.
Sana POV
" Guan lin .. "
Tak aku tak mampu nak tahan air mata aku yang mengalir . Biarkan ia pergi . Satu hari nanti masa akan mengubati segalanya .
" Sikit jer lagi .. Dan aku akan pergi tinggalkan kau "
" Yah kenapa kau menangis ? " soal guan lin pada aku .
Aku menggelengkan kepala . Guan Lin menepuk lembut ubun rambutku .
" Jangan menangis "
" Eh kau tak payah acah hero okay ? "
" Ish aku serius lah ni . Jangan la menangis sebab remeh tau tak ? Kau sentiasa ada peluang untuk baiki hidup kau "
" Tapi Guan Lin .. Bukan kali ni . Aku dah tak mampu baiki balik segala benda "
" Apa kau merepek ni ? "
Aku mendongak memandang pokok bunga ceri yang kelihatan sangat cantik waktu itu .
" Guan lin .. Aku nak cakap sesuatu "
Aku cuba mengatur ayat supaya dapat memberitahu segala yang terpendam dalam hati .
" Saranghae " ucapku
Aku tersenyum saat itu lalu berpaling ke belakang untuk memandang wajah guan lin yang nampak terkedu .
" San——"
" Tak payah cakap . Aku dah tahu jawapan kau . Aku tahu kau tak pernah sukakan aku . Kau cuma anggap aku kawan kan ? Maafkan aku sebab tak mampu nak hapuskan semua perasaan ni "
Badan aku tiba-tiba makin menghilang . Angin bertiup dan separuh tubuh aku sudah hilang menjadi kelopak bunga yang berterbangan .
Guan Lin cuma kaku di hadapan aku . Mungkin dia tak percaya apa yang dia nampak sekarang
Aku masih kekal dengan senyuman . Tatkala itu aku terlihat air matanya yang gugur sedikit .
" In the palace of dreams , in the garden of memory , that's where you and I will meet "
Hilang .
Aku hilang selamanya .
Bukan sebagai buih yang banyak bak di lautan
Namun sebagai kelopak bunga ceri yang menghiasi bumi yang dilamun musim bunga .
Aku terasa bagaikan sedang berlari menuju ke tempat yang aku ingin pergi
Sikit lagi .
Sikit jer lagi , aku kena lari dan semuanya akan berakhir
Aku tak kuat
Bamm !!
Tamatlah kisah seorang gadis yang dilamun cinta .
Kau tahu , hakikat cinta adalah melepaskan .
YOU ARE READING
[C] My Future Wife | Minatozaki Sana
FanfictionDemi menyelamatkan hubungan rumah tangga mereka , Sana mengambil keputusan untuk kembali ke masa lalu dan mengubah permulaan kisah cinta mereka Berjayakah dia memikat Guan Lin semula ? Atau masa depan tetap tidak akan berubah ? [Reedit ff] 100% my...