !! Ada la benda dia nak sebar kat orang lain "

" Jadah apa kau beli iphone tu ? "

" Biarlah , aku beli pun waktu tu ada Sales . Diskaun 100 % "

" Suka hati kau lah . Sekarang ni kita kena cari cara untuk keluar dari stor ni "

" Sape yang kunci pintu ni agaknya ? Takkan la dia tak perasan aku ada kat dalam .. "

" Atau dia memang sengaja kunci kita kat dalam ni "

" Persoalannya , siapa yang pegang kunci stor ni selain cikgu yoongi ? "

" Ada dua orang jer yang aku tahu selalu pegang kunci bilik macam ni . Pertama , cikgu yoongi . Kedua , pak cik yang jaga bangunan sekolah . Tapi tak mungkin la mereka berdua ni yang kunci kita kan ? "

" Kalau nak kata pintu ni terkunci memang tak sebab aku dengar sendiri bunyi mangga dikunci seseorang "

" Wait Sana , kau ada bau apa-apa tak kat pintu tadi ? "

" Apa kau ingat aku anjing ke nak bau-bau ni ? "

" Bau jer lah cepat "

Sana mula menghidu bau pintu kayu tersebut . Seperti yang dijangka tepat oleh Seongwoo , ada bau wangian seseorang yang melekat di pintu tersebut .

" Bau wangian ni macam aku kenal lah seongwoo "

" Bau wangian Fantasy by Britney Spears . Confirm yang kunci ni perempuan "

" Macam mana kau tahu perempuan ? " tanya sana

" Easy peazy mainy momo . Majoriti lelaki kat sekolah ni pakai bau wangian yang kuat . Dan kalau kau perasan , bau wangian perempuan jenis yang lembut macam ni kan ? "

" Ha'ah lah . Betul juga kata kau tu . Jadi kalau betul lah yang kunci pintu ni perempuan , apa motif dia ? "

" Hak alah soalan senang yang kau tanya ? Cuba kau fikir , kau rasa dia nak hapuskan aku atau kau ? Aku memang dah terperap dalam bilik ni lama dah . Lebih kurang 1 jam yang lepas . Kau baru jer datang dalam setengah jam yang lepas . So kau rasa motif dia apa ? Hapuskan kau . Kalau tak , dah lama dia kunci aku tapi bila kau masuk , baru dia kunci kau "

" What ? Ok satu lagi benda yang aku tak faham . Kalau betul perempuan dan dia nak hapuskan aku .. kenapa dia nak buat sampai kurung aku dalam stor ? Aku ada buat salah ke ? "

" Rilek . Simple . Sebab dia benci kau . Kau ingat main kurung-kurung orang ni suka suki jer ke ? Tak . Sebab dia benci kau lah dia buat macam ni . Aku rasa ada dua sebab tapi ni pendapat aku lah "

" Apa pendapat kau ? "

" Pertama , dia benci kau rapat dengan lelaki yang dia suka . Kedua , sebab hasad dengki "

" Aku rasa nombor satu tu macam yang tu jer "

" Aku pun rasa macam tu . Dan kalau betul lah dia cemburu sebab tu , crush dia mungkin Guan Lin , Jihoon dan Jisung "

" Eh kenapa 3 ekor tu ? "

" Head bana kau . Cuba fikir secara kritis ! Kau kan rapat dengan diorang .. tapi kan sana , aku agak jer orang ni . Kau jangan marah tau ? "

" Siapa ? "

" Jeongyeon "

TBC ❤

Cuba korang teka siapa yang kunci diorang ni ?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Cuba korang teka siapa yang kunci diorang ni ?

Betul tak tekaan seongwoo tu ?

Tag 💕

pinkykookie27
pinkyolo_
gyeomad_
soocolor-
EunwooStarry
Ayerdaa_
jihuniyy
yooneul
prkyeonah
hyexinxj
wawakookies-
justinochu-
ChemIppie_
NenekAkuSwag
linaesthetics-
twiceforonce
urikimoppa
PArk_SeOnGMiN
isma_fateha
yoonmintae_
K_Yu018
yeonsana-
JinyoungBae01
DreamerDuchess
jksya_02
jimbaet_

[C] My Future Wife | Minatozaki SanaWhere stories live. Discover now