aku pandang
tepi .ermm , awkward gila bila ada someone yang asing duduk sebelah aku .
walaupun aku kenal dia , but just kenal nama je .
aku tak rapat sangat dengan dia .bukan apa ,
orang kata , dia ni takde perasaan .hati beku je ,
sinis,
ego,dan rumor rumor tentang dia buat aku teragak agak nak berkawan dengan dia ni .
kemarin kitorang langsung tak borak apa apa pun .
maklumlah , first day berjumpa macamtu , nanti kalau dah lama,
keluarlah perangai setan yang sebenar ." weh min yoongi , kau okay ke ? "
aku soal dia bila dia just menghayal je dari tadi .
dia dah terjangkit virus aku ke ? menghayal dan menghayal .
dia toleh pandang aku dengan muka takde perasaan dan hanya angguk .memandangkan sekarang ni waktu rehat , so hanya aku dan min yoongi ni je kat kelas .
geng aku ?
geng aku pergi bilik guru besar ramai ramai , entah apa lagi yang diorang nak protes .
hmmm , tulah gang aku , tahunya membangkang je .aku dah buat muka pelik kat dia .
dia ni bisu ke ? dari kemarin tak cakap apa apa pun ." ermm , kenapa kau pindah kelas eh ? "
aku soal dia lagi .
dia hanya pandang aku dengan muka tiada perasaan dia .
" aku ada sebab tersendiri "
dan aku hanya angguk bila dengar jawapan dia .
" ermm , min yoongi . kau nak join geng kitorang tak ? "
aku ajak dia jadi member kitorang ,
dengan kata lain dia gantikan chanyeol weh .dia geleng .
" kawan dah cukup . aku dah ada geng aku sendiri "
dia kata dengan muka tak ada perasaan dia .
" min yoongi , kau memang tak suka senyum ke apa ? "
aku terus soal dia .
bukan apa , dari tadi muka beku dia je yang dia dok tayangkan .muka takde perasaan , wajah yang tiada riak .
dia hanya diam dan terus toleh keluar , hanya pandang tingkap .aku dah feeling nak cepuk kepala dia , arghh tak sangka wujud manusia macam ni .
aku nak berbaik dengan dia , dia palau aku .
aku kesian tau dengan dia ni , alone je .aku tak boleh nampak orang sensorang je , aku kesian kalau nampak manusia jenis macam ni .
aku pandang dia lagi .
" weh min yoongi ak-"
" kau tak bosan ke ? "
aku tak jadi cakap apa yang aku nak tanya dia bila dia tetiba potong cakap apa .
" bosan apa ? "
dia pandang aku .
" kau tak bosan ke dari tadi asyik sebut 'min yoongi' je , tak penat ? "
aku dah terdiam .
" habistu ? kan tu memang nama kau ."
aku dah naik gila layan dia .
jadi , aku nak panggil dia apa ?lee min ho ?
shooky ?
YOU ARE READING
[ C ] Regret | yoongi
Fiksi Penggemar" jangan permainkan kepercayaan yang aku beri " [ c o m p l e t e 🌸 ]